اخبار داغ

بهای سنگین ورود اسنپ روی دوش 5 هزار راننده تاکسی

فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در آمل آری یا نه؟

فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در آمل آری یا نه؟
شرایط سیستم حمل و نقل در آمل در حالت انفجار است و ورود هرگونه شرکت جدید خسارت‌های غیرقابل جبرانی بر دیگر شرکت‌ها، به ویژه رانندگان آنها وارد می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از بلاغ، داستان تکراری راه‌اندازی و شروع به کار تاکسی بی‌سیم در آمل با پلمب شدن دفتر اسنپ، جان دوباره‌ای به خود گرفت و حواشی پیش آمده بابت آن موجب شد تا «پلمب شدن دفتر اسنپ» به پربازدیدترین اخبار روز تبدیل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از بلاغ, بلاغ,

حسین هزارجریبی، یکی از مدیران ارشد منطقه‌ای اسنپ طی مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها گفت که 20 روز است درگیری‌های شهرداری و آژانس‌داران در آمل با بازاریابان اسنپ بالا گرفته و علاوه بر انواع تبلیغات منفی و زد و خورد بازاریابان، وی در ادعایی عجیب عنوان کرد که یکی از بازاریابان اسنپ نیز مورد آدم ربایی در این شهر قرار گرفته است!

وی از ناموفق بودن آدم ربایی گفت و ادامه داد که یکی از نیروهای نفوذی سازمان‌های مخالف اسنپ با خودرویی بدون پلاک اقدام به آدم‌ربایی یکی از بازاریابان اسنپ در آمل کرد که موفق نشد و شکایتی علیه‌اش تنظیم کردیم.

این خبرگزاری در ادعایی نام یوسفیان ملا را بر زبان می‌آورد و می‌گوید که نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس طی نامه‌ای به فرمانداری خواستار همکاری شهرداری آمل با اسنپ شده است.

در ادامه این خبر آمده که فعالیت اسنپ طبق مجوزی که از اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی دارد در سراسر کشور کاملا قانونی است و نیازی به هیچ مجوز دیگری ندارد و همچنین نامه تاییدیه پلیس اماکن هم مبنی بر مجاز بودن فعالیت اسنپ در دفتر کار آن در شهر آمل و حومه‌‌اش نیز اخذ شده و این دلایل موجب فعالیت نامحسوس بازاریابان اسنپ در سطح این شهرستان شده و گویا استقبال راننده‌ها برای ثبت‌نام کم نشده است.

با وجود اتفاقات اخیر که موجب عکس العمل مدیران اسنپ شد، روز گذشته شاهد پستی در صفحه رسمی‌اسنپ در اینستاگرام بودیم با این مضمون که «اسنپ به آمل رسید» که با توجه به پخش شدن خبر پلمپ دفتر اسنپ در آمل موجب بازخوردهای متفاوتی در زیر این عکس شد که به مرور آن می‌پردازیم.

محمد در زیر این عکس نوشته بود که اگر هزینه‌های رفت و برگشت در آمل مانند تهران ارزان باشد آنچنان به سود رانندگان اسنپ نیست و ادامه می‌دهد «من چندین سال است که در آژانس آمل کار می‌کنم، کرایه آژانس در این شهرستان پایینه و با توجه به استهلاک و قیمت بالای قطعات ماشین مثل لنت به صرفه نیست و با وجود این حجم از ماشین آژانس و تاکسی خوب نیست که اسنپ هم با تعرفه‌هاش وارد بازار رقابتی آمل بشه»

وی و بسیاری دیگر معتقد بودند یکی از عوامل اصلی پلمب شدن این دفاتر مخالفت تاکسی بی‌سیم داران و اتحادیه آژانس داران با ورود اسنپ به آمل است در عین حال اما برخی دیگر ایجاد بازار رقابتی بین سرویس‌های مختلف حمل و نقل را اتفاقی خوب عنوان کردند و معتقد بودند در این حالت شاهد خدمات متنوع تری به مردم هستیم و در قیمت هم رقابت ایجاد می‌شود و دیگر شاهد این نیستیم که یک رنج برای اتحادیه‌ای مشخص شود و مابقی هم از انها اطاعت کنند.

بنا بر اعلام شهرداری آمل، هم اکنون حدود ۲ هزار و ۷۰۳ دستگاه تاکسی، ۳۰۰ دستگاه بی سیم (۱۸۳۸)، ۷۸ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس، ۵۰ دستگاه تاکسی دیجیتال (۱۸۱۴) و تعداد ۳ هزار و ۸۰۰ دستگاه سواری در قالب آژانس‌های شهری و روستایی تحت پوشش حمایت کامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر این شهر قرار دارند و جای سوال اینجاست که آیا ورود اسنپ در چنین فضایی الزام دارد و نیاز به آن در آمل احساس می‌شود؟

اینگونه که از شواهد پیداست، یکی از دلایل اصلی میل آملی‌ها به استفاده از اسنپ، بحث نرم افزاری این شرکت است که در چند ثانیه می‌توان مبدا و مقصد را مشخص و هزینه را نیز مشاهده کرد و دغدغه هزینه سفر برداشته می‌شود و از دلایل مهم دیگر می‌توان به قیمت پایین تر به نسبت دیگر شرکت‌ها اشاره کرد.

محمدعلی سبزعلی‌پور، رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری آمل در گفت‌وگو با خبرنگار ما در واکنش به این ادعا که "فعالیت اسنپ طبق مجوزی که از اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی دارد در سراسر کشور کاملا قانونی است و نیازی به هیچ مجوز دیگری ندارد و همچنین نامه تاییدیه پلیس اماکن هم مبنی بر مجاز بودن فعالیت اسنپ در دفتر کار آن در شهر آمل و حومه‌‌اش نیز اخذ شده است" گفت: نامه پلمب دفتر این شرکت توسط خود اماکن آمل صادر و اجرای این پلمب کاملا قانونی بود.

وی با اشاره به نامه دادستانی کل کشور، اظهار کرد: طبق بخشنامه دادستانی کل کشور صدور پروانه فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در شهر باید با توجه به پذیرش شرایط نظارتی شهرداری‌ها انجام شود و بر این اساس تاکنون برای هیچ شرکت تاکسی اینترنتی در آمل مجوزی صادر نشد.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری آمل با بیان اینکه اطلاع رسانی بابت اینکه تاکسی‌های اینترنتی باید در آمل مجوز دریافت کنند، خاطرنشان کرد: هیچ مجوزی بابت تاکسی اینترنتی در آمل داده نشده و فعالیت آنها غیرمجاز است.

این مسئول با اشاره به اینکه تاکسی بی‌سیم‌های فعال در آمل زیرمجموعه سازمان حمل و نقل هستند اما دخل و تصرفی بر آنها نداریم، تاکید کرد: استفاده از نرم افزار توسط تاکسی‌ها مرتبط با صنف مربوطه است اما نظارت و اخذ شرایط فعالیت در حوزه فعالیت شهرداری‌ها است.

سبزعلی‌پور با بیان اینکه نامه دادستانی کل کشور بر نامه دیگر نهادها ارجعیت قانونی دارد، یادآور شد: شهرداری آمل و سازمان حمل و نقل بار و مسافر به هیچ‌وجه مخالف ورود تکنولوژی نیست اما معتقدیم با توجه به حجم بالای تاکسی‌های شهر، شرکت مورد نظری که قصد فعالیت در آمل را دارد باید از مابین همین تاکسی‌های دفترچه داری که در سطح شهر مشغول فعالیت هستند، استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه نباید شرکت جدیدی که قصد فعالیت در آمل را دارد از ماشین‌های جدید ثبت‌نام و بر حجم تاکسی‌های درون شهر بیافزاید، عنوان کرد: فراخوان ورود ماشین‌های جدید به سیستم حمل و نقل آمل مردود و قابل قبول نیست.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری آمل ادامه داد: به نماینده اسنپ گفتم از تاکسی‌های مجاز و دارای دفترچه ما استفاده کن که وی در جواب گفت سیستم اسنپ اختیار خود را دست راننده‌های تاکسی نمی‌دهد و این در حالی است که در آمل به اندازه کافی راننده دفترچه دار دارای صلاحیت وجود دارد.

سبزعلی‌پور یادآور شد: وقتی عنوان می‌شود که فلان میزان دارای دپوی تاکسی در یک ایستگاه هستیم باید به دنبال به حرکت درآوردن آنها باشیم که با این امر این تاکسی‌ها ساماندهی می‌شوند که در نهایت همه این صحبت‌ها به سود رانندگان تاکسی و مردم آمل است و هیچ مشکلی با ورود تکنولوژی نداریم.

در ادامه فرشیدلیتکوهی، رئیس کمیسیون فنی شورای اسلامی‌شهر آمل در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه به هیچ وجه سیستم و شرکت حمل و نقل جدید به شهر آمل اضافه نمی‌شود، اظهار کرد: ورود این شرکت‌ها با راننده جدید خیانت به مردم آمل است.

وی با اشاره به اینکه تعداد ماشین‌های حمل و نقل عمومی‌مسافر در آمل اعم از تاکسی‌های زرد درون شهر، تاکسی بی سیم، تاکسی‌های تلفنی و پلاک شخصی‌های خط ویژه از حداکثر میزان ممکن عبور کرده و دیگر از حالت استاندارد خارج شده است، گفت: گره‌های ترافیک درون شهر آمل بابت ازدیاد تاکسی‌های گوناگون اعم از تاکسی زرد درون شهر و تاکسی بی‌سیم است.

رئیس کمیسیون فنی شورای اسلامی‌شهر آمل با بیان اینکه با در نظر گرفتن استاندارها برای هر 100 هزار نفر باید حداقل 600 و حداکثر 900 تاکسی باشد، عنوان کرد:  این در حالی است که این میزان در آمل تقریبا بیش از 2 برابر است، جمعیت شهر آمل 240 هزار نفر است اما بین 4 تا 5 هزار تاکسی در آمل فعالیت می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه ورود سیستم جدید حمل و نقل در چنین شرایطی در آمل عاقلانه نیست، خاطرنشان کرد: هر زمان ساختار صحیحی بر سیستم حمل و نقل فعلی جاکم شد آن زمان می‌توانیم سیستم را بروز و از تکنولوژی روز استفاده کنیم.

در نهایت با توجه به صحبت‌های مطرح شده می‌توان گفت که شرایط سیستم حمل و نقل در آمل در حالت انفجار است و ورود هرگونه شرکت جدید خسارت‌های غیرقابل جبرانی بر دیگر شرکت‌ها و به ویژه رانندگان آنها وارد می‌کند.

در حالی که این مهم در گذشته آنچنان مورد توجه قرار نمی‌گرفت و هرکسی فاقد شغل بود مجوز تاکسی دریافت می‌کرد و به داخل شهر یا آژانس می‌رفت، این اتفاق موجب شد تا امروز بیش از 2 برابر وضعیت استاندارد تاکسی در آمل وجود داشته باشد.

در پایان با توجه به وضعیت معیشتی مردم به ویژه رانندگان تاکسی باید گفت ورود شرکت جدید در آمل به صلاح نیست و بهای سنگین ورود اسنپ، تپسی و امثال آن تنها بر روی دوش 4 تا 5 هزار راننده تاکسی است.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه