اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی مازندران خبر داد

ساماندهی واحدهای پرورش طیور بومی و غیرمجاز در مازندران

ساماندهی واحدهای پرورش طیور بومی و غیرمجاز در مازندران
مدیرکل دامپزشکی مازندران از ساماندهی واحدهای طیور فاقد پروانه معتبر و واحدهایی با فعالیت غیرمجاز و همچنین پرورش طیور بومی، رنگی و روستائی خبر داد و گفت: برحسب دستورالعمل‌ها و قوانین موجود، نگهداری و پرورش بیش از 100 قطعه پرنده در منازل روستائی غیر مجاز بوده و باید خارج از بافت به‌صورت صنعتی تعریف شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، اولین جلسه کارگره استانی ساماندهی واحدهای پرورش  طیور بومی ، رنگی و  فاقد پروانه معتبر و واحدهای غیر مجاز مازندران بعد از ظهر امروز با حضور مدیر کل دامپزشکی، نمایندگانی از سازمان جهاد کشاورزی، مسئولان نظام مهندسی کشاورزی و دامپزشکی استان و نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی در محل سالن جلسات دامپزشکی استان برگزار شد.
 
بر اساس این گزارش، در این جلسه رضوانی مدیر کل دامپزشکی استان هدف از تشکیل جلسه را اعمال ضوابط و مقررات فنی و بهداشتی برای اجرای دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص ساماندهی واحدهای طیور فاقد پروانه معتبر و واحدهایی با فعالیت غیر مجاز و همچنین پرورش طیور بومی، رنگی و روستائی اعلام کرد و افزود: برای کنترل بیماری‌ها و جلوگیری از بروز و انتشار برخی از بیماری‌های مسری و مشترک بین انسان و طیور، باید این دستورالعمل بر اساس قوانین موجود اجرائی شود.

وی افزود: کارگروهی در استان تشکیل شده است که واحدهای پرورش طیور بومی، رنگی و غیر مجاز پرورش طیور و یا واحدهای دارای پروانه‌های نامعتبر را با هدف تولید پایدار و بهداشتی ساماندهی خواهد کرد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران حمایت از سرمایه‌گذاری و اشتغال، مدیریت تولید به‌صورت کمی، کیفی و بهداشتی محصولات طیور و کاهش مخاطرات بهداشتی ناشی از عملکرد واحدهای غیر مجاز و غیر بهداشتی را از دیگر اهداف تشکیل این کمیته استانی برشمرد و بر روند نظارت بهداشتی و اعمال قوانین برابر ضوابط قضایی بر عملکرد این‌گونه واحدها را خواستار شد.
 
رضوانی خاطرنشان کرد: این کمیته در استان کار اجرایی خود را آغاز کرد و بر اساس دستورالعمل ابلاغی کلیه واحدهائی که دارای پروانه نامعتبر هستند و یا به‌صورت غیر مجاز در حال فعالیت می‌باشند، شناسائی و اقدامات لازم به‌عمل خواهد آمد.
 
این مسئول بیان کرد: بر حسب دستورالعمل‌ها و قوانین موجود، نگهداری و  پرورش بیش از 100 قطعه پرنده در منازل روستائی غیر مجاز بوده و باید خارج از بافت به‌صورت صنعتی تعریف شود.
 
مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: طیور روستایی شامل پرندگانی از قبیل مرغ، اردک، غاز، بوقلمون، شتر مرغ، کبک، بلدرچین و پرندگان زینتی بوده که به‌منظور مصرف خانوار روستائی در مکانی داخل بافت روستا به‌صورت محصور شده نگهداری و پرورش داده می‌شود و حداکثر ظرفیت این پرندگان نباید بیش از 100 قطعه باشد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه