اخبار داغ

بسته خبری تئاتر/ 28آبان97

اعلام اسامی داوران ۲ بخش جشنواره مقاومت/ اخباری از جشنواره تئاتر کودک

اعلام اسامی داوران ۲ بخش جشنواره مقاومت/ اخباری از جشنواره تئاتر کودک
فرهاد قائمیان، کوروش زارعی،‌محمود عزیزی، حمیدرضا نعیمی و نادر برهانی مرند داوران بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر مقاومت شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داوران بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی شانزدهمین جشنواره تئاتر «مقاومت» معرفی شدند. فرهاد قائمیان، کوروش زارعی، محمود عزیزی، حمیدرضا نعیمی و نادر برهانی مرند داوران بخش صحنه‌ای و سیاوش طهمورث، امیرحسین شفیعی، وحید لک به‌ عنوان داوران بخش خیابانی شانزدهمین جشنواره تئاتر «مقاومت» معرفی شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حمیدرضا, امیرحسین,

شانزدهمین جشنواره تئاتر «مقاومت» به دبیری امیر نصیربیگی و با همت بنیاد فرهنگی روایت فتح از ۶ تا ۱۰ آذرماه ۱۳۹۷ در تهران برگزار خواهد شد.

, نصیربیگی,

*اخباری از جشنواره تئاتر کودک

, *اخباری از جشنواره تئاتر کودک,

نمایش «جوجه اردک زشت» به کارگردانی تدورا پاپووا لازوروا از کشور ترکیه در بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان اجرا خواهد شد. این نمایش داستان جوجه اردک زشتی است که توسط سرنوشت مورد امتحان قرار می‌گیرد و سرانجام تبدیل به یک قو جوان سرزنده می‌شود.  

, تدورا,

این نمایش داستانی خیالی پر از رویا است که توسط کمپانی اسانلِر کاکلِوی تولیده شده است. مسعود ریدوان سان اوغلو، بیرکان سان اوغلو و دوریم اِلیف وارول بازیگران نمایش محسوب می‌شوند. نویسنده اثر هانس کریستین اَندرسون است و نمایش به کارگردانی تدورا پاپووا لازوروا اجرا خواهدشد. 

, اسانلِر, کاکلِوی, تولیده, ریدوان, بیرکان, وارول, اَندرسون, تدورا,

*پیام مریم کاظمی به جشنواره تئاتر کودک

, *پیام مریم کاظمی به جشنواره تئاتر کودک,

مریم کاظمی دبیر بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در پیامی که به این مناسبت نوشت آموزش انسان بودن و بهره مندی از هنر و زیبایی را برای کودکان سرلوحه اهداف زندگی دانست. کاظمی در بخشی از این پیام آورده است: یک چهارم یک قرن گذشت، نسلی تغییر کرد. امروز دیگر ۲۵ سال برای اختصاص واژه تفاوت نسل‌ها خیلی طولانی است. تفاوت‌ها به اندازه سن کودکان کوتاه و گذراست.  هر کودکی که متولد می‌شود تا به سن مدرسه برسد نسلی دیگر متولد می‌شود. به فرزندان خویش بیندیشید. به فرزندان خود کمک کنید شهروندانی مسئول و کارآمد باشند.

,

این  کارکرد و هدیه جادویی تئاتر زنده است که نقطه نظرها و تئوری‌ها را محقق می‌کند. به کودکان و نوجوانان کمک می‌کند بیاموزند و احساس کنند و ارتباط برقرار کنند. رفتارهای متفاوت را در موقعیت‌های متفاوت درک کنند. در شرایط پیشنهادی محدود، مشق زندگی و نقشی از عواطف از طریق عمل و گفت‌وگو رسم کنند، افکار و احساسات و رویاهایشان را جهت دهند، اعتماد به نفس و قدرت ابراز وجود و خلاقیت را توسعه دهند.

, و هدیه, وگو,

بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از ۲۹ آبان تا ۳ آذر ماه با دبیری مریم کاظمی و به میزبانی شهر همدان برگزار می‌شود.

,

*گروه داوری بخش مسابقه صحنه‌‌ای جشنواره بین المللی تئاتر الف شکل گرفت

, *گروه داوری بخش مسابقه صحنه‌‌ای جشنواره بین المللی تئاتر الف شکل گرفت,

فرهاد آییش، کیومرث مرادی و هاکان یولاندر از سوئد داوری آثار بخش مسابقه صحنه‌‌ای جشنواره بین‌المللی تئاتر الف را عهده‌دار شدند.

, هاکان,

جشنواره بین‌المللی تئاتر الف با دبیری نادر برهانی مرند و ریاست هومن بیگ‌نژاد از ۲۷ آبان تا ۴ آذر در شهر تبریز برگزار می‌شود. 

,

*معرفی زوج چهارم از بازیگران «خروس لاری»

, *معرفی زوج چهارم از بازیگران «خروس لاری»,

مهسا ایرج پور و سیمین کرامتی به همراه نازنین بیاتی، الناز حبیبی، سوگل خلیق، سوده شرحی، یاسمن ادیبی و امیرحسین رستمی گروه بازیگری نمایش «خروس لاری» به نویسندگی و کارگردانی امید سهرابی را شکل داده‌اند.

, امیرحسین,

مهسا ایرج پور پیش از این در نمایش های «خانه‌ای در انتهای خیابان بهار» و «ماضی استمراری» ندا هنگامی، «به مناسبت ورود اشکان» پوریا کاکاوند، «سرآشپز پیشنهاد می‌کند» شهاب حسین پور و «تیم شنا» جابر رمضانی به ایفای نقش پرداخته است.

, انتهای,

«خروس لاری» از ۹ آذر در سالن ناظرزاده کرمانیِ تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه