اخبار داغ

مدیر گروه بیماری های بهداشت و درمان دانشکده علوم پزشکی سیرجان مطرح کرد؛

دیابت و خانواده شعار امسال هفته دیابت/ ده هزار نفر مبتلا به دیابت در سیرجان

دیابت و خانواده شعار امسال هفته دیابت/ ده هزار نفر مبتلا به دیابت در سیرجان
مدیر گروه بیماری های بهداشت و درمان دانشکده علوم پزشکی سیرجان گفت:در سیرجان در حال حاضر ۱۳ درصد شیوع بیماری دیابت در جمعیت بالای ۳۰سال داریم و در حال حاضر ۶۰۰۰تا ۱۰۰۰۰ هزار نفر مبتلا به دیابت است که تاده سال آینده با توجه به کم تحرکی و مصرف بی رویه قند و چربی این تعداد در شهرستان به عدد۲۰ هزار نفر خواهد رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسدی مدیر گروه بیماری های بهداشت و درمان دانشکده علوم پزشکی سیرجان در گفتگو با راه آرمان؛در خصوص بیماری دیابت اظهارداشت:۷۱درصد کل مرگها در دنیا و کشور مربوط به چهار بیماری دیابت سرطان ها،بیماری های قلبی،بیماری های تنفسی و عروقی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی در ادامه اذعان داشت:در دنیا سالانه ۴۳ درصد مرگ ها در زیر سن ۷۰ سال مربوط به دیابت است ،در سیرجان در حال حاضر ۱۳ درصد شیوع بیماری دیابت در جمعیت بالای ۳۰سال داریم و در حال حاضر  ۶۰۰۰تا ۱۰۰۰۰ هزار نفر مبتلا به دیابت است که تاده سال آینده با توجه به کم تحرکی و مصرف بی رویه قند و چربی این تعداد در شهرستان به عدد۲۰ هزار نفر خواهد رسید.

,

مدیر گروه بیماری های بهداشت و درمان دانشکده علوم پزشکی سیرجان در خصوص تغذیه مناسب و سالم اظهارداشت: عدم مصرف غذاهایی آماده،کاهش مصرف قند و شیرینی،ورزش و تحرک بدنی،حداقل نیم ساعت پیاده روی در روز عدم مصرف سیگار و قلیان،مصرف سبزیجات و میوه جات حداقل دو مرتبه در ۲۴ ساعت زندگی، جلوگیری از چاقی و چاق شدن افرادبالای ۳۰سال حتما ۶ ماه یکبار قند و چربی و فشارخون خود را چک کنند.

,

وی در خصوص عوارض بیماری دیابت گفت:مشکلات بینایی و حتی کوری کامل، قطع پاها و قطع عضو از کار افتادن کلیه ها و درنهایت مرگ ازمهمترین عوارض دیابت هستند و دیابت و خانواده شعار امسال هفته دیابت است.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه