اخبار داغ

گزارشی از یک معضلی اجتماعی در جنوب کشور؛

پایتخت اقتصادی کشور غرق در زباله/سلامت شهروندان فدای بی تدبیری مسئولان

پایتخت اقتصادی کشور غرق در زباله/سلامت شهروندان فدای بی تدبیری مسئولان
انباشت زباله در سطح شهر به ویژه مناطق مسکونی بندرعباس علاوه بر ایجاد بوی نامطبوع به علت تولید میکروبها منشا بیماری های گوناگون بوده و سلامت شهروندان را به خطر می اندازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  هرمز؛ مبلمان شهری و فضاسازی های زیبا علاوه بر تاثیر گذاری بر روحیه شهروندان همان منطقه، تاثیر بی نظیری در افزایش شادابی روحیه مسافران و گردشگران هر شهر و دیاری دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

بر اساس یافته های روانشناسان خیره شدن به یک منظره زیبا قدرت مغز را افزایش می دهد چرا که تمامی اقشار جامعه در اثر فشارهای کاری و یا حجم بیش از اندازه کار با کاهش تمرکز و توان ذهنی روبرو می شوند.

,

اگر ساکنان و شهروندان پس از هر روز کاری با محیط بیرونی که زباله ها در اکثر نقاط آن انباشته شده، روبرو شوند قطعا تاثیرات منفی را برجای خواهد گذاشت لذا باید در ایجاد فضای مناسب و آرامش عاری از هرگونه زباله تلاش بیشتری نمود.

,

شهرهای ساحلی علاوه بر پاکیزگی سطح شهر و مناطق مسکونی باید ساحل پاک و زیبایی داشته باشند چرا که سواحل در تمام کشورهای جهان در زمره جاذبه های گردشگری قرار دارند که هر ساله تعداد بیشماری از گردشگران داخلی و خارجی را متوجه خود می سازد.

,

, , ,

بندرعباس شهری است که به دلیل بهره مندی از صنایع مادر و بنادر مهم تجاری کشور یکی از استان هایی گه در درآمدزایی کشور نقش مهمی را ایفا می کند اما علی رغم این مزیت اقتصادی، شهروندانش از ابتدایی ترین حقوق شهروندی بی بهره هستند.

,

با عبور از اکثر نقاط شهر بندرعباس در نگاه اول انباشت زباله های شهری بیش از نمای زیبای ساختمان ها، درختان، دریا و...  در برابر چشمان عابران خود نمایی می کند و ذوق بینندگان را کور می کند.

,

نظافت و جمع آوری زباله های تنها یکی از ارکان و اصول شهرسازی است که نه تنها شهروندان نقش خود را ایفا می کنند بلکه سازمان های متولی جمع آوری زباله ها باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهند زیرا زباله های شهری منشا بیماری های جسمی و روانی است.

,

کم کاری شهرداری در جمع آوری زباله ها سبب می شوند تا کودکان و خردسالانی که در اطراف مکان های انباشته در حال عبور و یا بازی هستند به دلیل وجود انواع میکروب ها و ویروس ها و انتقال سریع  آنها سلامت خود را از دست  بدهند.

,

ساحل بندرعباس بعنوان یکی از مکان های جذب گردشگران نیز از این آسیب اجتماعی در امان نبوده است تا جایی که در هر گوشه و کنار آن انواع و اقسام زباله های تجدید پذیر و تجدید ناپذیر در برابر چشمان همگان خودنمایی می کند.

,

 

,

, , ,

انباشت زباله مامنی برای حیوانات موذی

, انباشت زباله مامنی برای حیوانات موذی, انباشت زباله مامنی برای حیوانات موذی,

عسکری یکی از شهروندان بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به نباشت زباله ها در سطح شهر بندرعباس اظهار کرد: علاوه بر فضای نامناسب و بوی نامطبوع زباله ها در مناطق مسکونی شاهد حضور انواع حشرات موذی در کنار آنها هستیم.

,

وی با تاکید بر اینکه انباشت زباله تهدیدی برای سلامت شهروندان محسوب می شود، گفت: جولان گربه ها و سگ ها در میان زباله ها سبب بیماری های گوناگونی می شود و تهدید جدی برای سلامت کودکان و خردسالان است.

,

این شهروند بندرعباسی با اشاره به ضعف شهرداری در جمع آوری زباله ها بیان کرد: نبود سطل زباله کافی در مناطق مسکونی پرجمعیت یکی از عواملی است که به شدت بر کثیفی محیط تاثیر می گذارد.

,

عسکری ادامه داد: از آنجایی  که تعداد سطل های تعبیه شده در مناطق مسکونی کافی نیست  لذا بیشتر اوقات پس از تکمیل گنجایش سطل ها،  زباله بر روی زمین ریخته می شود.

,

, , ,

 

,

زباله های شهری منبع تغذیه معتادان

, زباله های شهری منبع تغذیه معتادان, زباله های شهری منبع تغذیه معتادان,

سالاری، شهروند بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار هرمز، با اشاره به اینکه انباشت زباله ها از منابع تغذیه معتادان است، گفت: جمع آوری نامناسب زباله های انباشته شده در مناطق مسکونی در ایجاد آسیب های اجتماعی تاثیر بسزایی دارد.

,

وی با اشاره به اینکه جمغ آوری زباله ها در بندرعباس تنها یکی از ابعاد پاکیزگی شهرهاست، اظهارکرد: نهادینه کردن فرهنگ پاکیزه نگه داشتن شهر و ریختن زباله ها در سطل های مخصوص آنها تا حدودی می تواند از آسیب های ناشی از انباشت زباله ها جلوگیری کرد.

,

سالاری با بیان اینکه رسانه ها نقش مهمی در آگاه سازی مردم دارند، تاکید کرد: علاوه بر سازمان های مربوطه رسانه ها بعنوان رابط بین مسئولان و مردم نقش خود را برای کاهش صدمات و خسارات جبران ناپذیر ایفا کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه