اخبار داغ

مشکل اصلی استان اینهاست نه انتصابات !

تنزل خدمتی و شرکتی کردن 45 نیروی غله گلستان ظلم بزرگی به کارکنان این سازمان است / استاندار و نمایندگان ورود کنند

تنزل خدمتی و شرکتی کردن 45 نیروی غله گلستان ظلم بزرگی به کارکنان این سازمان است / استاندار و نمایندگان ورود کنند
متاسفانه غله منطقه 2 کشوربه مرکزیت مازندران 45 نیروی حفاظت فیزیکی غله استان گلستان را با تنزل خدمتی مواجه کرده و قرار است آنها را که بالای 15 سال سابقه خدمتی و دو تن نیز در مرز بازنشستگی قرار دارند را به یک شرکت پیمانکاری بسپارد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از گلستان ما ؛  شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور شامل استانهای مازندران ، گلستان و سمنان می باشد . در این میان استان گلستان با تولید یک و نیم میلیون تن گندم علاوه بر اینکه رتبه دوم تولید در کشور را داراست در بین سه استان نیز از ویژگی ممتازی برخوردار است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما ؛ , گلستان ما ؛ , گلستان ما ؛ ,

استان مازندران با تولید سالانه 200 هزار تن و سمنان نیز کمتر از این مقدار سهم ناچیزی در خودکفایی کشور دارند اما متاسفانه شاهدیم که مرکزیت تصمیم گیری و تصمیم سازی برای موضوع گندم و آرد از مازندران انجام می شود ، موضوعی که باعث شده بارها ترکش ها و صدمات آن متوجه کارکنان استان گلستان شود .

,

از تابستان امسال علیرغم تاکیدات هیات وزیران و بخشنامه های سابق ، شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 به مرکزیت مازندران تصمیم گرفته که بحث حفاظت فیزیکی را به شرکت پیمانکاری بسپارد .

,

طبق این تصمیم 45 نفر در استان گلستان و 18 نفر در استان سمنان ، قرارداد آنها با ادارات غله و بازرگانی فسخ و با شرکت پیمانکاری با مبلغ ماهیانه 3 میلیون تومان قرار داد می بندند که از این مبلغ حدود یک و نیم میلیون به نیروها رسیده و مابقی صرف بیمه و سنوات و .. و البته بخش قابل توجهی هم به شرکت پیمانکار می رسد .

,

این در حالیست که استان مازندران نزدیک به 20 نیروی حفاظت فیزیکی خود را با استفاده از قوانین و بخشنامه های سال 91 و 92 از حالت قراردادی به قرارداد معین ارتقا داده اما اکنون در نهایت تاسف 45 نیروی گلستانی تنزل درجه پیدا کرده و باید شرکتی شوند .

,

شوربختانه باید بگوییم که تعداد زیادی از این 45 نفر بالای 15 سال سابقه کاری داشته و حتی دو نفر در مرز بازنشستگی قرار دارند که لغو قرارداد کار موقت آنها و تنزل خدمتی به شرکتی به هیچ وجه به صلاح نمی باشد و سایر نیروها را بی انگیزه خواهد کرد چه اینکه موضوع غله در استان گلستان طی سالهای گذشته محل فساد ، رشوه و بزهکاریهای متعدد بوده که اگر حفاظت فیزیکی این قسمت به شرکت پیمانکاری سپرده شود معلوم نیست چه به سر سیلوها و گندم بیت المال بیاید .

,

تجربه حضور شرکتها در پیمانکاری حفاظت فیزیکی از اماکن نظیر بانک ها ، هتل ها و .. نتیجه ای جز دلسردی و شکایتهای مختلف از صاحب شرکت به دلیل ندادن بخش زیادی از حقوق ماهانه نیروها بوده  و اصلا تجربه موفقی در این زمینه نبوده است و بوده اند شرکتهایی که حق بیمه کارکنان را تا یک سال هم پرداخت نکرده اند و بعضا به دلیل خصوصی بودن اهمیت زیادی به حفظ و حراست بیت المال از خود نشان نمی دهند .

,

هم اکنون نظر تهران و مدیران استانی بر تبدیل وضعیت این 45 نفر به نیروی قراردادی معین است و باید استاندار گلستان با مسئولین مازندرانی منطقه 2 غله کشور بنشینند و این معضل را حل نماید .

,

علی ایحال با توجه به اینکه مدیریت سالهای 91 استان و منطقه 2 به دلیل سهل انگاری نتوانسته این نیروها را به قرارداد کار معین تبدیل کند و در حال حاضر نیز به دلیل فشار مدیران منطقه 2 برای تنزل به نیروی شرکتی ، در مخمصه قرار دارند ، استاندار گلستان ، نمایندگان مجلس ، ائمه جمعه ، فعالان فرهنگی و اجتماعی ، جامعه رسانه ای و همه باید به میدان بیایند تا از این ظلم مضاعف جلوگیری شود .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه