اخبار داغ

فعال رسانه ای استان بوشهر نوشت:

از حضور در جنگ 8 ساله تا خنثی سازی نقشه های دشمن در جنگ اقتصادی توسط بسیج

از حضور در جنگ 8 ساله تا خنثی سازی نقشه های دشمن در جنگ اقتصادی توسط بسیج
بسیج مجموعه مردمی که به لشکر مخلص خدا معروف است توانست با ساماندهی نیروی انسانی مقابل جنگ سخت 8 ساله علیه ابر قدرت های جهان بیاستد و پس از آن وارد جنگ های نیمه سخت و جنگر نرم و امروز نیز موفق در جنگ اقتصادی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛مبین شجاعی مقدم فعال رسانه ای استان بوشهر با اشاره به آغاز هفته بسیج نوشت: درسال 1358 با توجه به حساسیتی که در کشور وجود داشت و انقلابی نو توسط مردم مسلمان رقم خورده بود حضرت امام خمینی(ره) فرمان تشکیل ارتش 20 میلیونی با استفاده از ظرفیت مردمی با عنوان "بسیج مستضعفین" صادر کرد و همه مردم ایران برای عضویت در این نهاد مقدس صف کشیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

این نهاد مردمی که به لشکر مخلص خدا در بسیاری موارد معروف است توانست با ساماندهی نیروی انسانی مقابل جنگ سخت 8 ساله علیه ابر قدرت های جهان بایستد و پس از آن وارد جنگ های نیمه سخت و جنگ  نرم شد.

,

بسیج مجموعه ای است کاملا خودجوش و مردمی که بعد از موفقیت در جنگ های پی در پی در مقابل ابرقدرت های جهانی به سرکردگی آمریکا و طراحی اسرائیل و پشتوانه مالی عربستان سعودی توانست دستاوردهایی در حوزه دفاعی و امنیتی داشته باشد و مهمترین نقش در حوزه خنثی سازی نقشه های دشمن ایفا کند.

,

در حالی که ابرقدرت‌های جهانی اخباری علیه مجموعه بسیج صادر می‌کنند اما تاکنون نتوانسته اند مقابل این نهاد مردمی مقاومت و در هر بار واکنش با شکست مواجهه شدند؛ کشورهای همسایه مانند عراق، سوریه، یمن، بحرین و غیره با دیدن موفقیت ها پی در پی بسیج این الگو را در کشور خود ساماندهی و در حال استفاده در طراحی های دشمنان اسلام هستند.

,

اما این همه حوزه های فعالیتی بسیجیان مقتدر جمهوری اسلامی ایران نیست، با توجه به اینکه وضعیت معیشتی مردم در چند سال اخیر روبه کاهش بوده است و فشار های اقتصادی روز به روز در حال افزایش است این نهاد مردمی در حرکت خودجوش ابتدای سال تحصیلی جدید اقدام به جمع آوری نوشت افزار کرد و توانست در این اقدام بخش قابل توجهی از مشکلات دانش آموزان بی بضاعت رفع و گامی موثر در بازگشایی مدارس داشته باشد.

,

در سالهای گذشته رسانه های بسیاری اهم از انقلابی و ضد انقلابی خبر شرمندگی والدین نسبت به فرزندانشان در آستانه بازگشایی مدارس منتشر می کردند، اما امسال با وجود فشارهای اقتصادی بالا و بی توجهی دولت نسبت به کاهش نرخ در بازار اما مردم کمترین تنش در خردید نوشت افزار داشتند که مدیون همین نیروهای بسیج در سراسر کشور هستیم.

,

توجه به بازگشایی مدارس و اقدام به تهیه نوشت افزار توسط بسیجیان طرحی بود که بسیاری از دستگاه های دولتی از آن الگو برداری کردند و با استفاده از ظرفیت مجموعه بسیج توانستند مشارکت در امر بازگشایی مدارس داشته باشند.

,

یکی دیگر از مهمترین دستاورهای بسیج مستضعفین تشکیل قرارگاه های بزرگ سازندگی و محرومیت زدایی در سراسر کشور است که توانسته اند نقش بسیار بالایی و پیشرو تر از دولت ها در حوزه عمرانی، فرهنگی، آموزشی، ورزشی، اجتماعی و غیره داشته باشند.

,

گروه های جهادی دانش آموزی و دانشجویی با حمایت این دو قرارگاه تشکیل و در مناطق محروم و کم برخوردار کشور خدماتی مانند ساخت واحد های مسکونی برای مددجویان کمیته امداد، ساخت خانه عالم، ساخت حسینیه، برگزاری کلاس های آموزی در همه حوزه ها، برگزاری دوره های آموزشی در همه حوزه های مختلف و موضوعات متفاوت از مهمترین برنامه هایی است که توسط بسیجیان انجام می شود.

,

حال جای بسی تقدیر است از این نهاد مردمی که گام های مؤثری در بیانات مقام معظم رهبری برمی دارند و به موقع عمل می کنند، مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان موضوع آتش به اختیار را با توجه به فعالیت هایی که نیروهای بسیجی بخصوص در حوزه فرهنگی انجام می دهند مطرح کردند و امروز جوانان بسیجی توانسته اند در همه عرصه ها موجب امید در دل رهبری باشند.

,

امروز با وجود همه سختی ها بسیج فراتر از هر مجموعه و سازمانی توانسته نقش آفرین در جهان باشد به گونه ای که هر مجموعه در جمهوری اسلامی ایران قصد انجام برنامه ای داشته باشد قطعا از حضور و ظرفیت مجموعه بسیج استفاده می کند تا بتواند بهترین اثرگذاری در اجرای برنامه ها داشته باشد.

,

تعاریف و عملکرد بسیج در همه حوزه های مختلف کاملا مشخص است که مطرح کردن آن خالی از لطف نیست، اما به دلیل طولانی شدند مطلب سعی کردیم خلاصه و به کوچکترین فعالیت های مجموعه بسیج بپردازیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه