اخبار داغ

بسیج باعث افزایش سرمایه اجتماعی و اقتدار ملی است

بسیج باعث افزایش سرمایه اجتماعی و اقتدار ملی است
بسیج به عنوان الگو برای آحاد مردم با تبعیت از مکتب امام و رهنمودهای امام خامنه‌ای مدظله‌عالی در همه عرصه‌ها، خدمتگزاری بی‌منت را سرلوحه کار خود قرار داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل سپاس ؛ انقلاب اسلامی و پس از آن جمهوری اسلامی توانست تمام معادلات ظاهری جهان خواران را باطل و دسیسه های فکری و اندیشه های منحرف آنان را نابود سازد.

امروز فکر و نقش جمهوری اسلامی در جای جای عالم اسلام و کشورهای اسلامی نفوذ کرده و الگوی ارائه شده از سوی امام راحل(ره)،نجات گاه امت اسلامی شده است.

 خداوند بر درجات امام قدس‌الله نفسه‌الزکیه بیفزاید که تشکیل بسیج را در نظام جمهوری اسلامی ایران از برکات و الطاف جلیه خداوند دانست و خلف صالح آن پیر روشن‌ضمیر مقام معظم رهبری نیز بسیج را حقیقتی شبیه افسانه‌ها دانست که برای جوانان شورآفرین، برای دوستان امیدآفرین و برای دشمنان بیم‌آفرین است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس, .,
,
, .,
,
, .,

هفته بسیج فرصت خوبی برای یادآوری حضور جانانه بسیجیان در همه میدان‌ها به‌ویژه در پیچ‌های تاریخی در طول 38 سال از عمر پر برکت جمهوری اسلامی است. امروز آحاد مردم ایران اسلامی بر این باورند تنها راه نجات کشور احیای فرهنگ بسیج و تفکر بسیجی است.

, .,

امروز بسیج الهام‌بخش و نسخه نجات همه ملت‌های آزادیخواه و تحت ستم در مقابل قدرت‌های ستمگر و استکباری است، آنچه امروز در اطراف ما در حال انجام است نمونه‌ای از طراحی‌های دشمن قسم خورده‌ای است که به کمتر از براندازی رضایت نمی‌دهد و آنچه به عنوان دژی محکم در برابر خوی استکباری این دشمن ایستاده است درست همان پیش‌بینی‌های امام راحل است، ایشان همیشه راه غلبه بر همه مشکلات را تکیه بر مردم می‌دانست.

, .,

اگر در یمن مردم با پایمردی ایستادگی می نمایند و اگر مردم سوریه و عراق می توانند در مقابل داعش خبیث،مقاومت نمایندو علی رغم اشغال بیش از 70درصدکشورشان،آنان را عقب برانند و در عرض چند سال پیروزمندانه پرچم خود را در تمام شهرهای تصرف شده به اهتزاز در آورند و اگر اسرائیلِ تا دندان مسلح، تاب مقاومت در برابر نیروهای اندک حزب اللّه لبنان را ندارند، همه و همه در یک رمز نهفته است و آن حضور نیروهای مردمی برخواسته از ملت در کنار ارتش آن کشور برای دفاع از تمامیت ارضی و دینی بوده است.

, 70, .,

امام خمینی(ره) با فرمان تشکیل بسیج مستضعفان نیروی توفنده مردمی را در ارتش بیست میلیونی بسیج عملیاتی نمود زیرا بسیج از نهاد مردم برخاسته و در همه اقشار و سطوح مختلف ورود پیدا کرده است و در همه عرصه‌ها به‌ویژه در صحنه دفاع و حفظ امنیت کشور، این نهاد نماد بارزی از موفقیت بوده است.

, .,

مگر غیر از این است که در همین همسایگی ما وقتی تروریست‌های تکفیری، شهرها و روستاها را یکی پس از دیگری اشغال می‌کردند و در صدد فتح بغداد بودند با الهام از بسیج مردمی ایران، مرجعیت عالیقدر عراق، نیروی "حشدالشعبی" یا همان بسیج مردمی را شکل دادند و در کنار نیروهای مسلح آن کشور در برابر یورش تکفیری‌ها ایستادند و آنها را عقب راندند که صدای حامیان تروریست‌ها بلند شد که این نیروها در واقع زاده همان تفکر و اندیشه حضرت امام خمینی(ره) هستند.

, .,

بسیج به عنوان الگو برای آحاد مردم با تبعیت از مکتب امام و رهنمودهای امام خامنه‌ای مدظله‌عالی در همه عرصه‌ها، خدمتگزاری بی‌منت را سرلوحه کار خود قرار داده و در جهت انسجام نیروهای موثر در جبهه انقلاب اسلامی از اقشار، اقوام  و مذاهب مختلف که دارای نفوذ اجتماعی و معتقد به جمهوری اسلامی ایران هستند را سازماندهی می‌کند و با رویکرد خدمتگزاری به مردم باعث افزایش سرمایه اجتماعی و اقتدار ملی می‌شوند.

, .,

در همین راستا در سالگرد ارتحال امام راحل، مقام معظم رهبری فرمودند "اگر از مکتب امام (ره) فاصله بگیرید اسلام سیلی می‌خورد" متاسفانه در عمق فکری برخی مدیران دولت‌های گذشته و دولت فعلی تفکرات غربی نهفته است که با مکتب امام (ره) که همان حکومت مردم سالاری دینی است مغایر است.

, .,

بسیج بایستی با یکپارچه‌سازی عناصر موثر در جبهه انقلاب اسلامی و تشکیل جنبش‌های اجتماعی در ارتباط با فهم صحیح از مکتب امام (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری در جهت اصلاح دامن پاک جمهوری اسلامی از رانت‌خواری‌ها و سایر پلشتی‌ها گامی موثر برداشته و با سازماندهی اجتماعی و نهضت روشنگری به‌ویژه در جهت مقابله با رانت‌خواری‌ها، فساد و روحیه قارون صفتی، اقدامی به هنگام انجام دهد.

, ,

محمدرضا فکوری

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه