اخبار داغ

خاک خوردن اقامتگاه های پارک جنگلی یاسوج/مدیرکل میراث فرهنگی: مشکلات زیرساختی و امنیت دو عامل اصلی عدم استقبال شهروندان از پارک جنگلی است

خاک خوردن اقامتگاه های پارک جنگلی یاسوج/مدیرکل میراث فرهنگی: مشکلات زیرساختی و امنیت دو عامل اصلی عدم استقبال شهروندان از پارک جنگلی است
باقری: برای پارک جنگلی و ایجاد زیرساخت های مناسب باید دستگاه های متولی اعتبارات از جمله فرمانداری و سازمان برنامه و بودجه وارد کار شوند که می توانند در این زمینه تاثیرگذار باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس؛ پارک جنگلی یاسوج یکی از دیدنی های این شهر است که اگر صد بار به این پارک سفر کنی برای صد و یکمین بار نیز تازگی و زیبایی های خودش را دارد و تکراری نیست، درختان بلوط این پارک نشان می دهد که هنوز زندگی جریان دارد و باید زندگی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 

,

هر چند که بخشی از این پارک به وزارت نفت واگذار شده است و به زودی در این مکان ساخت و سازهایی اغاز می شود اما بخشی دیگر از پارک زیبایی هایی خاص دارد و هرکسی که به این منطقه وارد شود در سفرهای بعدی نیز برای یک ساعت هم که شده به پارک جنگلی می آید و از این فضا لذت می برد.

,

 

,

با وجود چنین مکان زیبایی اما گویا این پارک هنوز برای مردم یاسوج که درست در بیخ گوششان واقع شده است گمنام است، گمنامی که مسئولان نیز برای بر طرف شدن آن تلاش نمی کنند، شاید مسئولان نیز نمی دانند باید چگونه عمل کنند که این پارک از گمنامی خارج شود.

,
, ,

پارک جنگلی یاسوج در همه فصول سال مناسب تفریح است، در زمستان، پاییز، بهار و تابستان  صحنه هایی در این پارک به نمایش گذاشته می شود که شاید در هیچ سینما و هیچ تلویزیونی  نتوان این صحنه ها را دید.

,

 

,

اما این پارک در سال های گذشته در اثر چند اتفاق بدنام شده است و این بدنامی باعث شده است استقبال مردم یاسوج از این پارک نیز کمتر شود.

,

 

,

در این پارک زیبا و رویایی چند اقامتگاه میراث فرهنگی راه اندازی شده است اما با این وجود از این اقامتگاه ها هم استقبالی انجام نمی شود،  شاید یکی از دلایل خاموش بودن این پارک خاموش بودن اقامتگاه هایی است که در پارک واقع شده اند.

,
, ,

برای این اقامتگاه ها که متولی آن میراث فرهنگی است در حقیقت هزینه ای شده است  اما استقبالی نمی شود گویا میراث فرهنگی نیز از استقبال مردم ناامید شده است  و فرار را بر قرار ترجیح داده و از این اقامتگاه ها به درستی استفاده نمی کند.

,

 

,

بهتر بود برای جلب استقبال بیشتر مردم این اقامتگاه ها در مکان بهتری ایجاد می شدند اما اکنون باید آسیب شناسی کنند که دلیل عدم استقبال مردم از این مکان  چیست؟ پارک جنگلی یاسوج در بام این شهر قرار دارد و حیف است که مردم از این طبیعت بی بهره باشند.

,
, ,

میراث فرهنگی استان می تواند در بخش های مختلف این پارک سکوهایی را برای استراحت ایجاد کند و یا اقامتگاه دیگری با هزینه کمتر در بخشی دیگر از پارک ایجاد کند در واقع با ابتکارات مختلف در این پارک سرزندگی ایجاد کند.

,

 

,

ایجاد مکان های مختلفی برای استراحت و تفریح، همچنین راه اندازی و نصب وسایل ورزشی در این مکان بدون شک باعث تشویق مردم به اسقبال از این پارک می شود هر چند شهرداری و نیروی های امنیتی نیز باید وارد عمل شوند و با همراهی هم برای این پارک کاری بزرگ انجام دهند.

,

 

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با صبح زاگرس گفت: شاید یکی  از دلایل استقبال کم از پارک جنگلی یاسوج  این است که هنوز آنگونه که باید زیرساخت های گردشگری در این مکان آماده نشده است از طرف دیگر بحث امنیت نکته مهمی است که باید برقرار شود و خانواده ها با آرامش در این مکان حضور پیدا کنند.

, صبح زاگرس,

 

,


محمود باقری ادامه داد: از طرف دیگر در این تابستان مرتب آب این منطقه قطع می شد این موارد از مواردی اصلی است که باعث شده آنگونه که باید از پارک جنگلی استقبال نشود میراث فرهنگی در پارک جنگلی اردوگاه هایی دارد که به بخش خصوصی واگذار شده است و بخش خصوصی نیز در حال تبلیغ برای این مکان و جذب گردشگر است.

,
,


وی افزود: قریب به ۶ سوئیت در این  مکان ساخته شده است، آلاچیق، سکو و کباب پز نیز وجود دارد،  اول باید مشخص شود که آیا شرکت نفت  برای سرمایه گذاری اقدام می کند یا خیر،  از طرف دیگر اعتبارات لازم برای ایجاد زیر ساخت ها در پارک جنگلی تخصیص داده شود که خدمات بیشتری ارائه شود.

,
,

 

,


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای پارک جنگلی و ایجاد زیرساخت های مناسب باید دستگاه های متولی اعتبارات از جمله فرمانداری و سازمان برنامه و بودجه وارد کار شوند که می توانند در این زمینه تاثیرگذار باشند.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه