اخبار داغ

گفتگو با مخترع دیوارهای عایق ساختمان

گفتگو با مخترع دیوارهای عایق ساختمان
مخترع بسیجی یزدی موفق شده است برای جلوگیری از اتلاف انرژی دیوارهای عایق ساختمان را تولید کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمد زارعین کارشناس عمران و کارشناس ارشد معماری  از جمله کسانی است که گام ‌هایش استوار در راه هدفی بزرگ برداشته و در رشته ساختمان سازی و معماری فعالیت دارد و علاقه وی به عایق کردن ساختمان ها است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

این مخترع بسیجی یزدی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا افزود: امروزه در ساختمان با بحثی که مواجه هستیم عایق کردن دیوارهای  داخلی و خارجی ساختمان می باشد. در آپارتمان ها دیوار های داخلی بسیار ساده صدا را از خود عبور می دهند و همچنین دیوارهای خارجی هم معضلی که دارند این است که گرما و سرما در آنها  نفوذ پذیر بوده و باعث می شود که پرت انرژی زیادی داشته باشیم. 

, یزدرسا,

زارعین با بیان اینکه مسئله ای که امروزه در صنعت ساختمان سازی داریم عایق کردن ساختمان ها است، تاکید کرد: حدود ۶۰ درصد مصرف انرژی در بخش ساختمان می باشد که اگر بتوانیم ساختمان های خود را عایق کنیم به مصرف آب و انرژی صرفه جویی خواهد شد.

,

, ,

وی در ادامه بیان کرد: این موضوع و اتلاف انرژی سبب شد که این فکر برسم که دیوارهای طراحی کنم که در ساختمان ها هم از داخل و هم از خارج عایق شوند.

,

زارعین اضافه کرد: در حال حاضر عایق هایی که استفاده می شود به این گونه است که یک لایه دیوار ده سانتی متری چیده شده بعد یک لایه فوم سه سانتی و پس از آن یک لایه دیوار ده سانتی دیگر چیده می‌شود. عملاً ضخامت دیوار ۲۳ سانتی متر می شود.

,

وی گفت: اولین عیب این نوع دیوارها ضخامت زیاد آن بود و احتمال اینکه دیوار دوم نیز فرو بریزد بالا است و همچنین اجرای آن هزینه بر و  زمان بر می باشد و با توجه به متراژ و قیمت آپارتمان ها هرچقدرکه فضای مفید بیشتر باشد بهتر است زیاد کارایی ندارد.

,

مبتکر یزدی با بیان اینکه این ایده در ذهنم بود که در اختراع خود دو بار دیوار چینی راه حذف کنم، افزود: با کمک و حمایت های مرکز پژوهشی بسیج قالب و نمونه آجر طرح خود را ساختم و به تولید رساندم. این دیوارها عملا تمام عایق بوده به طوری که ضخامت آنها نیز ۱۳ سانتی متر می باشد.

,

زارعین ادامه داد: این طرح خیلی آسان  فوم و آجر با هم  درگیر شده و با یک  بار دیوار چینی انجام می شود و کلیه پل های حرارتی که بین دیوار ایجاد می شود حذف می شود از اتلاف انرژی جلوگیری می‌شود.

,

, ,

وی با اشاره به اینکه حدود دو سال است که اختراع خود را به ثبت رسانده ام، گفت: مرکز تحقیقات تهران این اختراع را پذیرفته و برای اینکه تست های جانبی و ضربه روی آن انجام شود درخواست هزینه حدود ۸ میلیون تومان کرده است.

,

زارعین ابراز کرد: در ابتدا مرکز تحقیقات هم ایراد گرفته بودند که ضخامت این دیوارها کم است و امکان دارد دیوارها روی هم جفت نشود. با توجه به اینکه  اندازه قالب دست خودمان  بود دو سانتی متر اندازه آن را بیشتر گرفتیم و مورد تایید شد و برای این که تاییدیه مرکز  تحقیقات را داشته باشد قرار شد نمونه‌ای از این دیوارها ساخته و تست های جانبی و ضربه روی آن انجام گیرد.

,

وی در پایان با بیان اینکه این اختراع  در صورتی می تواند به تولید انبوه برسد که مسئولین نظام مهندسی، شهرداری، مرکز تحقیقات، مسکن شهرسازی و غیره از این طرح حمایت کنند و آن را به کار گیرند، افزود: امیدورام ادارات با همدیگر تعامل داشته باشند و به یکدیگر به چشم رقیب نگاه نکنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه