اخبار داغ

علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان:

رهبر انقلاب نماد وحدت ملت ایران و جهان اسلام/ وحدت شیعه وسنی خاری در چشم دشمنان است

رهبر انقلاب نماد وحدت ملت ایران و جهان اسلام/ وحدت شیعه وسنی خاری در چشم دشمنان است
علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان هفته وحدت را فرصتی برای نشان دادن عزت و اقتدار امت اسلام به جهانیان دانستند و گفتند: سکان دار وحدت موجود مقام معظم رهبری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون،  فاصله میان ۱۲ ربیع الأول که سالگرد ولادت پیامبر اکرم (ص) بنا بر روایات أهل سنت تا ۱۷ ربیع الأول که تاریخ ولادت رسول الله محمد صلى الله علیه و آله بنا بر روایات موجود در شیعه است ، از سوی امام خمینی (ره )، به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.
در همین راستا علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان، مقام معظم رهبری را سکان دار وحدت موجود در جهان اسلام دانستند و گفتند: جمهوری اسلامی ایران پیام آور صلح، وحدت، محبت و اتحاد در جهان است.
مولوی سلامی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون ضمن تبریک ایام به مناسبت فرا رسیدن ماه ربیع الاول و ولادت نبی مکرم اسلام(ص) اظهار کرد: وجود مقدس حضرت رسول(ص) برای تمام بشریت نعمتی بسیار با ارزشمندی است که باید از شخصیت  و آموزه های دینی ایشان در وحدت امت اسلامی بهره گرفت.
وی با بیان اینکه وحدت حاکم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران الگویی برای سایر جوامع اسلامی است، افزود: امروز که دشمنان این نظام و انقلاب با تمام وجود تصمیم دارند امت اسلامی را باحیله های مختلف خود تضعیف کنند ما بیش از پیش نیاز به بصیرت  داریم و باید با وحدت و همدلی خود نقشه شوم دشمنان را خنثی کنیم چرا که دشمن درصدد است تا با ایجاد اختلاف به اهداف شوم خود نائل آید که این آرزوی دیرینه دشمنان با وحدت و همدلی امت اسلامی به گور خواهد رفت.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان کرد: از آموزه‌های مهم قرآن و پیامبر(ص) ایجاد وحدت و زدودن تفرقه از جامعه اسلامی است و ما هر چه به آموزه‌های دینی نگاه می‌کنیم بیشترین تاکید را بر وحدت و انسجام در میان امت اسلامی می‌بینیم.
 
وحدت ملت ایران زمنیه ساز نابودی دشمنان است
مولوی عنایت الله رسولی زاده امام جمعه اهل سنت سرباز  در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با گرامیداشت هفته وحدت و تاکید بر لزوم حفظ انسجام جامعه و برادری در کشور، اظهار کرد: هفته وحدت بهترین زمان برای نمایش هرچه بیشتر همدلی و برادری اهل سنت و تشیع است و باید به خوبی از این فرصت استفاده کنیم.
وی افزود: تفرقه افکنی میان مسلمین چیزی نیست که مختص ایران باشد، استکبار جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ در طول قرن های اخیر همواره به دنبال تفرقه افکنی میان مسلمین بوده و از هر بهانه ای برای ایجاد اختلاف میان مذاهب مختلف اسلامی استفاده کرده است که نمونه های تاریخی آن در گذشته موجود بوده و در زمان حال نیز با اندکی تفکر می توانیم نمونه های آن را در کشورهای مسلمان ببینیم.
امام جمعه اهل سنت سرباز با تاکید بر اینکه وحدت و برادری میان اقوام و مذاهب اسلامی موجب نابودی نقشه های استکبار جهانی و دلسرد شدن دشمنان اسلام می شود، بیان کرد: دشمنان ما هیچ گاه دست از تفرقه افکنی بر نمی دارند و آنچه تا به امروز باعث نابودی نقشه های شوم آنان شده همین وحدت، برادری و پیروی از ولایت فقیه است که باید بیش از پیش مورد توجه همه اقوام و مذاهب قرار گرفته و با نگاهی جدی به دنبال نقش بر آب کردن آن باشیم.
وی ادامه داد: در واقع اسلام دین رحمت و برادری است و همین وحدت و یکپارچگی میان مردم ایران بود که چهل سال پیش موجب پیروزی انقلاب اسلامی ایران و نابودی نظام ستم شاهی شد و در ادامه نیز موجب حفظ آن شده به گونه ای که در دفاع مقدس از هر قوم و دین و مذهبی دوش به دوش هم در برابر دشمنان صف کشیده و پوزه دشمنان را به خاک ذلت مالیدند.
وی وحدت را رمز پیروزی بر دشمنان دانست و گفت: همواره این وحدت و برادری ملت ایران نقشه های دشمنان را نقش بر آب کرده و در ادامه نیز مردم با بصیرت و ولایت مدار ایران با استفاده از این نسخه شفا بخش و رمز پیروزی در برابر استکبار جهانی و دشمنان انقلاب ایستادگی خواهند کرد.
 
وحدت و برادری رمزپیروزی بر دشمنان است
مفتی عارفی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، با گرامیداشت هفته وحدت و سالروز میلاد با برکت حضرت محمد مصطفی(ص)، اظهار کرد: هفته وحدت بهترین زمان برای بیان مشترکات دینی و توجه به آموزه های دینی برای برادری و اتحاد میان مسلمین است.
وی افزود: انسان فراموشکار است و گاهی مهمترین کارها را نیز فراموش می کند اما وقتی در سال چنین روزها و ایامی باشد به ما یاداوری میشود که وحدت چه تاثیری در جامعه دارد.
این مدرس حوزه علمیه اهل سنت با تاکید بر اینکه وحدت را باید جدی گرفته شود، بیان کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت ایران از وحدت میان اقوام و مذاهب کشور ترس داشته و به خوبی می دانند تا این وحدت باشد نمی توانند به ما ضربه بزنند.
وی ادامه داد: مشترکات دینی ما آنقدرها هست که دیگر دنبال اندک اختلاقات نرویم.
این عالم هل سنت سیستان و بلوچستان با گلایه از برخی افراد که در دام تفرقه افکنی دشمنان افتاده اند، خاطرنشان کرد: دشمنان همواره به دنبال ضربه زدن به انقلاب هستند که تفرقه افکنی بهترین نقشه آنان است، نباید نخبگان و افراد تاثیرگذار جامعه در دام این نقشه شوم بیافتند.
وی خاطرنشان کرد: وحدت و برادری رمزپیروزی بر دشمنان است.
مفتی عارفی در ادامه تصریح کرد: وحدت این امت هیچ گاه ازبین نخواهد رفت و تا ابد نیز پابرجا خواهد ماند و به کوری چشم استکبار جهانی اهل سنت و تشیع ایران همیشه برادر و همراه هم بوده و حافظ نظام هستند.
 
رهبر انقلاب نماد وحدت برای ملت ایران و جهان اسلام است
مولوی عبدالرحیم ریگیان پور امام جمعه اهل سنت میرجاوه در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: جمهوری اسلامی ایران پیام آور صلح، وحدت، محبت و اتحاد در جهان است.
وی سکان دار این وحدت را مقام معظم رهبری دانست و افزود: در چهلمین سال پربرکت انقلاب اسلامی قرار داریم و دشمنان در تلاش هستند تا به نحوی فاصله بین مردم و نظام ایجاد کنند ما باید تلاش کنیم تا در این راستا وحدت را بیش از پیش حفظ کنیم.
ریگیان پور تقارن هفته وحدت با بسیج را به فال نیک گرفت و گفت: این دو مقوله سرمایه های بزرگ و عزت آفرین برای ما به شمار می روند چرا که وحدت و اخوت بیش از پیش اهل سنت و تشیع در تمامی عرصه ها به ویژه در هفته پیش رو زمینه یاس و ناامیدی دشمن را ایجاد کرده به گونه ای که می توان گفت این وحدت و همدلی خاری در چسم دشمنان است.
وی بیان کرد: هرچه از عمر با برکت انقلاب اسلامی می گذرد محبت  و علاقه ما به نظام و رهبری بیشتر و اتحاد و همدلی بین اقشار مختلف ملت ایران پررنگ تر شود.
 
وحدت شیعه و سنی خاری در چشم دشمن است
امام جمعه اهل سنت میرجاوه ادامه داد: دشمن با ایجاد اختلاف سعی در رسیدن به اهداف شوم خود دارد که ملت بصیر و آگاه ایران اسلامی این آرزوی دشمن را خنثی کرده به گونه ای که دشمنان رسیدن به این هدف را با خود به گور خواهند برد چرا که شیعه و سنی دست در دست هم داده و جلو حیله و نیرنگ دشمن را می گیرند.
ریگیان پور خاطر نشان کرد: وحدت شیعه و سنی خاری چشم دشمنان است.
 
سیستان وبلوچستان نماد وحدت است
مولوی عبدالرحیم رییسی کارشناس دینی اهل سنت زاهدان در گفت وگو با خبرنگار ما، یکی از افتخارات برزگ جهان اسلام که آیات و روایات زیادی بر آن وارد شده را وحدت دانست و افزود: وجود رسول اکرم(ص) و رسالت ایشان بر دین اسلام و حتی برای جهانیان رحمت است.
وی استان سیستان وبلوچستان را نماد وحدت بیان کرد و گفت: وجود رهبر انقلاب برای ملت ایران و جهان اسلام نماد وحدت است و امروز این گفته بر جهانیان به اثبات رسیده است.
این کارشناس دینی ادامه داد: دشمن همیشه ترفند ها و دشمنی و توطئه خود را دنبال می کند و درصدد تفرقه افکنی است در این راستا باید دشمن شناس باشیم و از فرامین امام راحل، رهبر انقلاب و علما در دشمن شناسی بهره گرفته و با بصیرت در راه دین خدمت و با همدلی، همفکری و الفت و محبت نقشه دشمن را خنثی کنیم.
 
حفظ وحدت باعث نابودی دشمنان اسلام خواهد شد
مولوی دوست محمد درواخ امام جمعه اهل سنت شهرکهک زهک در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: هفته وحدت فرصت مناسبی است تا شیعه و سنی به همه عالم اتحاد اقوام را در کشور جمهوری اسلامی ایران نشان دهند.
وی افزود: در اسلام بارها به اتحاد مسلمین اشاره شده است، اگر مسلمین با هم در اتحاد باشند هیچ قدرتی نمی تواند آنها را شکست دهد.
وی ادامه داد: جنگ هایی که امروزه متاسفانه در بسیاری از کشورهای اسلامی دیده می شود، سوءاستفاده هایی است که دشمنان اسلام از شکاف ایجاد شده میان مسلمانان استفاده کرده اند.
مولوی درواخ اظهار کرد: امروز اتحاد میان مسلمانان بیش از پیش احساس می شود، در سال های اخیر متاسفانه با نام مذهب دشمن در حال ایجاد تفرقه به خصوص میان شیعه و سنی است.
امام جمعه اهل سنت شهرکهک زهک بیان کرد: تنها راهی که بتوان دشمن را نا امید ساخت ایجاد اتحادی قوی میان اقوام و طوایف در کشور و حتی کشورهای دیگر اسلامی است.
 
سیستان و بلوچستان نماد وحدت مسلمانان در دنیا
مولوی عبدالواحد بزرگزاده امام جمعه موقت اهل سنت چابهار ضمن تبریک هفته وحدت در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: طبق بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری، مسلمانان دنیا باید به صورت واحد با استفاده از وحدت یک جانبه توطئه های دشمنان را از دین مبین اسلام دور نگه دارند همانطور که در سیستان و بلوچستان زیباترین جلوه وحدت میان مذهب شیعه و سنی برقرار است.
وی با اشاره به دستور خداوند در خصوص وحدت افزود: خداوند متعال در قران کریم ما را به وحدت سفارش کرده است چراکه دشمنان دیگر قابلیت نفوذ در بین ما را نداشته باشند و مردم فهیم سیستان و بلوچستان نشان داده اند مصداق حقیقی وحدت مسلمانان در دنیا می باشد.
امام جمعه موقت اهل سنت چابهار ادامه داد: وحدت عامل ایجاد امنیت، آرامش و زنده نگه داشتن اسلام در هر خطه از دنیا می باشد و مسلمانان باید با تعصی از فرمایشات مقام معظم رهبری در حفظ و نگهداری این وظیفه کوشا باشند.
وی بی توجهی به وحدت در بسیاری از کشورهای دنیا را عامل ناامنی دانست و تاکید کرد: با تجربه از اتفاقات کشورهای متفاوت دنیا می توان به راحتی به این نتیجه رسید که دشمن با اختلاف افکنی بین مسلمانان سعی در خشکاندن ریشه اسلام در دنیا را دارد.
مولوی بزرگزاده عنوان کرد: شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان نماد واقعی وحدت مسلمانان جهان می باشند و به دشمنان نشان دادند که جایی در میان این مردم نخواهند داشت و نخواهند گذاشت دشمن از این طریق در کشور نفوذ کند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: هفته وحدت جزو برکات این انقلاب بوده و مسلمانان با یادآوری این هفته اتحاد و انسجامشان بیش از پیش بیشتر خواهد شد تا دشمنان همواره برای نفوذ بین مسلمانان ناامید باشند.
 
سیستان و بلوچستان نماد وحدت و برادری شیعه و سنی است
مولوی عبدالمالک ملکی پور در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: لزوم حفظ وحدت و اتحاد بین مسلمین برکسی پوشیده نیست اسلام مسلمین را به وحدت و برادری دعوت کرده است تا به با چنگ زدن به این ریسمان محکم الهی از تفرقه بپرهیزند.
وی افزود:تفرقه و اختلاف افکنی بین مسلمین از لحاظ شرع اسلام محکوم است، مسلمین باید وحدت کلمه خود را حفظ کنند چرا که تفرقه و اختلاف سبب شکست و سرافکندگی مسلمانان خواهد شد، دین اسلام نیز سفارش زیادی به افزایش وحدت تاکید بسیاری دارد چرا قدرت مسلمین در گرو افزایش وحدت است.
وی خاطرنشان کرد: مسلمین باید اتحاد و یکدلی خود را حفظ کنند و قدر این وحدت را بدانند امروز دشمنان دنیای اسلام را به سوی هرج و مرج و تفرقه سوق می دهند تا خود بر مسلمین حکمرانی کنند فاصله ای که امروز بین برخی مسلمانان ایجاد شده است حاصل تلاش های تفرقه افکنانه دشمنان دین مبین اسلام و ندانم کاری برخی سران کشورهای اسلامی است.
مولوی ملکی پور با بیان اینکه امروز دشمنان به دنبال تفرقه در دنیای اسلام هستند، تاکید کرد: افزایش وحدت سبب آسایش و قدرت بیشتر مسلمانان است استان سیستان و بلوچستان نماد وحدت و برادری شیعه و سنی است و هر چه این برادری و احترام بیشتر شود به طور حتم قدرت مسلمانان نیز افزایش خواهد یافت.
 
تفرقه و اختلاف از اهداف دشمن برای جدایی میان مذاهب اسلام است
مولوی مجیب الرحمن رئیسی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه همگی به ریسمان الهی چنگ زنید و متفرق نشوید، اظهار کرد: پیام قرآن این است که مسلمین در سراسر جهان با هر دیدگاه، دین، مذهب و عقیده ای که دارند به حبل الله متین که قرآن باشد، چنگ زنند.
وی با بیان اینکه مذاهب اسلامی مواردی که منجر به جدایی و تفرقه می شود را کنار بگذارند، گفت: ما مسلمانان اشتراکات بسیاری با هم داریم که اختلافات در مورد آن اشتراکات خیلی کم هستند.
امام جمعه موقت اهل سنت شهر جالق با بیان اینکه هدف دشمن اختلاف میان مذاهب اسلامی است، گفت: دو قشر عظیم از مسلمانان اهل سنت و اهل تشع در میان فرق اسلامی، که در طول تاریخ استعمارانگلیس، اروپای پیر، که حربه آن اختلاف میان این دو مذهب است، قرار گرفتند که با وحدت و همدلی نقشه های دشمنان را نقش بر آب کردند.
مولوی رئیسی خاطر نشان کرد: می طلبد مسلمانان نسبت به حیله های دشمن هوشیار باشند چون امروز نتجیه تفرقه و اختلاف را در بسیاری از ممالک اسلامی همچون عراق، یمن، سوریه، افغانستان و بعضی از کشور های افریقای می توان مشاهده کرد که چیزی جز غارت منابع و ویرانی نصیب آنها نشد.
 
سیستان و بلوچستان بهترین الگوی وحدت در کشور است
مولوی عبدالخالق حسین زهی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: یکی از نشانه های ایمان وحدت است، هر کجا که وحدت باشد اسلام نیز وجود دارد.
وی با بیان اینکه تفرقه کار شیاطین است که از اسلام بویی نبرده اند، گفت: برای استحکام بیشتری میان مذاهب لازم است که به مقدسات یکدیگر احترام بیشتر گذاشته شود.
امام جمعه اهل سنت شهرستان مهرستان خاطر نشان کرد: شیعه و اهل سنت در اصول و فروع و بسیاری از احکام نزدیک به هم هستند و در مسائلی نیز  اختلاف است که برای هر مذهب محترم  و برای مذاهب دیگر نیز مورد احترام قرار دارد.
مولوی حسین زهی تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان بهترین الگوی وحدت با توجه به وجود فرق مختلف مذهبی و قوم های مختلف در کشور است.
وی اضافه کرد: پیام وحدت شیعه و سنی استان به مسلمانان حفظ و استحکام بیشتر وحدت و همدلی و مشت محکمی به بدخواهان اسلام و کشور است.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون،,
,
,
, ،,
,
,
, وحدت ملت ایران زمنیه ساز نابودی دشمنان است,
, عصرهامون ,
, ،,
,
,
,
,
, وحدت و برادری رمزپیروزی بر دشمنان است,
, عصرهامون,
,
, ،,
,
,
,
,
,
, رهبر انقلاب نماد وحدت برای ملت ایران و جهان اسلام است,
,
, و,
,
,
,
, وحدت شیعه و سنی خاری در چشم دشمن است,
,
,
,
, سیستان وبلوچستان نماد وحدت است,
,
,
, ،,
,
, حفظ وحدت باعث نابودی دشمنان اسلام خواهد شد,
,
,
, ،,
,
,
,
, سیستان و بلوچستان نماد وحدت مسلمانان در دنیا,
,
,
,
,
, م,
,
,
, سیستان و بلوچستان نماد وحدت و برادری شیعه و سنی است,
,
,
,
, ،,
,
, تفرقه و اختلاف از اهداف دشمن برای جدایی میان مذاهب اسلام است,
,
,
, ،,
,
,
, سیستان و بلوچستان بهترین الگوی وحدت در کشور است,
,
, ،,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه