اخبار داغ

برخورد قاطع پلیس با پدیده خرید و فروش کارت سوخت

برخورد قاطع پلیس با پدیده خرید و فروش کارت سوخت
در حالی که نوسانات ارزی اخیر موجب افزایش قاچاق سوخت از کشور شده است، پلیس می‌گوید اجازه نخواهد داد عده‌ای سودجو با خرید و فروش کارت سوخت امنیت اقتصادی جامعه مخدوش کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همزمان با اظهارنظرهای مسئولان در مورد افزایش احتمالی قیمت سوخت و سهمیه بندی مجدد بنزین در کشور، شاهد بروز پدیده ای جدید در میان کلاهبرداران و سوء استفاده کنندگان هستیم. از سوی دیگر با شدت گرفتن نوسانات نرخ ارز طی ماههای گذشته و بالا رفتن انگیزه متخلفان و سودجویان، قاچاق سوخت به ویژه از مرزهای شرقی کشور هم شدت یافته است؛ موضوعی که فرمانده نیروی انتظامی با تایید آن، از برخورد با این پدیده سخن گفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
چندی پیش بود که سردار حسین اشتری در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، در مورد افزایش قاچاق سوخت از کشور گفت: با توجه به تفاوت قیمت سوخت در کشورهای همسایه میل برای قاچاق بیشتر شده و امیدواریم با همکاری شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و همکاری مسئولان بتوانیم بیشتر از گذشته مانع خروج سوخت شویم.
,
 
,
فرمانده ناجا در همین باره افزود: در سال جاری دستورالعمل مبارزه با قاچاق سوخت بر اساس مصوبات شورای امنیت به استانداران و رده‌های کنترلی ابلاغ شده و نظارت لازم در حال انجام است و خوشبختانه افزایش کشفیات قاچاق سوخت را در سال جاری داشتیم.
,
 
,
با این حال موضوعی که به تازگی موجب جلب توجه افکار عمومی شده، نه قاچاق سوخت بلکه خرید و فروش کارت سوخت خودروها است. مساله ای که اگرچه در گذشته به صورت پراکنده و جسته و گریخته وجود داشته اما با قوت گرفتن احیای کارت سوخت و افزایش قاچاق بنزین، شدت گرفته و برخی نواقص قانونی و فرآیندهای اداری بر آن دامن زده است.
,
 
,
در حال حاضر به گفته شهروندان، در برخی جایگاهها، پیشنهادهایی مبنی بر خرید و فروش کرات سوخت به مالکان خودروها ارائه می شود که برخورد با آن نیازمند ورود جدی پلیس به مساله است.
,
 
,
در همین رابطه سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت به خبرنگار مهر، گفت: نیروی انتظامی در برخورد با پدیده قاچاق همواره در صف اول بوده و اگر سودجویان از روشهای جدیدی برای گمراه کردن دستگاه‌های نظارتی همچون خرید و استفاده از کارت سوخت دیگران به منظور تهیه بنزین و قاچاق آن استفاده کنند، پلیس مساله را با جدیت پیگیری و برخورد می کند.
,
 
,
 
,
 
,
وی افزود: موضوع خرید و فروش کارت سوخت در برخی جایگاهها در دستور پلیس قرار می گیرد و اگر با مواردی برخورد کنیم، به طور قطع برخورد پلیس بازدارنده خواهد بود.
,
 
,
روند صدور کارت سوخت المثنی از هنگام ثبت نام در دفاتر پلیس ۱۰+ تا تحویل به مالک خودرو از طریق پست حدود ۳ هفته به طول می انجامد، موضوعی که سودجویان را بر آن می دارد تا با خرید کارت سوخت شهروندان و استفاده از آن در چرخه قاچاق سوخت، در کنار گمراه کردن رهگیری سوخت گیری از سوی مراجع نظارتی، تا زمان ثبت درخواست و صدور کارت سوخت المثنی با آسودگی از کارت خریداری شده بهره ببرند.
,
 
,
اگرچه برخوردهای نظارتی و پلیسی در برخورد با اختلال گران اقتصادی در ماه‌های گذشته موثر بوده و در نمونه ای از آن، شناسایی و دستگیری سلطان سکه از سوی پلیس پایتخت انجام و سپس به دستگاه قضایی سپرده شد، اما مسدود کردن روش‌های سودجویان و برطرف کردن خلاءهای قانونی می تواند زمینه سوء استفاده را از بین برده یا دست کم با چالش‌های بیشتری مواجه کند.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه