اخبار داغ

رئیس اتحادیه مشاورین املاک خراسان‌جنوبی:

افت 55 درصدی معاملات مسکن در خراسان‌جنوبی/ انبوه‌سازان از بیرجند مهاجرت می‌کنند

افت 55 درصدی معاملات مسکن در خراسان‌جنوبی/ انبوه‌سازان از بیرجند مهاجرت می‌کنند
رئیس اتحادیه مشاورین املاک خراسان‌جنوبی به کاهش 65 درصدی ساخت و ساز در بیرجند اشاره کرد و گفت: ساخت و ساز در بیرجند افت داشته و سازندگان برای ساخت‌و ساز به شهرهای همجوار می‌روند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا اربابی رئیس اتحادیه مشاورین املاک خراسان‌جنوبی، در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد:بازار مسکن همچنان در رکود به سر می‌برد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی با اشاره به این‌که طی یک ماه گذشته معاملات 55 درصد راکدتر شده است، گفت:  از اواسط شهریورماه تا اواسط مهرماه شاهد افت معاملات بودیم اما پس از این تاریخ افت معاملات بیشتر شد.

,

 

,

رئیس اتحادیه مشاورین املاک خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که قیمت زمین بالا رفته و در محدوده شهر بیرجند پایین‌تر از هر متر دو میلیون زمین وجود ندارد، گفت: قیمت‌ها در حاشیه شهر نیز افزایش داشته است.

,

 

,

اربابی گرانی زمین، افزایش قیمت مصالح ساختمانی و مزایده‌ها را از دلایل گرانی مسکن دانست و  گفت: ساخت و ساز در بیرجند افت داشته و  بیش از نیمی از انبوه‌سازان برای ساخت‌و ساز به شهرهای همجوار می‌روند.

,

 

,

وی عنوان کرد: قیمت زمین در بیرجند نسبت به دیگر شهرها گران‌تر است و یکی از دلایل آن این است که به دلیل نبود کارخانه و دیگر بخش‌های سرمایه‌گذاری، افراد اکثراً در بخش مسکن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

,

 

,

رئیس اتحادیه مشاورین املاک خراسان‌جنوبی به کاهش 65 درصدی ساخت و ساز در بیرجند اشاره و خاطرنشان کرد: عدم سخت‌گیری در صدور پروانه‌های ساختمانی و در نظر گرفتن تخفیف و شرایط برای متقاضیان در روند افزایش ساخت‌و ساز مؤثر است.

,

 

,

اربابی بیان کرد: قیمت اجاره‌بها در بخش مسکونی چند درصدی کاهش داشته اما در بخش ملک‌های تجاری با توجه به دفترچه ضریب مالیاتی املاک و مستغلات، افزایش قیمت یک هجمه به واحدهای تجاری وارد کرده است.

,

 

,

وی یادآور شد: با سیستمی که اکنون وجود دارد برای مثال واحدی که 500 هزار تومان اجاره پرداخت می‌کند باید بیش از یک میلیون تومان مالیات پرداخت کند و مطمئناً با این وضعیت اجاره در ملک‌های تجاری 100 درصد سقوط پیدا خواهد کرد.

,

 

,

رئیس اتحادیه مشاورین املاک خراسان‌جنوبی یادآور شد: وضعیت بازار تا پایان سال به همین صورت پیش‌بینی می‌شود و قیمت‌ها افزایشی نخواهد یافت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه