اخبار داغ

گلایه‌های یک مخترع مشهدی؛

وقتی آلودگی هوا برای مسئولان اهمیتی ندارد

وقتی آلودگی هوا برای مسئولان اهمیتی ندارد
مخترع مشهدی گفت: رئیس شورای شهر مشهد در مواجهه با اختراعم گفت «نمی‌خواهد آلودگی هوا را نجات دهی» و حتی شهردار سابق مشهد نیز گفت «به فکر آلودگی هوا نباش و ضایعات جمع کن».
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید تشرفی راد، یکی از مخترعین خوش ذوق و بسیجی در گفت‌و‌گو با «صبح توس» پیرامون اختراع خود اظهار کرد: ما سیستمی را طراحی کردیم که داخل وسایل نقلیه سبک و سنگین قابل‌نصب است و با استفاده از دستگاه رابط، حرارت ایجادشده در اگزوز را کاهش می‌‌دهد تا گازهای آلاینده را مهار کنیم و در آینده املاح سنگین در اگزوز را مثل گوگرد، مس و آلومینیوم را برای ساخت کودهای کشاورزی یا تقویت گیاهان استفاده کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: متاسفانه در جلسه‌ای که پیرامون این مسئله در دانشگاه فردوسی برپاشده بود، اعلام شد که ما توانایی ساخت کودهای شیمیایی را نداریم و به بنده نیز کمک نکردند تا طرح اجرایی شود.

, .,

کاهش 70 درصدی آلودگی هوا
مخترع مشهدی با اعلام اینکه هدف اصلی بنده مهار گازهای سمی است، گفت: بر اساس آزمایش‌های محیط‌زیست که مورد تائید دانشگاه فردوسی مشهد و پارک علم و فناوری است، در صورت استفاده از این دستگاه 20 درصد منوکسید کربن و 50 درصد گازهای نسوخته کاهش پیدا می‌کند و علاوه بر کمک به کاهش دمای زمین، برف و باران نیز افزایش می‌یابد.

, کاهش 70 درصدی آلودگی هوا,
, .,

تشرفی راد ادامه داد: این میزان کاهش آلودگی در دنیا سابقه نداشته است و بنده اولین فردی هستم که این روش را ثبت کردم؛ هزینه استفاده از این طرح 300 هزار تومان است که علاوه بر کاهش آلودگی هوا، مصرف سوخت را کاهش داده و عمر روغن ماشین را افزایش می‌دهد.

, .,

وی اظهار کرد: با اجرایی شدن این طرح عمر روغن خودرو تا پنج ماه افزایش می‌یابد، ولی متأسفانه تاکنون نتوانستم مسئولین را به اجرایی شدن طرحم قانع کنم؛ صحبت بنده با سازمان بازرسی این است که اگر این طرح قابلیت اجرایی شدن ندارد پس چرا محیط‌زیست و دانشگاه فردوسی آن را تائید کردند؟

,

بی‌مهری مسئولان در مقابل مخترع مشهدی
مخترع مشهدی بیان کرد: متأسفانه محیط‌زیست همکاری لازم را با بنده در جهت تولید انبوه این اختراع را نداشت، تاکنون هیچ کمکی در کشور نشده است؛ چهار سال است که بر روی ساخت این اختراع زمان صرف کرده‌ام.

, بی‌مهری مسئولان در مقابل مخترع مشهدی,
, .,

تشرفی راد با تأکید بر اینکه ایده و فکر من خلاقانه است و می‌دانم که می‌شود این کار را انجام داد، بیان کرد: شرکت‌های خودروسازی اعلام کردند که نمی‌توانند دستگاهی اضافه بر روی خودرو نصب کنند، حتی در جواب سؤال اینکه اجازه دهید دستگاه بر روی خودروهای شما امتحان شود نیز با مخالفت مواجه شدم.

, .,

وی افزود: اگر این دستگاه روی تمامی خودروهای کشور نصب شود، موجب کاهش سوخت، کاهش فروش روغن خودرو موجب صرفه‌جویی اقتصادی می‌شود.

, .,

مخترع مشهدی اظهار کرد: در طول یک سال، چهار داور در صندوق پژوهش‌های ریاست جمهوری عوض شد ولی درنهایت گفتند داوری ندارند که در مورد اختراع بنده نظر دهد که آیا استحقاق ثبت جهانی دارد یا خیر؛ متأسفانه در کشور ما سنگ‌اندازی صورت می‌گیرد و حتی در کمیسیون آلودگی هوا اعلام شد نمی‌توانند اقدام و عمل خاصی انجام دهند.

, .,

تشرفی راد تصریح کرد: به بنده اعلام کردند چون طرحم «هایتک» نیست و امکان کپی‌برداری از آن وجود دارد، نمی‌توانند به بنده کمک کنند؛ سؤال این است که چرا از دستگاهی که می‌تواند آلودگی هوا را کاهش دهد به بهانه هایتک نبودن به‌سادگی عبور می‌کنند؟

,

به فکر آلودگی هوا نباش!
وی بابیان اینکه یکی از افراد مسئول در استانداری خراسان رضوی اعلام کرد من نمی‌گذارم این طرح در کشور اجرایی شود، گفت: رئیس شورای شهر مشهد گفت شما نمی‌خواهد آلودگی هوا را نجات دهی، برو به خانواده‌ات برس و حتی شهردار سابق مشهد نیز گفت ضایعات جمع کن و به فکر آلودگی هوا نباش.

, به فکر آلودگی هوا نباش, !, !,
, .,

مخترع مشهدی خبر داد: طرح را برای کارخانه بنز آلمان فرستادم، همچنین کشور عراق به من درخواست داده که با آن‌ها همکاری کنم.
انتهای پیام/

, .,
, /]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه