اخبار داغ

مسئولان مهابادی در دیدار با نماینده ویژه رئیس جمهور چه گفتند؟

مسئولان مهابادی در دیدار با نماینده ویژه رئیس جمهور چه گفتند؟
مسئولان مهاباد در دیدار با وزیر اطلاعات دغدغه ها و مشکلات شهرستان را بیان کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، عصر روز چهارشنبه همزمان با سفر هیات دولت به آذربایجان غربی، حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات در راس هیاتی به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور وارد شهرستان مهاباد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

امام جمعه ، فرماندار و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی در سخنانی ضمن تقدیر از عملکرد دولت خواهان توجه بیش از پیش به این شهر پر آوازه شدند.

,

فرماندار مهاباد به عنوان اولین سخنران به پشت تریبون رفت و با اعلام اینکه بیش از ۹۰ درصد مطالبات مطرح شده در سفر قبلی رئیس جمهور به مهاباد تحقق یافته گفت: در نامه ای که به امضای فرماندار، نماینده و امام جمعه رسیده اهم نیازها و درخواست های مردم شهرستان مهاباد از رئیس جمهور مطرح شده است.

,

ماموستا امامی ، امام جمعه مهاباد دومین سخنران این مراسم بود که بر خلاف فرماندار اعلام کرد اعتقادی به نامه نگاری ندارد و می خواهد از طریق این تریبون خواسته های مردم را مطرح کند.
این روحانی اهل سنت با بیان این نکته که همیشه مردم از روحانیون انتظار دارند بیان کننده مشکلات و دردهایشان باشند. خواسته ها و مطالباتش را در ۵ محور عنوان کرد.

,
,

فراهم کردن زمینه اشتغال پایدار و بازگشایی مرزها

,

مشارکت اهل سنت در مدیریت کلان کشور

, مشارکت اهل سنت در مدیریت کلان کشور,

حضور ریاست محترم جمهوری در آذربایجان غربی در هفته وحدت را به فال نیک می گیریم و از ایشان انتظار داریم در عمل به وحدت پایبند باشند و در جلسه ای که امشب در مرکز استان برگزار می شود دستور تعطیلی روز ولادت پیامبر مکرم اسلام به روایت اهل سنت را در شهرهای سنس نشین تعطیل اعلام کنند و تا کارمندان ادارات بدون مرخصی عید را در کنار خانواده هایشان باشند.

,

توجه ویژه به راههای مواصلاتی استان خصوصاً مناطق جنوبی استان که متاسفانه راههای موجود در این شهرها از حداقل استانداردها برخوردار نیستند.

,

کمک حال شهرداری و شورای شهر مهاباد باشید تا این نهاد قادر به پرداخت حقوق معوقه کارگران و کارمندان این مجموعه باشد.

,

نماینده مهاباد در مجلس سخنران بعدی این مراسم بود که از استان آذربایجان غربی به عنوان استان همزیستی برادرانه بین همه اقوام و مذاهب معرفی کرد.

,

محمودزاده ضمن اشاره به برخی توفیقات دولت در این شهرستان گفت: نظام اسلامی و دولت تدبیر خدمات شایانی را به مردم منطقه خصوصاً مردم مهاباد داشته اند که از آن جمله می توان به تبدیل گمرک مهاباد از قضایی به رسمی و ایجاد مجتمع عظیم پتروشیمی و کارخانه سرم تب برفکی به عنوان بزرگترین تولید کننده این واکسن در منطقه و کشور اشاره کرد.
نماینده مهاباد با اشاره به کلمگ زنی دوبیمارستان در مهاباد و پیشرفت ۷۰ و ۹۵ درصدی ورزشگاههای در حال احداث در این شهرستان و تجهیز قابل توجه مراکز بهداشتی و درمانی مهاباد به پیشرفته ترین امکانات و همچنین پیشرفت ۷۵ درصدی کارخانه قند از وضعیت مطلوب شهرستان در حوزه صنایع تبدیل و سیلو ها خبر داد.
جلال محمودزاده در بخش دوم سخنانش به کمبود ها و دغدغه این شهرستان گریزی زد و گفت: از دیر باز مردم استان آذربایجان غربی علی رغم تنوع قومی و مذهبی برادرانه در کنار هم زیسته اند و این می طلبد مسئولان کشوری و استان در بهره گیری از نیروهای نخبه کرد و اهل سنت از اعمال محدودیت بپرهیزند.
وی با بیان اینکه اهل سنت کشور بیش از ۱۱ هزار شهید به انقلاب تقدیم کرده اند گفت: متاسفانه سهم این پیروان این مذهب در مدیریت کلان و میانی کشور بسیار ناچیز است و در استان نیز تنها ۲ مدیر کل کرد زبان در حال فعالیت هستند.
نماینده مهاباد ضمن درخواست توجه ویژه به توسعه جنوب استان و برطرف کردن کاستی های در این منطقه را نسبت به شمال استان افزود: در بسیاری از شاخص های توسعه شرایط نامطلوبی در استان حاکم است که پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر نیازمند همت بیش از پیش دولتمردان است.
وی با انتقاد از بعضی تنگ نظری ها و گاهاً نگاههای امنیتی به منطقه از وزیر اطلاعات خواست نسبت به بازگشایی معابر مرزی همچون گذشته هر انچه در توان دارند را به کار گیرند.
نماینده مهاباد با بیان این نکته که کوله بری در شان مردم کرد نیست گفت: متاسفانه امروز به دلیل مشکلات عدیده معیشتی و نبود فرصت های شغلی مناسب در استان و منطقه شاهد حضور جوانان در مرزها به عنوان کولبر هستیم که امیدواریم دولت در بخش اشتغال جوانان نهایت تلاش خود را به خرج دهد.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه