اخبار داغ

نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری:

نماز دریایی عمیق از فرصت‌هاست اگر انسان نتواند حرکت کند از مقصد جا می‌ماند

نماز دریایی عمیق از فرصت‌هاست اگر انسان نتواند حرکت کند از مقصد جا می‌ماند
نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد گفت: نماز دریایی عمیق از فرصت‌هاست که اگر انسان در این دریای موفق شود و شناگر ماهری شد قطعاً گوهرهای فراوانی به دست می‌آورد و اگر نتواند حرکت کند از مقصد جا می‌ماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در چهارمین اجلاسیه نماز شهرستان فارسان ضمن تبریک ایام  ربیع‌الاول آغاز امامت حضرت ولی‌عصر عج الله تعالی فرجه الشریف  گفت: نماز  اساسی‌ترین  و کلیدی‌ترین  امر است و برای کمال و رسیدن  انسان  به مقصد نهایی،مسئله نماز مسئله‌ای است که هرچه در موردش سخن گفته  و تفکر شود حق مطلب ادا نمی‌شود.
 
وی  افزود: نماز دریایی عمیق از فرصت‌هاست که اگر انسان در این دریای موفق شود و شناگر ماهری شد قطعاً گوهرهای فراوانی به دست می‌آورد و اگر نتواند حرکت  کند از مقصد جا می‌ماند.
 
 وی خاطرنشان کرد: اگر از نماز  غافل شویم حتماً از مقصد جا می‌مانیم نماز کلیدی‌ترین موضوعی است که ما را به مقصد می‌رساند، در این میان باید گفت که خواندن نماز مهم نیست  اقامه نماز که همان   روح و حقیقت نماز است  بسیار حائز اهمیت می‌باشد.در روز ما  5 بار  در محضر خدا قرار می‌گیریم  و همه اعمال ما  در محضر خدا دور نیست  و خداوند ناظر و شاهد بر همه اعمال ماست.

وی تصریح کرد:ترس از خدا  اگر وجود نداشته باشد  ترس از غیر از خدا جای او را خواهد گرفت  و باور را  از بین می‌برد  باوری که  ما را به‌جایی می‌رساند که بدانیم  هرچه خدای تبارک‌وتعالی  اراده کند به همان‌جا می‌رسیم و نماز این باور را در ما به وجود می‌آورد که خدا با ماست و این باور را محکمی کند  باور از ضروریات زندگی ماست

وی اظهار داشت: نماز را اقامه کنید نترسید،نماز شجاعت، و عزت به انسان می‌بخشد و همه وابستگی‌های غیردینی  را قطع می‌کند  البته نمازی که اقامه شود نه اینکه فقط خوانده شود اگر نماز درست اقامه شود حقیقتش درست در دل‌ها جای می‌گیرد.
 
امام‌جمعه شهرکرد در  ادامه افزود: نماز عرصه فرصت‌هاست که عرصه اول آن بار توحیدی  و عرصه دوم آن  حضور تمام‌عیار در محضر پروردگار متعال است که انسان بتواند آن را حس کند که تنها کسی که نماز را اقامه می‌کند این حس  را دارد  که در محضر خداست.

انتهای پیام/

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز, .,
,
, .,
,
, .,
,
,
,
, .,
,
, .

انتهای پیام/
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه