اخبار داغ

توافق اولیه برای حل مشکل کارگران هفت تپه و گروه ملی فولاد

توافق اولیه برای حل مشکل کارگران هفت تپه و گروه ملی فولاد
یک مقام مسئول در وزارت کار از توافق اولیه برای حل مشکل کارگران دو شرکت کشت و صنعت نیشکر هفته و گروه ملی فولاد خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و گروه ملی فولاد از بنگاه های اقتصادی مشکل دار هستند که طی چند ماه اخیر بدلیل مشکل نقدینگی، پرداخت حقوق و دستمزد کارگران این دو بنگاه اقتصادی با تاخیر چندماه مواجه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
عقب ماندگی چندماهه حقوق کارگران این دو شرکت باعث شد تا طی دو روز گذشته تیمی به سرپرستی مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رسیدگی به مشکلات این دو شرکت به استان خوزستان اعزام شوند.
,
 
,
در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شهرستان شوش بیش از ٥هزار گارگر و در گروه ملی فولاد نیز بیش از ٣ هزار کارگر مشغول به کار هستند.
,
 
,
بر همین اساس یکی از مسئولان وزارت کار درباره آخرین پیگیرها برای رسیدگی به وضعیت این دو بنگاه اقتصادی گفت: طی دیروز نشست های متعددی بین تیم اعزامی از وزارت کار و مسئولان استانی و دستگاه های اجرایی ذیربط در استان خوزستان تشکیل شد که نتیجه این نشست ها موفقیت آمیز بود. 
,
 
,
وی با بیان اینکه خوشبختانه توافقات اولیه در خصوص راهکارهای تعیین تکلیف دستمزد معوق کارگران این دو شرکت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، ادامه داد: راهکارهای عملی نیز در این باره پیشنهاد شد و توافق اولیه صورت گرفت.
,
 
,
این مقام مسئول در وزارت کار با بیان اینکه قرار است امروز تیم اعزامی وزارت کار در محل شرکت نیشکر هفت تپه و پس از آن در گروه ملی فولاد جلساتی را با حضور مسئولان و نمایندگان کارگران این دو شرکت برگزار کنند، افزود: قرار است راهکارهای پیش بینی شده، امروز جمع بندی و تصمیم نهایی برای تعیین تکلیف وضعیت حقوق های معوق حداکثر تا فردا نهایی شود.
,
 
,
منبع: مهر
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه