اخبار داغ

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه مطرح کرد:

پیش‌بینی تولید ۷۰۰۰ تن مرکبات از باغات کرمانشاه

پیش‌بینی تولید ۷۰۰۰ تن مرکبات از باغات کرمانشاه
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال نزدیک به هفت هزار تن مرکبات از باغات استان تولید شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  مرصاد ، رضا زارعی با بیان اینکه سطح باغات مرکبات استان کرمانشاه را هزار و ۷۴ هکتار است، اظهار داشت: ۴۶۵ هکتار از باغات مرکبات استان بارور و ۶۰۹ هکتار دیگر نهال بوده و هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرصاد,

وی متوسط عملکرد مرکبات در استان کرمانشاه را ۱۵ تن در هکتار دانست و افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶۹۷۵ تن مرکبات در این استان تولید شود.

,

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به پیش‌بینی افزایش تولید مرکبات در استان نسبت به سال گذشته، افزود: سال گذشته ۵۴۵۷ تن مرکبات در استان کرمانشاه تولید شد.

,

وی با بیان اینکه در سه شهرستان قصرشیرین، گیلانغرب و سرپلذهاب در استان باغ مرکبات داریم، گفت: عمده باغات مرکبات استان در قصرشیرین است.

,

زارعی دلیل افزایش تولید مرکبات در سال جاری در مقایسه با سال گذشته را افزایش باغات بارور عنوان کرد و افزود: علاوه بر این سرمای آذر ماه سال گذشته مقدار زیادی از مرکبات استان را دچار سرمازدگی کرد و عملکرد محصول را تا حدی پایین آورد که امیدواریم امسال این اتفاق نیفتد.

,

وی در ادامه ارقام پرتقال تولیدی در استان کرمانشاه را واشنگتن ناول، توسرخ و والنسیا دانست و افزود: استان کرمانشاه ۳۷۵ هکتار باغ پرتقال دارد.

,

زارعی با بیان اینکه برداشت پرتقال از باغات استان کرمانشاه از ۲۰ آذر آغاز و تا اواخر اسفند ماه ادامه خواهد داشت، ادامه داد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته امسال ۳۷۵۰ تن پرتقال در استان کرمانشاه تولید خواهد شد.

,

 مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اشاره ای هم به باغات نارنگی استان داشت و افزود: بیشترین باغات نارنگی استان از نوع "تانگور" است که هنوز به مرحله باروری نرسیده اند.

,

به گفته زارعی، استان کرمانشاه ۱۳۰ هکتار باغ نارنگی رقم تانگور دارد.

,

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سطح باغات لیموترش استان کرمانشاه را نیز ۳۳۰ هکتار دانست و افزود: امسال پیش بینی می شود ۱۲۷۵ تن لیموترش از باغات استان برداشت شود.

,

وی ارقام لیموترش تولیدی در استان را شامل بیرس، مکزیکن لایم و پرشین لایم اعلام کرد و افزود: برداشت لیموترش باغات استان کرمانشاه از ۲۰ مهر ماه آغاز شده و تا پایان آذر ماه ادامه خواهد داشت.

,

زارعی  با بیان اینکه استان کرمانشاه ۱۵۵ هکتار باغ لیموشیرین دارد، گفت: امسال برآورد می‌شود ۱۱۲۵ تن لیموشیرین در استان تولید شود، گفت: برداشت لیموشیرین باغات استان کرمانشاه از اواخر مهر ماه آغاز شده و تا اواسط آذر ماه ادامه خواهد داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه