اخبار داغ

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری:

راه پیروزی انقلاب اسلامی مذاکره و سازش نیست

راه پیروزی انقلاب اسلامی مذاکره و سازش نیست
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با ابراز تأسف از اینکه بعضی از مسئولان ما کم می‌آورند، گفت: هیچ پیامبری با مذاکره‌ی با دشمن رسالتش را پیش نبرد. انقلاب اسلامی با مذاکره پیروز نشد. جنگ تحمیلی با مذاکره دفاع نشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش بلاغ، آیت الله علی معلمی صبح امروز در اولین سالگرد شهید مدافع حرم عارف کایدخورده که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی تنکابن برگزار شد، اظهار کرد: کایدخورده تنکابنی نبود اما شهید ازهر جا که باشد، متعلق به همه ملت بزرگ ایران و اسلام است. دوران جوانی و دانشجویی دوران نشاط و شکوفایی خلاقیت‌ها و ابتکارات است. یکی از ویژگی‌های اصیل جوان مسلمان ایرانی، گرایش به‌حق و حمایت از حق است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دسته اول گروندگان به پیامبران جوانان بودند، یادآور شد: امام راحل به‌حق، وارث پیامبران بود و هدف آنان یعنی مقابله با زورگویی و ستم را در پیش گرفت.

این مسئول اضافه کرد: امام به‌ظاهر مرده اما با اندیشه و افکار خود، با ایجاد تحول در جامعه و نسل جوان، ماندگار شد.

آیت‌الله معلمی با ابراز تأسف از اینکه بعضی از مسئولان ما کم می‌آورند، متذکر شد: هیچ پیامبری با مذاکره‌ با دشمن رسالتش را پیش نبرد. انقلاب اسلامی با مذاکره پیروز نشد. جنگ تحمیلی با مذاکره دفاع نشد.

وی خاطرنشان کرد: ما برای توسعه زیرساخت‌های کشور نیاز به دانش، نوآوری، فناوری و صنعت داریم و باید نیروهای امنیتی را تقویت کنیم.

معلمی تصریح کرد: زمانی که دشمن پیشنهاد صلح می‌دهد، باید بیشتر ترسید. دنیای امروز ما در تقابلی بزرگ همچون زمان پیامبر (ص) و امیرالمؤمنین (ع) قرار دارد اما مردم در آن زمان گول می‌خوردند ولی مردم امروز هوشیار و صاحب بصیرت هستند.

وی گفت: اگر می‌خواهید دین‌دار باشید و در انحراف قرار نگیرید، در سایه امامت و ولایت قرار بگیرید.

حسینعلی مشایخی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن نیز  اظهار کرد: شهید کسی است که فی سبیل الله جان خودش را فدا می‌کند و برای رسیدن به قرب الهی و سرچشمه‌ی نور و هدف مقدس، از خود می‌گذرد.

وی با بیان اینکه خداوند شهید را از بین مجاهدین فی سبیل الله انتخاب می‌کند، اظهار کرد: یکی از ثمرات مهم انقلاب اسلامی احیا و زنده نگه‌داشتن شهادت و جهاد است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان تنکابن با اشاره به اینکه شهادت و جهاد در همه عرصه‌ها و در بین جوانان و دانشجویان وجود دارد، متذکر شد: جوانانی که در اوج جوانی و آرزوها، خودشان را در راه خدا فدا کردند، معامله بزرگی انجام دادند. ملتی که سالار شهیدان را الگو قرار می‌دهد، با کسی جز خدا معامله نمی‌کنند.

این مسئول با اشاره به شهید مدافع حرم کایدخورده، خاطرنشان کرد: عارف کایدخورده ازجمله جوانان دهه هفتادی است که امروز جلوتر از جوانان انقلاب و دوران جنگ قرار دارند. جوانان انقلابی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و سیاسی ایستاده‌اند. این یکی از معجزات بزرگ انقلاب است.

مشایخی رویش‌های انقلاب را در ۴۰ سالگی آن بسیار برجسته و مهم دانست و تصریح کرد: وظیفه ما قدردانی از شهداست. انقلاب، استقلال و شرف این کشور از برکت خون شهدا حاصل‌شده و مراسم امروز برای قدردانی و نشان دادن گوشه‌ای از زندگی شهدای مدافع حرم است.

وی در ادامه دفاع از مظلوم را وظیفه واجب هر مسلمانی عنوان کرد و افزود: اسرائیل و رژیم صهیونیستی درصدد ایجاد تفرقه در بین مسلمانان و ایجاد انحراف در بیداری اسلامی هستند. سوریه خاک‌ریز اول ما است، اگر از آن دفاع نکنیم باید در کرمانشاه و همدان بجنگیم.

رئیس دانشگاه آزاد تنکابن امتیازات شهدای مدافع حرم را دفاع از حریم اهل‌بیت علیها سلام و دفاع از کشور و در غربت به شهادت رسیدن، برشمرد و در پایان با قرائت بخشی از وصیت‌نامه شهید کایدخورده به سخنان خود خاتمه داد.

متنی از وصیت نامه شهید مدافع حرم عارف کایدخورده:

شما می‌مانید و دو چیز:
اولی خون ما و پیروی از ولایت‌فقیه
دومی دنیا و هوای نفسانی.
قیامت یقه‌تان را می‌گیرم اگر ولایت‌فقیه را تنها بگذارید.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, متنی از وصیت نامه شهید مدافع حرم عارف کایدخورده:, متنی از وصیت نامه شهید مدافع حرم عارف کایدخورده:,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه