اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی استان خبر داد:

شناسایی بیش از ۹۰۰ کودک مشکوک به اختلالات بینایی در قزوین

شناسایی بیش از ۹۰۰ کودک مشکوک به اختلالات بینایی در قزوین
مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: بیش از 900 کودک مشکوک به اختلالات بینایی در طرح غربالگری شناسایی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا وارثی در گفت‌وگو با  شاخص، با اعلام اینکه بیش از ۱۲ هزار کودک در طرح غربالگری بینایی معاینه شدند، اظهار کرد: ۶۹ هزار کودک متولد نیمه دوم ۹۱ تا پایان اسفند ۹۴ مشمول این طرح هستند و ۹۰۹ کودک مشکوک به اختلالات بینایی شناسایی شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص,

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اهمیت معاینه چشم کودکان زیر ۶ سال بیان کرد: تنبلی چشم در دوران کودکی و به دلیل برخی بیماری‌ها به مرور زمان منجر به کم بینایی و حتی نابینایی در فرد می‌ شود.

,

وی تصریح کرد: این طرح با هدف شناسایی کودکان مشکوک به بینایی سنجی چشم و انواع بیماری‌های چشمی در بینایی سنجی روی کودکان انجام می شود.

,

وارثی با اشاره به اینکه این طرح در سه سطح اجرا می‌ شود، خاطرنشان کرد: کودکان در سطح اول از طریق چارت E یا دستگاه غربالگر بینایی معاینه می‌شوند و در صورت همکاری نکردن یا مشکوک بودن کودک به سطح دوم بینایی سنجی ارجاع داده می‌ شود.

,

این مسئول افزود: کودک پس از معاینه در صورت لزوم برای معاینات تخصصی ‌تر به پزشک معرفی می‌ شود.

,

وی هزینه مرحله اول غربالگری را ۲ هزار تومان و مرحله دوم را ۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در این طرح اگر کودکی در صورت نیاز به کمک هزینه عینک و جراحی چشم داشته باشد مورد حمایت بهزیستی قرار می‌ گیرد.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه