اخبار داغ

پیگیری سوژه مردمی؛

بی‌توجهی 5 ماهه به هدررفت آب در مسک/ تعمیر شیرفلکه آب در پیچ و خم تأمین اعتبارات+ تصاویر

بی‌توجهی 5 ماهه به هدررفت آب در مسک/ تعمیر شیرفلکه آب در پیچ و خم تأمین اعتبارات+ تصاویر
در شرایط سخت خشکسالی که باید استفاده از قطره قطره آب مدیریت شود و درست مصرف شود، بیش از پنج ماه شده است که آب آشامیدنی مردم در روستای مسک از توابع شهرستان درمیان به صورت شبانه‌روزی هدر می‌رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حدود ۲۰ سال است که مردم خراسان‌جنوبی از خشکسالی و کاهش نزولات جوی در استان رنج می‌برند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

هر قطره آب برای مردم این استان کویری حُکم کیمیا را داشته و زمانی‌که که آب در روستاهای این استان کویری قطع می‌شود گویی نبض زندگی آنها نیز قطع شده و زندگی بدون آب برایشان سخت است. 

,

 

,

در این شرایط سخت خشکسالی که باید استفاده از قطره قطره آب مدیریت شود و درست مصرف شود، بیش از پنج ماه است که آب آشامیدنی مردم در روستای مسک از توابع شهرستان درمیان به صورت شبانه‌روزی هدر می‌رود. 

,

 

,

متأسفانه این هدررفت آب که از یک شیرفلکه اصلی توزیع آب به سطح روستا به هدر می‌رود مورد بی‌توجهی و غفلت مسئولان آب و فاضلاب روستایی درمیان واقع شده و در هر شبانه روز بیش از ده‌ها لیتر آب از طریق این شیر فلکه از بین می رود.

,

 

,

با توجه به اینکه بارها هدر رفت آب از طریق شورای روستا و اهالی به مسئولان آب و فاضلاب روستایی درمیان منتقل شده و درخواست رفع و پیگیری مشکل را داشته‌اند اما تاکنون اقدامی که از هدررفت آب جلوگیری شود صورت نگرفته و فقط مهندسان برای مشاهده مشکل به روستا مراجعه کرده‌اند.

,

 

,

آب آشامیدنی مردم روستای مسک که سال‌ها است از طریق قنات روستا قطع شده از طریق آبرسانی و ذخیره در منبع در سطح روستا توزیع می‌شود و این هدررفت به معنای نابودی آب خوردن مردم در سایه بی‌توجهی مسئولان است.

,

 

,

, ,

 

,

یکی از اهالی روستای مسک در گفت‌و گو با خاورستان، اظهار کرد: هدر رفت کنونی آب در مسک در صورتی است که اوایل بهار و ابتدای فصل تابستان به شدت با مشکل کم‌آبی، بی‌آبی و حتی قطع بودن چند روزه آب مواجه هستیم و اکنون با وضعیت هدر رفت آب از مسئولان انتظار می‌رود برای رفع این مشکل اقدام عملیاتی انجام دهند.

,

 

,

وی با بیان این‌که چند مرتبه دیگر نیز این شیر فلکه دچار ترکیدگی و آب‌گریزی شده است، گفت: هم‌اکنون بیش از پنج ماه شده که آب به صورت دائم هدر می‌رود و هیچ اقدامی برای رفع آن صورت نگرفته است.

,

 

,

این فرد اظهار کرد: ظاهراً مسئولان آب و فاضلاب روستایی درمیان نبودن اتصالات سیمانی در سطح استان را دلیلی بر عدم رفع مشکل تا کنون عنوان کرده و گفته‌اند به خاطر نوسانات بازار، اتصالات اینگونه لوله‌ها اولا پیدا نمی‌شود و در صورت پیدا شدن نیز قیمت بالا است.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: از طرفی آب و فاضلاب روستایی درمیان بدهی خود به مغازه‌های طرف حساب و ندادن اتصالات از طرف مغازه‌دارها به این شرکت را دلیل دیگری برای طولانی شدن هدر رفت آب در مسک عنوان کرده است.

,

 

,

این فرد با بیان این‌که کم کم به فصل زمستان و کاهش دمای هوا نزدیک می‌شویم، گفت: اگر مشکل برطرف نشود آبی که هدر می‌رود یخ خواهد زد و رفت و آمد را برای مردم مشکل خواهد کرد ضمن اینکه هم اکنون این آبی که در محل شیرفلکه جمع شده باعث مشکلات زیست محیطی شده است.

,

, ,

 

,

 

,

 وی عنوان کرد: از دیگر مشکلاتی که هدر رفت آب ایجاد کرده باعث شده رطوبت به خانه‌هایی که در نزدیکی این شیر فلکه هستند برسد و برای صاحبان خانه‌ها مشکل‌ساز شده است.

,

 

,

این فرد بیان کرد: متاسفانه با وجود قدیمی بودن این شیر فلکه و شبکه توزیع که قطعاً طی این سال‌ها پوسیده شده است به نظر می‌رسد بهتر است اقدامی برای تعویض شبکه صورت گیرد و رفع این مشکل به دست مردم روستا نیست و گرنه مردم روستا در صورت امکان آمادگی رفع مشکل را دارند.

,

 

,

وی با بیان اینکه رفع مشکل مستلزم برنامه و نظارت از سوی مهندسان آب و فاضلاب روستایی درمیان است، گفت: در حال حاضر تنها راه حلی که برای رفع مشکل به نظر مهندسان رسیده تعویض اتصالات این شیر فلکه است که اتصالات نیز در بازار استان نیست و باید از مشهد خریداری شود.

,

 

,

 این فرد عنوان کرد: طوری که شنیده شده تعویض همه شبکه آبرسانی روستا که هم طولانی است و هم مستلزم هزینه‌های میلیونی و در توان آب و فاضلاب روستایی درمیان و حتی استان نیست‌.

,

 

,

 وی از مسئولان آب و فاضلاب روستایی درمیان و استان درخواست کرد: هر چه سریعتر نسبت به رفع مشکل هدر رفت آب اقدام کنند چرا که در این شرایط سخت خشکسالی درست نیست که آب مایه حایت مردم روستا به صورت شبانه‌روزی پیش چشمشان هدر برود و هیچ اقدامی صورت نگیرد.

,

 

,

این رسانه از مهرماه چندین مرتبه پیگیر این موضوع از آب و فاضلاب روستایی درمیان بوده که یکبار راستین راستکار رئیس آب و فاضلاب روستایی درمیان اظهار بی‌اطلاعی از هدر رفت آب را داشته و قرار شد که همکارانش را جهت بررسی مشکل به مسک بفرستد.

,

 

,

در نوبت‌های بعدی پیگیری که موفق به صحبت با رئیس آب و فاضلاب روستایی درمیان نشدیم، مصطفایی جانشین آب و فاضلاب روستایی شهرستان ضمن پیگیری هدر رفت آب از مشخص شدن پیمانکار برای رفع مشکل خبر داد اما تا کنون هدررفت آب در مسک ادامه دارد.

,

 

,

 

,

/انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه