اخبار داغ

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی:

کتابخانه ها امروزه به فرهنگ سراهای اجتماعی تبدیل شده اند

کتابخانه ها امروزه به فرهنگ سراهای اجتماعی تبدیل شده اند
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه توجه به کتاب و کتابخوانی باعث کاهش بزه های اجتماعی می شود، گفت: ها به فرهنگ سراهای اجتماعی تبدیل شده اند و صرفاً امانت گرفتن و پس دادن امانت مد نظر کتابخانه ها نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، حجت‌الاسلام علی اکبر سبزیان پیش از ظهر امروز در نشست انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان خلیل آباد که در دفتر فرماندار خلیل آباد برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان خلیل آباد یک ظرفیت فرهنگی خوبی دارد که باید در راستای تقویت آن گام برداشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

 

,

کتابداران مسلط به مهارت ارتباط با کودکان هستند

, کتابداران مسلط به مهارت ارتباط با کودکان هستند,

وی با تاکید بر اینکه تعریف هر شخصی از کتابخانه باید یک تعریف درستی باشد، خاطرنشان کرد: کتابخانه به معنای سابق خود قبل از ورود فضای مجازی نیست که در آن زمان کتابخانه های محلی برای مطالعه و امانت گرفتن و پس دادن کتاب و محیطی برای نگهداری منابع مکتوب بودند.

,

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه امروزه در کتابخانه ها با کارکرد گذشته مواجه نیستیم، تصریح کرد:  کتابخانه ها به فرهنگ سراهای اجتماعی تبدیل شده اند و صرفاً امانت گرفتن و پس دادن امانت مد نظر کتابخانه ها نیست و امروزه کتابخانه ها محیط تردد مردم از همه صنوف و اقشار است.

,

وی با بیان اینکه بخش کودک در همه کتابخانه ها اگرچه محدود، وجود دارد و کودکان مخاطب کتابخانه ها هستند، اذعان کرد: کتابداران مسلط به مهارت ارتباط با کودکان و قصه گویی هستند و شناسایی نیاز آنها نیز از جمله وظایف کتابداران است.

,

 

,

توجه به کتاب و کتابخوانی باعث کاهش بزه های اجتماعی می شود

, توجه به کتاب و کتابخوانی باعث کاهش بزه های اجتماعی می شود,

سبزیان با اشاره به اینکه فرهنگ سراها بنا به وسعت خود خدمات ویژه ای را ارائه می کنند و محل تردد دانشجویان، دانش پژوهان، طلاب، اساتید و... است، عنوان کرد: در گذشته شاید محلی برای بانوان فراهم نمی شد ولی امروز کتابخانه ها محلی برای گعده های مهارت افزایی شده است و کتابخانه های با محوریت کتاب، بحث تحکیم پایه های خانواده را مد نظر دارد.

,

وی با تاکید بر اینکه مجموعه اینچنینی نیازمند توجه ویژه ای است، تشریح کرد: اگر خیرین به مدرسه سازی، ساخت مسجد، حسینیه و بناهای متعدد فرهنگی توجه ویژه ای دارند قطعاً کتابخانه می تواند بسیاری از این کارکردها را داشته باشد، قداست مسجد و مدرسه سازی در جای خود قابل احترام است و امروز خیرینی داریم که توجه به ساخت کتابخانه را مد نظر دارند.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه اگر کتابخانه ها رشد پیدا کند و محل تردد فرزندان و خانواده ها شود شاهد کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش مهارت و تحکیم پایه های خانواده و کاهش طلاق خواهیم بود، ابراز کرد: همت و توجه به کتابخوانی و توجه به کتاب می تواند باعث کاهش بزه های اجتماعی شود.

,

 

,

کتابخانه سیار می تواند در خلیل آباد راه اندازی شود

, کتابخانه سیار می تواند در خلیل آباد راه اندازی شود,

وی با اشاره به اینکه در هر جایی که اراده مردم پای کار بود طراح های مختلف زودتر به نتیجه می رسد، اظهار کرد: اقدامات فرهنگی باعث بروز برکاتی برای شهر، منطقه و استان می شود و اگر حمایت مردم نباشد قطعا هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

,

حجت الاسلام سبزیان با تاکید بر اینکه 29 پروژه نیمه تمام در سطح استان وجود دارد و به دنبال حمایت مردم و خیرین هستیم، افزود: کتابخانه عمومی خلیل آباد در شان مردم شهرستان نیست و اراده مجمع خیرین بر اینکه است که این کتابخانه باید توسعه یابد.

,

 وی همچنین در پایان خاطرنشان کرد: کتابخانه سیار می تواند در شهرستان راه اندازی شود تا بتواند چند منطقه را پوشش دهد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه