اخبار داغ

فرماندار خلیل آباد:

خلیل آباد باید شهر دوستدار کتاب باشد / کتابخانه مشارکتی کندر، نهادی می شود

خلیل آباد باید شهر دوستدار کتاب باشد / کتابخانه مشارکتی کندر، نهادی می شود
فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه اقداماتی که در انجام می گیرد باید در راستایی باشد که خلیل آباد به عنوان شهری دوستدار کتاب معرفی شود، گفت: کتابخانه مشارکتی شهر کندر بزودی با قول مساعدت مدیرکل کتابخانه های استان به کتابخانه نهادی تبدیل می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، مجتبی شاکری ظهر امروز در نشست انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان خلیل آباد که با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت:  کتاب نوری است که در جامعه می تابد و قطعاً تأثیر بسیار مثبتی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی با بیان اینکه توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی یکی از موضوعاتی که دغدغه مسئولان فرهنگی به خصوص مقام معظم رهبری بوده است، خاطرنشان کرد: هرچه جامعه با کتاب انس و الفت بیشتری داشته باشد و در جهت توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش کنیم قطعاً اتفاقات مثبتی در جامعه رخ خواهد داد.

,

فرماندار خلیل آباد با تاکید بر اینکه وجود نسل دانا و با دانش در کشور قطعاً در کاهش آسیب ها و بزهکاری های اجتماعی نقش بسزایی دارد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در نشست های مختلفی که با مسئولان فرهنگی داشته اند از وضعیت کتاب و کتابخوانی و پایین بودن سرانه مطالعه در کشور گلایه مند بوده اند.

,

 

,

جامعه ای کتابخوان نیاز امروز است

, جامعه ای کتابخوان نیاز امروز است,

وی با اشاره به اینکه تمام اقداماتی که در انجام می گیرد باید در راستایی باشد که شهری دوستدار کتاب داشته باشیم، اذعان کرد: قطعاً هر شخصی که در حوزه فرهنگی تلاش کند در کاهش آسیب های اجتماعی موثر خواهد بود.

,

شاکری با بیان اینکه جامعه ای کتابخوان نیاز امروز است، تصریح کرد: شهرستان خلیل آباد در پرداخت زکات و بسیاری از کارهای خیر مقام اول را دارد و قطعاً این پشتکار خیرین شهرستان در حوزه کتاب و کتابخوانی هم به کمک آمده و خواهد آمد.

,

وی با تاکید بر اینکه تمام اقدامات باید در راستای افزایش سرانه مطالعه و اعضای کتابخانه های عمومی شهرستان باشد، اذعان کرد: شهرداری های شهرستان همانند گذشته در جهت پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی اهتمام ویژه ای داشته باشند.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شهرستان خلیل آباد با 52 هزار نفر جمعیت تنها یک کتابخانه عمومی دارد که نیازمند توجه بیشتری در توسعه این کتابخانه است، عنوان کرد: امیدواریم توسعه فضای کتابخانه عمومی خلیل آباد با همت اداره کل و با کمک خیرین شاهد باشیم.

,

وی همچنین در ادامه تشریح کرد: شهر کندر تنها یک کتابخانه مشارکتی دارد و با کمک خیرین امکانات مورد نیاز کتابخانه عمومی را تامین کرده اند و این کتابخانه بزودی با قول مساعدت مدیرکل کتابخانه های استان به نهادی تبدیل می شود.

,

 

,

رسالت و وظیفه کتابخانه ها در هر شهرستان باید تعریف شده باشد

, رسالت و وظیفه کتابخانه ها در هر شهرستان باید تعریف شده باشد,

حجت الاسلام علی ناهیدی در این مراسم اظهار داشت: جایگاه کتابخانه های عمومی باید تعریف شود تا مدیران متوجه باشند که رسالت و وظیفه کتابخانه ها چیست و نسبت به آن تصمیمات مناسبی اتخاذ شود.

,

وی با بیان اینکه باید بررسی شود که چرا تا به امروز تلاش در خور شأن کتابخانه های شهرستان انجام نشده است، خاطرنشان کرد: امام جمعه هر شهری قبل از هر مسئله ای، یک نیروی فرهنگی است ولی تا جایی که بنده اطلاع دارم جایگاهی در انجمن کتابخانه ها ندارد.

,

امام جمعه خلیل آباد همچنین در ادامه تصریح کرد: تجربه ثابت کرده که مردم شهرستان خلیل آباد نگذشته اند کاری خیری بر زمین بماند و اگر در بخش کتابخانه ها عقب ماندگی داریم قطعا باید تلاش بیشتری صورت می گرفت.

,

وی با تاکید بر اینکه در سطح شهرستان هماهنگی خوبی در حوزه های مختلف وجود دارد، اذعان کرد: نقش اساسی را باید متولی این مجموعه داشته باشد پیگیری مسئله مهمی است که باید در دستور کار هر مدیری باشد.

,

 

,

محتوای موجود در کتابخانه ها باید تغییر کند

, محتوای موجود در کتابخانه ها باید تغییر کند,

غلامرضا توکلی در این مراسم با بیان اینکه امروزه باید محتواهای موجود در کتابخانه تغییر کند، عنوان کرد: موضوعات و محتوا موجود در کتابخانه ها انگیزه و رغبتی در افراد ایجاد نمی کند.

,

رئیس شورای شهر خلیل آباد با تاکید بر اینکه موضوعات باید در کتابخانه های بومی سازی شود تا علاقه مندی و اقبال لازم صورت گیرد، تشریح کرد: اگر امروز اسیب های اجتماعی در خانواده افزایش پیدا کرده است چون فرزندان ایین همسرداری و ... را درک نکرده اند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه