اخبار داغ

سردار شهسواری:

اجرای بیش از ۷۰ برنامه محوری به مناسبت هفته بسیج در آذربایجان غربی/ فاز اول ۱۰۰۰ واحد مسکن مددجویی محرومان افتتاح می شود

اجرای بیش از ۷۰ برنامه محوری به مناسبت هفته بسیج در آذربایجان غربی/ فاز اول ۱۰۰۰ واحد مسکن مددجویی محرومان افتتاح می شود
فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج، گفت: فاز اول ۱۰۰۰ واحد مسکن مددجویان در نقاط محروم و دور افتاده استان همزمان با هفته بسیج به بهره برداری می رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، سردار حبیب شهسواری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران که به مناسبت هفته بسیج در سالن جلسات فرماندهی برگزار شد، با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: طی هفته بسیج که از ۲۹ آبان آغاز و تا ۵ آذر ماه سال جاری ادامه دارد بیش از ۷۰ برنامه محوری در ۱۷ شهرستان استان اجرایی می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، با اشاره به برخی از اهداف گرامیداشت هفته بسیج، افزود:  تبیین نقش بسیج در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی با تبیین کارنامه درخشان در عرصه های سازندگی و خدمات علمی، فناوری، فرهنگی و اجتماعی،  بازنمایی الگوی کارآمد بسیج برای بن بست شکنی و عبور از مشکلات کشور، بسیج به عنوان امید آفرین اقتصادی در عرصه جهاد اقتصادی و نیز تمرکز بر اقدامات محوری پایگاه های اقشار و نواحی مقاومت بسیج از جمله این اهداف است.

,

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، با بیان این که امروز اولین روز از هفته بسیج است، ابراز کرد: اولین روز هفته بسیج را با دیدار فرماندهان و مدیران سپاه شهدا و بسیج با نماینده ولی فقیه در استان آغاز کرده و برای ادامه کار خود تجدید بیعت کرده و رهنمودها و راهبری های لازم را اخذ کردیم.

,

سردار شهسواری، با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ برنامه محوری در ۱۷ شهرستان طی هفته بسیج برگزار و در زیرشاخه ها به هزاران برنامه تقسیم می شوند، اذعان کرد: برگزاری طرح تعاملی مرآت که ویژه نشست ائمه جماعت در حوزه های مقاومت است، ویزیت رایگان ۳۰ پزشک در مساجد معین، دیدار با خانواده شهدا  و مدافعان حرم، افتتاح نمایشگاه واحد مقاومت بسیج دانش آموزی که تولیدات اقتصاد مقاومتی و فروش هم دارند از جمله برنامه های روز اول هفته بسیج است.

,

وی، در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه های روز دوم، گفت: ۳۰ آبان بنام بسیج اقتصاد مقاومتی خدمت رسانی و سازندگی معرفی شده که برنامه های متعددی از جمله مراسم این روز می توان به تشکیل بسیج دانشجویی در دانشگاه ارومیه، ادامه خدمت رسانی گروه های جهادی در مناطق محروم استان که از از ۲۹ شهریور با رزمایش سپاهیان محمد رسول الله(ص) این اردوهای جهادی آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد، اشاره کرد.

,

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، تاکید کرد: آغاز طرح جهاد روشنایی در از دیگر برنامه های مهم روز دوم هفته بسیج است به این صورت که طرح جهاد و روشنایی در کشور توسط سازمان بسیج ۳ هزار نیروگاه خورشیدی را برنامه ریزی کرده و در روستاها و جاهایی که دسترسی به برق محدود تر است اجرایی شود، استان ما ۵ سهمیه داشت که نیروگاه ۵ مگاواتی اجرایی و تا پایان سال ۱۰ مگاواتی راخواهیم داشت.

,

سردار شهسواری با اشاره به افتتاح ۸ پروژه داخلی در سپاه شهدا گفت: افتتاح های حوزه خدیجه (س)، پایگاه بسیج تکاب، ساختمان سپاه اشنویه، سوله ورزشی نالوس، سوله ورزشی شهید قنبری ارومیه و سالن جلسات سپاه شهدا با بیش از ۳ میلیارد تومان و پروژه بعدی به تعداد ۵۲ پروژه در استان در قالب طرح های اقتصادی، صنایع تبدیلی، کارگاه های کوچک زودبازده، مشارکت در ساخت مساجد، خانه عالم و طرح های محرومیت زدایی با اعتبار ۵ میلیارد تومان است.

,

وی با اشاره به قرار داد مشترک منعقد شده با کمیته امداد در راستای ساخت ۱۰۰۰ خانه برای محرومین گفت: قراردادی با کمیته امداد منعقد شد که ۱۰۰۰ خانه برای محرومین بسازیم و عموما در روستاهای محروم و دور افتاده است.

,

فرمانده سپاه شهدا ادامه داد: این قرار داد در ۴ فاز منعقد شده که فاز اول ۲۵۰ واحد بوده و از پیشرفت ۷۰ تا ۱۰۰ درصد برخوردار است و به بهره برداری می رسد و ۲۵۰ واحد هم تا آخر سال در صورت تامین اعتبار به بهره برداری می رسد.

,

وی گفت: اعزام تیم های پزشکی در مناطق محروم، اعزام ۴۰ تیم جهادی دامپزشکی،عطر افشانی مرار شهدا، برگزاری شب شعر شهدا، برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، اعزام گشت های رضویون به صورت محله محور که دارای مجوز رسمی هستند و از ۸ شب گشت ها شروع می شود که تجدید ایام انقلاب است از برنامه های روز سوم هفته بسیج است.

,

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به روز چهارم هفته بسیج که جمعه بنام بسیج علم و فناوری نامگذاری شده، افزود: حضور در دعای ندبه و نیز حضور در نماز جمعه با سخنرانی فرماندهان شهرستانی در خطبه های نماز جمعه از برنامه های این روز است.

,

سردار شهسواری گفت: شنبه بنام بسیج جهاد کبیر و استکبارستیزی بوده و در این روز جشنواره فرماندهان علم و فناوری و حمایت از مردم مظلوم یمن و نیز همایش سیاسی در دانشگاه آزاد و با حضور نخبگان مهندسی اجرا شده و جشن های باشکوه میلاد نبی(ص) و روایتگری ۴۰ ساله انقلاب برگزار می شود.

,

وی با اشاره به برنامه های روز ۵ آذر و همایش های گسترده در این روز تصریح کرد: ۵ آذر بنام بسیج ۴۰ سال افتخار بوده و همایش بسیجیان شکوه مقاومت در سر تا سر استان با اجتماع گسترده بسیجیان برگزار می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه