اخبار داغ

کارآفرین بااستعداد کشور:

حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی باید در رأس کارها باشد / کارگاه تولیدی در چشمه شور به‌زودی راه‌اندازی می‌شود+ تصاویر

حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی باید در رأس کارها باشد / کارگاه تولیدی در چشمه شور به‌زودی راه‌اندازی می‌شود+ تصاویر
یک کارآفرین بااستعداد کشور بابیان این‌که بخش تولید همواره مظلوم واقع‌شده است، گفت: حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی باید در رأس کارها باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، طرح‌های محرومیت‌زدایی و مبارزه با بیکاری آن‌هم در مناطق کم برخوردار و محروم کشور هدفی است که بسیج سازندگی سپاه در سراسر کشور در دستور کار قرار داده است.
همین چند سال پیش بود که محرومیت روستای چشمه شور و نداشتن آب آشامیدنی مناسب توجه همه رسانه‌ها و مسئولان را به این روستا جلب کرد هرچند که این مشکل با خبررسانی رسانه‌ها و پیگیری مسئولان و نمایندگان مجلس برطرف شد اما بااین‌حال هنوز سایر محرومیت‌های این روستا به‌جای باقی است.
همین محرومیت موجب شد تا بسیج سازندگی سپاه قم با بررسی شرایط این روستا طرح‌های مختلف اشتغال‌زایی را در این روستا پیگیری کند.
خانم مؤمنه یوسفی پور یکی از کارآفرینانی است که با حضور در این روستا و با حمایت‌های بسیج سازندگی به دنبال کارآفرینی است.
6 سال پیش کارم را شروع کردم
وی در گفتگو با خبرنگار قم فردا در با اشاره به اهمیت محرومیت‌زدایی اظهار داشت: بیش از 6  سال است که کار سراجی سنتی (چرم‌دوزی) را شروع کردم.
وی بابیان این‌که همواره علاقه‌مند به صنایع‌دستی بودم، افزود: در ابتدا در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کردم اما این کلاس‌ها نتیجه‌بخش نبود به همین خاطر وارد تولیدی شدم و به‌صورت اصولی و عملی کار را یاد گرفتم.
یوسفی پور بابیان این‌که سختی‌های زیادی را در این مسیر متحمل شدم، ادامه داد: محیط‌های چرم‌دوزی مردانه بود و کار سنگینی بود اما در کمتر از یک سال کار یاد گرفتم.
وی افزود: در منزل خودمان یک کارگاه کوچک راه‌اندازی کردم ابتدا خودم مشغول کار شدم و در ادامه با یک سری از خانم‌ها آشنا شدم و آن‌ها را آموزش دادم به‌طوری‌که توانستم بعد از یک سال مکانی را برای کارگاه اجاره و تمامی وسائل را به‌صورت خرد خریداری کردم.
این کارآفرین خاطرنشان کرد: بالاخره کارگاه من کامل شد و بعد از یک مدت به آموزش دادن مبادرت و بالای 350 هنرجو را آموزش دادم.
وی بیان داشت: هم‌اکنون برای 3 نفر به‌صورت مستقیم و دائم شغل ایجادشده و در برخی مواقع نیروهای هم به‌صورت پروژه‌ای اضافه می‌شوند که نشان‌دهنده نتیجه دادن زحمات چندین ساله من هست.

فعالیت آموزشی در روستای چشمه شور را آغاز کرده ایم

وی بیان داشت: مواردی را که تجربه شخصی داشتم به کارآموزان آموزش دادم و هم‌اکنون نیز با همکاری قرارگاه محرومیت‌زدایی استان قم در حال برگزاری یک دوره کلاس‌های آموزشی برای خانم‌های خانه‌دار روستاهای چشمه شور هستیم.
یوسفی پور تأکید کرد: هم‌اکنون با همراهی و همدلی که در این روستا ایجادشده به دنبال ایجاد کارگاه در این روستا هستم و انشالله برای 10 نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد خواهیم کرد.
وی در خصوص درآمد چرم‌دوزی ابراز داشت: میزان درآمدی ثابتی در این کار وجود ندارد اما خیلی وقت‌ها درآمد خوبی داشتیم و علاوه بر این مشکلاتی نیز درزمینهٔ تولید داشتیم که ما را نسبت به ادامه کار سرد و بی‌انگیزه می‌کرد که البته این مشکلات نتوانست سد راه ما شود.

خلاقیت همواره حرف اول را می‌زند

این کارآفرین بابیان که خلاقیت همواره حرف اول را می‌زند، افزود: در کار چرم‌دوزی یک سری از مشکلات وجود دارد به‌عنوان‌مثال خلاقیت کمتری وجود دارد و اغلب افراد از روی همدیگر و طرح مشترک را کار می‌کنند که جالب نیست.
 وی در توصیه به افرادی که می‌خواهند این حرفه را شروع کنند، گفت: افرادی که می‌خواهند این کار را شروع کنند باید خلاقیت داشته باشند و قرار نیست از ابتدا کارهای بزرگ انجام دهند به‌طوری‌که می‌توانند حداکثر با مبلغ 10 میلیون تومان و از یک کارگاه خانگی شروع کنند.
یوسفی پور در خصوص مشکلاتش در این مسیر اظهار داشت: چند ماه پیش که به دنبال وام بانکی بودم با پیگیری‌هایی که انجام دادم درنهایت به این نتیجه رسیدم که برای وام 15 میلیونی باید 6 میلیون هزینه کنم و علاوه بر این 6 میلیون هم‌سود بدهم که اصلاً برایم مقدور نبود.

با حمایت قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه توانسته‌ام به آینده امیدوار شدم

وی ادامه داد: برای توسعه کارم به ریاست جمهوری مراجعه کردم که وام خوداشتغالی بگیرم که هیچ فایده‌ای نداشت اما با حمایت قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه توانسته‌ام به آینده امیدوار شدم.
یوسفی پور با اشاره به بیکاری در کشور خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال‌زایی باید گام‌های زیادی برداریم و این توقع را دارم که مسئولان آمار دروغ ندهند و افرادی که واقعاً اشتغال‌زایی و کارآفرینی می‌کنند موردحمایت قرار بدهند.
و ی بابیان این‌که حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی باید در رأس کارها باشد، افزود: انتظار دارم مسئولان به‌جای تبلیغ از طرح‌های اشتغال‌زایی حمایت کنند تا بتوانیم در این مسیر موفق شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
, 6 سال پیش کارم را شروع کردم,
, قم فردا, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
, فعالیت آموزشی در روستای چشمه شور را آغاز کرده ایم,
,
,
,
,
,
, خلاقیت همواره حرف اول را می‌زند,
,
,
,
,
,
, با حمایت قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه توانسته‌ام به آینده امیدوار شدم,
,
,
,
,

 

,

 

,
,
, ,
, ,
, ,
, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه