اخبار داغ

تیزبینی چشم با میوه درمانی

تیزبینی چشم با میوه درمانی
برخی موضوعات چنان در تار و پود باورهای ما تنیده شده‌اند که مانند قانونی نانوشته لازم الاجرا هستند. چنین باورهایی گاهی آنقدر قطعیت می‌یابند که حاضر نمی‌شویم خلاف آن را بپذیریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایران ،در میان توصیه‌های رنگارنگ اینچنینی، که امروزه به مدد گسترش استفاده از فضای مجازی افزایش یافته، نسخه‌های تغذیه‌ای و راهکارهای حفظ سلامتی هم خودنمایی می‌کنند. اما کم نیست دفعاتی که فرد با تکیه بر یافته هایش در فضای مجازی اقدام به کاری می‌کند که نه تنها بی‌نتیجه می‌ماند بلکه گاهی نتیجه عکس هم می‌دهد. آب هویج یکی از نوشیدنی‌هایی است که به لطف فضای مجازی و البته باورهای قدیمی به اکسیری معجزه آسا برای پیشگیری از عیوب انکساری بدل شده به گونه‌ای که برخی گمان می‌کنند با نوشاندن چند لیوان آب هویج به فرزندشان در روز می‌توانند چشم‌های او را بیمه کرده و بی‌نیازی همیشگی‌اش از عینک را تضمین کنند. به مدد همین تکنولوژی، کامپیوتر هم به دشمن شماره یک چشم‌ها تبدیل شده است به گونه‌ای که بسیاری از کاربران کامپیوتر با عذاب وجدان مقابل کامپیوتر می‌نشینند. برای بررسی این موضوع به سراغ دکتر امید صالح‌پور چشم پزشک رفته‌ایم. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
 
,
دکتر صالح‌پور با رد رابطه میان میزان نوشیدن آب هویج و پیشگیری از ضعیف شدن چشم به «ایران» می‌گوید: نزدیک بینی یا میوپی که در فرهنگ عامه آن را ضعیف شدن چشم می‌نامند در بیشتر موارد به مرور زمان پیشرفت می‌کند و متأسفانه هنوز راهی برای پیشگیری از بروز و پیشرفت آن یافت نشده است. از این رو نوشیدن آب هویج نمی‌تواند در پیشگیری از پیشرفت این عارضه مهم باشد.این چشم پزشک می‌افزاید: البته می‌توان گفت این تفکر ناشی از ماهیت مغذی آب هویج است. در واقع آب هویج به عنوان منبعی غنی از ویتامین A شناخته شده است به همین دلیل اگر کم بینایی کودکان به دلیل نامناسب بودن تغذیه و کمبود این ویتامین باشد، مصرف آب هویج در بهبود بینایی او نقشی مؤثر خواهد داشت. 
,
 
,
 
,
اما نباید فراموش کرد که گاهی کمبود ویتامین A به دلیل اختلال در جذب این ویتامین ایجاد می‌شود. در این صورت باوجود این‌که کم بینایی با کمبود ویتامین A ایجاد شده است، نوشیدن آب هویج نمی‌تواند در رفع کم بینایی یا بهبود وضعیت بینایی مؤثر باشد. 
,
وی در ادامه به باورهای غلط در خصوص تأثیر استفاده از کامپیوتر بر ضعیفی چشم اشاره کرده وتأکید می‌کند: این باور هم به هیچ وجه مبنای علمی ندارد. آنچه در مراجعه به منابع علمی درباره ارتباط بین استفاده از کامپیوتر و مشکلات چشمی مطرح می‌شود، عارضه خستگی و سوزش چشم ناشی از خشکی چشم است. خستگی چشم معمولاً به دلیل تمرکز ممتد روی تصویر در فاصله نزدیک و همچنین به دلیل حرکت مکرر چشم روی صفحه مانیتور ایجاد می‌شود. سوزش چشم نیز در مبتلایان به خشکی چشم اتفاق می‌افتد. دکتر صالح‌پور خاطرنشان می‌کند: پیر چشمی یا عیب انکساری اصلاح نشده عوامل دیگری هستند که به ایجاد مشکلات چشمی هنگام کار با کامپیوتر منجر می‌شوند. 
,
 
,
 
,
در حالی که هنوز هم عامه مردم بخصوص افرادی که به خاطر شغلشان ناگزیر به استفاده بیشتر از کامپیوتر هستند بر این باورند که بین بیماری‌های چشمی آنها و استفاده از کامپیوتر رابطه‌ای مستقیم وجود دارد اما باید بگویم که تأثیر کار با کامپیوتر در ایجاد آسیب دائمی چشم هنوز ثابت نشده است. 
,
بسیار مشاهده شده است این دسته از افراد هنگام مراجعه به پزشک پس از شنیدن این‌که مثلاً برای دید نزدیک نیاز به عینک دارند انگشت اتهام را به سوی کار با کامپیوتر نشانه می‌گیرند درحالی که آنها از آنچه اتفاق افتاده غافل هستند. حقیقت این است که در بیشتر موارد افزایش سن و رسیدن به سنی که پیرچشمی عارض می‌شود باعث نیاز آنها به استفاده از عینک برای مطالعه بوده است. 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه