اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی استان:

موردی از آنفلوانزای فوق حادپرندگان در قزوین دیده نشد

موردی از آنفلوانزای فوق حادپرندگان در قزوین دیده نشد
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: نتیجه آخرین آزمایشات انجام شده بر روی نمونه های اخذ شده از واحد مشکوک به آنفلوانزا منفی بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید زینالی در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: براساس گزارش‌های واصله مبنی بر تلفات غیر متعارف در یکی از روستاهای شهرستان آبیک اکیپی از کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان قزوین و متعاقب آن جمعی از مدیران دامپزشکی برای بررسی موضوع به محل عزیمت کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی افزود: با عنایت به شواهد اولیه و گزارش مواردی از وقوع بیماری آنفلوانزا در کشور نمونه‌هایی از طیور موجود در روستا اخذ و برای تشخیص نهایی علت بیماری بر اساس آزمایش‌های مولکولی، به آزمایشگاه مرجع اداره کل دامپزشکی استان قزوین ارسال شد. 

این مسئول تصریح کرد: خوشبختانه پس از انجام آزمایش‌های PCR بر روی نمونه‌های ارسالی نتایج حاصله حاکی از آن بود که طیور تلف شده در روستا با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان درگیر نیستند و خطری از این ناحیه صنعت پرورش طیور استان را تهدید نمیکند. 

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین ضمن تاکید بر اهمیت سرعت عمل در تشخیص بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت: در صورتی که بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مراحل ابتدایی تشخیص داده شده و کنترل شود تا حدود زیادی می‌توان از شیوع بیماری در سطح منطقه پیشگیری کرد.

وی در پایان تاکید کرد: جلوگیری از شیوع بیماری‌ها فقط با همکاری مسئولین بهداشتی و مدیران واحدهای پرورش طیور و همچنین روستائیان که اقدام به نگهداری طیور بومی می‌کنند میسر خواهد بود.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه