اخبار داغ

گزارش دانا از هشتگ‌های داغ 28 آبان ماه؛

«USARegimeChange» و «الیمن_مظلومیة_وانتصار» دو ترند اول توئیتر فارسی شدند/ موج حمایت توئیتری‌ها از کارگران هفت تپه/ ترند شدن هشتگ بسیجی‌ام در هفته بسیج

«USARegimeChange» و «الیمن_مظلومیة_وانتصار» دو ترند اول توئیتر فارسی شدند/ موج حمایت توئیتری‌ها از کارگران هفت تپه/ ترند شدن هشتگ بسیجی‌ام در هفته بسیج
با توجه به موضوعات مهم و اتفاقات اخیر در فضای کشور، هشتگ های USARegimeChange ، الیمن_مظلومیة_وانتصار و بسیجی_ام به ترند اول تبدیل شده اند.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این روزها فضای مجازی بازتابی از فضای حقیقی شده است و طی چند سال گذشته، توئیتر به عنوان یکی از فضاهای نخبگانی همواره به طرح دغدغه ها و مسائل مهم روز پرداخته و هر بار هشتگ های مرتبط با شرایط جامعه جهانی در توئیتر ترند می شود که توئیتر فارسی نیز در دو سال اخیر به خوبی موضوعات مهم کشور را به نمایش گذاشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

USARegimeChange داغ ترین هشتگ روزهای اخیر

, USARegimeChange داغ ترین هشتگ روزهای اخیر, USARegimeChange داغ ترین هشتگ روزهای اخیر,

در همین راستا امروز برخی از هشتگ های مهم در کشور ترند شده اند؛ از ابتدای آبان ماه سال جاری و با توجه به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران هشتگی با عنوان USARegimeChange توسط کاربران فضای مجازی استفاده می شود؛ این هشتگ روزهای متوالی به ترند یک توئیتر فارسی تبدیل شده است و بعد از تحریم های جدید آمریکا در هفته گذشته با توجه به عدم همکاری برخی از کشورها با این تحریم ها و همچنین شکست تحریم های قبلی این هشتگ امروز هم به ترند اول توئیتر فارسی تبدیل شده است.

,

آشوب های درونی آمریکا، مشکلات اقتصادی و اجتماعی و همچنین اعتراضات گسترده در این کشور همه باعث شده است که کارشناسان آمریکا به این باور برسند که دوران ابرقدرتی آمریکا به سر رسیده است.

,

 

,

نمایش مظلومیت مردم یمن در دنیا با هشتگ الیمن_مظلومیة_وانتصار

, نمایش مظلومیت مردم یمن در دنیا با هشتگ الیمن_مظلومیة_وانتصار, نمایش مظلومیت مردم یمن در دنیا با هشتگ الیمن_مظلومیة_وانتصار,

در روزهای گذشته هم با توجه به محاصره و حملات زمینی، هوایی و توپخانه‌ای چندساله به مردم یمن و بی‌توجهی جامعه‌ی جهانی خصوصا سازمان ملل متحد به روند فجایع رخ داده در این کشور و گسترش روز افزون قحطی هشتگ الیمن_مظلومیة_وانتصار در فضای توئیتری به ترند تبدیل شده شده است.

,

این هشتگ از آنجا که پیام مظلومیت مردم یمن را به کشورهای دنیا از جمله غرب دنیا می رساند حائز اهمیت بوده و تعداد زیادی کاربران به صورت عربی و انگلیسی با موج توئیتری در داخل کشور همراه شده اند.

,

 

,

شعار بسیجی_ام کاربران فضای مجازی در توئیتر

, شعار بسیجی_ام کاربران فضای مجازی در توئیتر , شعار بسیجی_ام کاربران فضای مجازی در توئیتر ,

یکی از مناسبت هایی که به لحاظ تقویمی در آن قرار گرفته ایم، هفته بسیج است؛ این هفته از 29 آبان ماه آغاز و تا 5 آذر ماه ادامه پیدا می کند؛ ۵ آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ به عنوان «روز بسیج» نامگذاری شده است.

,

در همین راستا کاربران بسیجی در فضای مجازی با انتشار هشتگ بسیجی_ام ارادت و فعالیت های خود در این نهاد مقدس را به نمایش گذاشته و این هشتگ نیز به ترند داغ این روزها تبدیل شده است؛ با توجه به اینکه فردا آغاز روز بسیج است پیش بینی می شود این هشتگ در روزهای اخیر به داغ ترین هشتگ تبدیل شود.

,

 

,

موج حمایت توئیتری ها از کارگران هفت تپه

, موج حمایت توئیتری ها از کارگران هفت تپه, موج حمایت توئیتری ها از کارگران هفت تپه,

در روزهای گذشته موضوع کارگران هفت تپه هم یکی از مسائل مهم کشور بوده است؛ کارگران نیشکر هفت تپه در سال های اخیر دائماً به وضعیت قراردادهای خود و مالکیت شرکت اعتراض داشته اند. اما با وجود افزایش اعتراضات در گذر زمان نه تنها به نتیجه ای نرسیدند و مطالبات شان برآورده نشد بلکه بر مشکلات و مصائب آنها افزوده هم شده است.

,

کارگران نیشکر هفت تپه در سال های اخیر به جای این که مشغول تولید و کار باشند از روی ناچاری دائماً دست به اعتصاب و اعتراض می زدند، اکنون نیز خواستار برگشت شرکت به بخش دولتی و پرداخت حقوق چند ماه معوقه خود هستند. کارگران عنوان می کنند در دو سال گذشته برخی مزایای حقوق شان کم شده یا کلاً متوقف شده و حق بیمه نیز برای آنها پرداخت نشده است.

,

کارگران معترض برای این که صدای خود را به گوش مسئولان محلی، استان و دولت برسانند در دو هفته ای که گذشت بارها تجمع و تحصن کردند اما در طول این مدت تلاشی برای حل مشکل آنها صورت نگرفت. به همین دلیل بود در جمعه ای که گذشت برای تظلم و دادخواهی به مراسم نماز جمعه شهر شوش رفته بودند.

,

در همین راستا هشتگ های زیادی در حمایت از این کارگران در فضای مجازی به ویژه توئیتر به راه افتاد که هفت_تپه، نیشکر_هفت_تپه و حقیقت_هفت_تپه از هشتگ های داغ برای حمایت از حقوق این کارگران هستند. با توجه به اینکه مسئولان کشوری دستور رسیدگی به اوضاع این کارگران را داده اندف پیش بینی می شود این هشتگ در روزهای آینده پایین بیاید.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه