اخبار داغ

آیا آمریکا، عربستان را تحریم حمایت می کند؟

آیا آمریکا، عربستان را تحریم حمایت می کند؟
عضو کمیسیون نیروهای مسلح سنا گفت که هر دو حزب آمریکا از تحریم‌های قدرتمند علیه عربستان حمایت خواهند کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ لیندسی گراهام، عضو کمیسیون نیروهای مسلح در سنای آمریکا گفت که به نفع آمریکا نیست که قتل وحشیانه جمال خاشقجی را نادیده بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: قاطعانه اعتقاد دارم که هر دو حزب آمریکا از تحریم های قدرتمند علیه عربستان و همچنین علیه افرادی در خاندان حاکم بر عربستان در واکنش به قتل وحشیانه خاشقجی که در تضاد با همه معیارهای متمدنانه است حمایت خواهند کرد.
,
 
,
 
,
گراهام اضافه کرد: رفتارهای ولی عهد عربستان به شیوه های گوناگون نشان داد که احترامی به روابط قائل نبوده و این رفتارها وی را بیشتر از یک فرد خطرناک تبدیل کرده است.
,
 
,
ترامپ روز سه شنبه در سخنانی تأکید کرد که آمریکا قصد دارد شریک عربستان باقی بماند تا منافع آمریکا، اسرائیل، و شرکای منطقه‌ای تضمین شود.
,
 
,
وی در ادامه اعلام کرد: احتمال دارد که هیچ وقت نتوانیم به همه حقایق مربوط به قتل خاشقجی دست پیدا کنیم.
,
 
,
رئیس‌جمهور آمریکا همچنین اظهار داشت: کنگره درباره چگونگی تعامل با عربستان آزاد است اما من فقط ایده‌هایی را بررسی می‌کنم که همسو با امنیت آمریکا است.
,
 
,
ترامپ گفت: حتی اگر بن‌سلمان در جریان قتل خاشقجی بوده باشد آمریکا شریکی استوار برای عربستان باقی خواهد ماند.
,
 
,
خاشقجی که پس از ترک عربستان سعودی مقیم آمریکا شده و در روزنامه واشنگتن‌پست مطلب می‌نوشت روز 2 اکتبر در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به‌قتل رسید. حکومت آل‌سعود، بعد از انکار کامل ماجرا در ابتدا به قتل وی اعتراف کرده، اما روایت‌های متنوع و متناقضی درباره این ترور ارائه کرده است.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه