اخبار داغ

اولین دهکده اقتصادی کشور روی ریل سازندگی /نمادی از مدیریت جهادی

اولین دهکده اقتصادی کشور روی ریل سازندگی /نمادی از مدیریت جهادی
جریان کار و تلاش همراه با مدیریت جهادی در اولین دهکده اقتصاد مقاومتی کشور همراه شده و آنرا روی ریل سازندگی به پیش می‌برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصاد ، اینجا 10 کیلومتری جاده بیستون به سمت سنقر سال های گذشته یک پادگان آموزشی قرار داشت که در زمان جنگ تحمیلی به عنوان یک پادگان نظامی برای آموزش داوطلبان اعزامی به جبهه‌های غرب از آن استفاده می‌شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,

مدت‌های مدیدی بود که این پادگان نظامی دیگر کارکردی نداشت و بلااستفاده مانده بود تا اینکه در سالی که با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شد با ابتکار تحسین‌برانگیز سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) و سازمان بسیج سازندگی به یک پایگاه کارآفرینی تبدیل شد.

,

این امر نمود زیبایی از مدیریت جهادی بود که با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها به ویژه امکانات بلااستفاده مکانی که هیچ کارایی نداشت را به پایگاهی برای تولید و اشتغال تبدیل کرده و زمینه ایجاد اشتغال بسیاری از افرادی را فراهم کردند که با وجود تمایل اما توانایی ایجاد کسب و کار را نداشتند.

,

حالا اینجا کارها روی ریتم خاصی قرار گرفته و واحدهای تولیدی مشغول کار و فعالیت هستند؛ حدود 45 واحد تولیدی در زمینه‌های مختلف در این دهکده اقتصاد مقاومتی که اولین دهکده اقتصادی کشور هم محسوب می شود فعالیت دارند.

,

ا

, ا,

 

,

کشت زعفران بدون آب و خاک

, کشت زعفران بدون آب و خاک,

خانم حقی زعفران یکی از تولیدکنندگان این مجموعه است از اواسط شهریورماه امسال کارش را در این دهکده شروع کرده است؛ روش کشت نوینی را برای زعفران انتخاب کرده که به آب و خاک نیازی ندارد و اصطلاحا هواکشت است.

,

وی می‌گوید کارش را با خرید 2 تن پیازچه زعفران آغاز کرده و سرمایه اولیه این کار را حدود 34 میلیون تومان عنوان می‌کند.

,

این کارآفرین کرمانشاهی با تلاش و کوششی که در کاشت و برداشت محصولش دارد به درآمدزایی از این حرفه در آینده امیدوار است و می‌گوید اگر بتواند بسته‌بندی را هم در کنار برداشت داشته باشد وضعیتش بهتر می‌شود چون فروش فله‌ای زعفران چیزی زیادی عاید تولیدکننده نمی‌کند.

,

وی همچنین از همکاری و حمایت سازمان بسیج سازندگی برای در اختیار گذاشتن امکانات و تسهیلات تشکر می‌کند و این اقدام را برای تشویق و ترغیب کارآفرینی گامی مثبت می‌داند.

,

ا

, ا,

 

,

دهکده اقتصاد مقاومتی کرمانشاه باید به یک الگو تبدیل شود

, دهکده اقتصاد مقاومتی کرمانشاه باید به یک الگو تبدیل شود,

آقای نورایی یکی دیگر از تولیدکنندگان این مجموعه است که در کار پرورش بز و بوقلمون فعالیت دارد؛ از قضا از کارش هم بسیار راضی است و می‌گوید وضعیت فروش و درآمدش هم مناسب است.

,

این کارآفرین کرمانشاهی می‌گوید که انصافا دهکده اقتصاد مقاومتی کرمانشاه باید به یک الگو در کشور تبدیل شود و اساس کار که سپاه یک پادگان نظامی بلااستفاده را تبدیل به پایگاه کارآفرینی کرده قابل تقدیر است.

,

وی با تاکید بر اهمیت توسعه این پایگاه افزود: تعداد سالن‌ها باید اضافه گردد و همچنین خدمات بیشتری باید ارائه شود؛ با این گام مثبت سپاه ادارت خدمت‌رسان هم باید قدم‌هایی در راستای تامین نیازهای مجموعه بردارند و این خدمت بزرگ را تکمیل کنند.

,

ا

, ا,

ایجاد واحدهای تولیدی زودبازده با کمترین امکانات و بیشترین بهره‌وری از مهمترین اهداف ایجاد دهکده اقتصاد مقاومتی بود که امروز بعد از گذشت یک و سال نیم از احداث آن 45 واحد تولیدی در زمینه بسته‌بندی مواد غذایی، بلدچین، قارچ، زعفران، بوقلمون، صنایع شیمیایی و...در این دهکده فعالیت دارند.

,

همچنین بانیان این امر می‌گویند در افق دو ساله باید به فعالیت 100 تولیدکننده در این دهکده برسند و آنهایی که مکانی برای تولید ندارند و از طریق بسیح سازندگی آموزش می‌بینند بعد از تایید سازمان می‌توانند از خدمات این دهکده بهره‌مند شوند.

,

ا

, ا,

کورش کریمی یکی دیگر از تولیدکنندگان فعال در این مجموعه است که زعفران را در زمین‌های دهکده اقتصادمقاومتی کشت کرده است و می‌گوید که بذر زعفران را از مشهد آورده و امسال به گل‌دهی رسیده است.

,

وی کارش را در سطح یک هکتار و با حمایت سازمان بسیج سازندگی در اعطای تسهیلات و تخصیص زمین آغاز کرده است و به برداشت محصول و درآمدش امیدوار است.

,

ا

, ا,

همچنین در کنار فعالیت‌های تولیدی اینجا یک مجموعه گردشگری هم محسوب می‌شود که جذابیت‌های بصری خوبی هم اتفاقا برای مسافرانی که از این سو گذر می‌کنند دارد و می‌توانند ساعاتی را در این تفرجگاه استراحت کنند.

,

ا

, ا,

 

,

از تمام ظرفیت‌ها بری ایجاد اشتغال استفاده خواهیم کرد

, از تمام ظرفیت‌ها بری ایجاد اشتغال استفاده خواهیم کرد,

سرهنگ حسین قبادی بصیر در گفتگو با خبرنگار مرصاد به تشریح فعالیت های سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه پرداخت و اظهار داشت: بسیج سازندگی در چند محور اساسی فعالیت می‌کند و در این محورهای بر سه موضوع متمرکز شده است.

,

وی توانمندسازی افراد جویای کار با ارائه آموزش های کاربردی را از موضوعات ذکر شده عنوان کرد و افزود: با همکاری رسته‌های ایجاد اشتغال دستگاه‌های متولی همچون جهادکشاورزی، فنی و حرفه ای، میراث فرهنگی و... این آموزش‌ها ارائه می‌شود.

,

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت: عموما این آموزش به افراد بسیجی جویای کار که به سازمان مراجعه می‌کنند پس از معرفی به دستگاه‌های مذکور ارائه شده و در پایان نیز به آنها گواهی پایان دوره اعطا می‌شود.

,

سرهنگ قبادی بصیر تصریح کرد: در مرحله بعد امکانات سپاه که یکی از آنها همین دهکده اقتصاد مقاومتی است را در اختیاررسته‌های نمونه ایجاد اشتغال قرار خواهیم داد.

,

وی ادامه داد: در مرحله بعدی ما از افرادی که دوره‌های آموزشی را طی کرده اند با اعطای تسهیلات اشتغالزایی حمایت خواهیم کرد.

,

اعطای تسهیلات اشتغالزایی به 4800 نفر

, اعطای تسهیلات اشتغالزایی به 4800 نفر,

رییس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه از اعطای تسهیلات اشتغالزایی به 4800 نفر در استان خبر داد و گفت: در یکسال اخیر به بیش از 5000 نفر آموزش‌ اشتغال در رشته‌های مختلف ارائه شد.

,

به گفته سرهنگ قبادی بصیر، این تسهیلات خرد اقتصاد مقاومتی به ازای هر نفر 15 میلیون تومان برای تامین سرمایه‌ در گردش و خرید تجهیزات برای طرح‌های خرد پرداخت شده است.

,

وی تصریح کرد: یکی از مزایای این تسهیلات این است که درگیری‌های سیکل اداری که برای تسهیلات دیگر وجود دارد اینجا حذف شده و دریافت وام تسهیل شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه