اخبار داغ

گوشه ای از مطالبات کشاورزان آذربایجان غربی؛

دولت ۷۵ درصد هزینه اجرای طرح آبیاری تحت فشار را پرداخت کند/ الزام در اصلاح تعهد پیمان‌سپاری ارزی و تعرفه گمرکی از سوی دولت

دولت ۷۵ درصد هزینه اجرای طرح آبیاری تحت فشار را پرداخت کند/ الزام در اصلاح تعهد پیمان‌سپاری ارزی و تعرفه گمرکی از سوی دولت
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه گفت: باتوجه به هزینه های گزاف در بخش تجهیز زمین های کشاورزی به آبیاری نوین، دولت ۷۵ درصد هزینه اجرایی را پرداخت کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  بهنام تاج الدینی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، در خصوص مطالبات کشاورزان آذربایجان غربی از دولت، اظهار داشت: بیشترین مطالبات استان در بخش کشاورزی خلاصه شده با وجود زیر ساخت های بهتری نسبت به سایر بخش ها بازهم نیازمند توجه ویژه به خود است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: آبیاری نوین جهت مدیریت مصرف آب و طرح اصلاح الگوی کشت از جمله برنامه های مورد توجه است که در صورت تعلق گرفتن بودجه و اعتبارات لازم می تواند در راستای پیشرفت کشاورزی و افزایش راندمان تولید گام های اساسی برداشته شود.

,

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، با بیان اینکه در سال های گذشته جهت بهره برداری آبیاری قطره ای در هر هکتار تا سقف ۸ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض تعلق می گرفت، گفت: اما امروز این تسهیلات به اسناد تبدیل شده که تبدیل آن به پول بسیار سخت است.

,

وی، تصریح کرد: امروز هر هکتار زمین جهت مجهز شدن به سیستم نوین آبیاری نیازمند حدود ۳۰ میلیون تومان هزینه است که انتظار پرداخت ۷۵ درصد از کل این میزان را از دولت داریم.

,

تاج الدینی، بیان کرد: در خصوص تعهد پیمان سپاری ارزی و اصلاح در این خصوص قول ها به صورت شفاهی داده شده اما هنوز ابلاغی صورت نگرفته احتمال صورت نگرفتن تغیر نیز قویا وجود دارد.

,

* اصلاح در تعهد پیمان سپاری ارزی؛ دریچه نجات بخش کشاورزی

,

وی، ابرازداشت: اصلاح در تعهد پیمان سپاری ارزی می تواند دریچه نجاتی برای کشاورزی استان باشد چراکه با توجه به هزینه های بالای برداشت و نبود زیرساخت در بازار داخلی کشاورز باز هم متضرر می شود.

,

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، با بیان اینکه مسئولان رایزنی با کشور های همسایه در خصوص تعرفه های گمرکی انجام دهند، گفت: صادرکنندگان به دلیل وجود تعرفه های گمرکی مجبور به پرداخت هزینه های گزاف گمرکی هستند که این مسئله به طور مستقیم باعث کاهش صادرات خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه