اخبار داغ

گزارش به مناسبت هفته بسیج؛

جلوگیری بسیج از مهاجرت روستائیان با اجرای طرح های فرهنگی و عمرانی/ بسیج اصلی ترین نهاد در اجرای اقتصاد مقاومتی است

جلوگیری بسیج از مهاجرت روستائیان با اجرای طرح های فرهنگی و عمرانی/ بسیج اصلی ترین نهاد در اجرای اقتصاد مقاومتی است
مسئول بسیج سازندگی شهرستان بوشهر گفت: اکثریت برنامه های بسیج سازندگی شهرستان بوشهر روستا محور بوده و با هدف جلوگیری از مهاجرت روستاییان ، کمک به وضعیت اقتصادی ، ارتقاء خدمات بهداشتی و درمانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ درسال 1358 با توجه به حساسیتی که در کشور وجود داشت و انقلابی نو توسط مردم مسلمان رقم خورده بود حضرت امام خمینی(ره) فرمان تشکیل ارتش 20 میلیونی با استفاده از ظرفیت مردمی با عنوان "بسیج مستضعفین" صادر کرد و همه مردم ایران برای عضویت در این نهاد مقدس صف کشیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

به مناسبت آغاز هفته مابرک بسیج بخشی از فعالیت های مجموعه بسیج در حوزه محرومیت زدایی در یادداشت ها و اخبار مختلف منتشر شد که پایگاه خبری سپاس در گفت و گو کوتاهی با متولی حوزه سازندگی در شهرستان بوشهر انجام داده است که در ادامه با هم می خوانیم.

,

, ,

روستا محوری مهمترین اهداف بسیج سازندگی است

, روستا محوری مهمترین اهداف بسیج سازندگی است,

علیرضا فلاحی مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت سپاه شهرستان بوشهر با اشاره به اینکه فعالیت های بسیج سازندگی روستا محور است،، گفت: اکثریت برنامه های بسیج سازندگی شهرستان بوشهر روستا محور بوده و با هدف جلوگیری از مهاجرت روستاییان ، کمک به وضعیت اقتصادی ، ارتقاء خدمات بهداشتی و درمانی بوده و ارایه خدمات پزشکی، احداث طرح های خدمات رسانی و ساخت منزل مسکونی برای افراد بی بضاعت،تامین سبد غذایی و نیز لوازم التحریر برای خانواده ها و محصلین بی بضاعت ، تقسیم سبد کالا بین نیازمندان و همچنین تقسیم غذا بین فقیران و مستمندان و افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) با محوریت محرومیت زدایی بوده است.

,

, ,

وی افزود: در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی توانستیم در عرصه های (دام سنگین 44 نفر،پرورش میگو22 نفر ، قارچ16نفر،گلخانه 7 نفر، ورمی کمپوست 4 نفر، صنایع تبدیلی 15 نفر )تسهیلات بانکی پرداخت کنیم که تسهیلات سال گذشته برای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی درشهرستان بوشهر 1400 میلیاردتومان بوده که 108 نفر از بسیجیان توانستند این تسهیلات را دریافت کنند مبلغ پرداختی از 30 تا 300 میلیون ریال در قالب 11 طرح به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

,

, ,

فلاحی اظهار کرد: در راستای طرح های اقتصاد مقاومتی با هدف تسهیل در امر ازدواج ، مهاجرت معکوس به روستاها ، اشتغال مددجویان کمیته امداد، راه اندازی کارگاه های تولیدی قارچ ، ایجاد حوزچه پرورش میگو ، پرورش زنبور عسل، پرورش دام سبک و سنگین ، پرورش مرغ بومی ، پرورش شتر مرغ ، اصلاح و احیاء باغات کشاورزی ، گیاهان دارویی ، تولید کود ورمی کمپوست ، برگزاری کارگاه های آموزشی عرصه های اقتصاد مقاومتی، راه اندازی شورای جهاد اقتصادی و برگزاری جلسه، برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی به منظور امید بخشی جوانان به اشتغال پایدار، معرفی شرکت های تولیدی در حال ورشکستگی به بسیج سازندگی استان بمنظور استفاده از خدمات معرفی کنیم و گام موثری در این راستا برداریم.

, ,

, ,

بسیج سازندگی با استفاده از ظرفیت اردوهای جهادی نقش آفرین در اقتصاد مقاومتی است

, بسیج سازندگی با استفاده از ظرفیت اردوهای جهادی نقش آفرین در اقتصاد مقاومتی است,

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت سپاه شهرستان بوشهر تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی و مهم اردوهای جهادی در بسیج سازندگی محرومیت‌زدایی از چهره شهرها، روستاها و مناطق محروم است که محل خوبی برای خودسازی و فراهم شدن برون رفت مشکلات و تمرین اقتصاد مقاومتی است که به شکل منسجمی در برنامه‌های مجموعه بسیج سازندگی شهرستان بوشهر قرار گرفته است.

,

فلاحی ادامه داد: اردوهای جهادی یک حرکت جهادی و خالصانه برای رضای خدا و تهذیب نفس است که با هدف نهادینه کردن فرهنگ بسیجی، ترویج مردم‌یاری و مردم‌داری، محرومیت‌زدایی و ایجاد روحیه تعامل در بین افراد به اجرا در می‌آید .

,

, ,

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت سپاه شهرستان بوشهر بیان کرد: بسیج سازندگی از طریق اردوهای جهادی نقشی موثر در عرصه اقتصادی داشته و در واقع این اردوها زمینه‌ساز تقویت بنیه اقتصادی کشور است.

,

وی تصریح کرد: سال گذشت 50 واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) با همکاری گروه های جهادی احداث شد و تکمیل شد و در ادامه آن پروژه های محرومیت زدایی در وستاهای احمدی، تل‌سیاه، چاهکوتاه، دویره، سرمل، قلعه‌سوخته، کره‌بند و شهر چغادک اجرا شده است که ساخت خانه عالم در شهر چغادک، تعمیر مسجد امیرالمومنین(ع) در شهر چغادک، ساخت غسال‌خانه در تل‌سیاه و تعمیر حسینیه در روستای چاهکوتاه اجرا و تکمیل شده است.

,

, ,

 مسئول بسیج سازندگی شهرستان بوشهر گفت: اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در دستور کار بسیج سازندگی قرار دارد و در این راستا تسهیلات مناسبی به افرادی که با هدف اشتغال زایی اقدام به اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی می کنند تعلق خواهد گرفت که خسروزاده  یکی از افرادی است که با اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی موفق شده است تا اشتغال مناسبی را برای خود و بانوان دیگر ایجاد کند.

,

, ,

بسیج سازندگی حامی طرح های اقتصاد مقاومتی است

, بسیج سازندگی حامی طرح های اقتصاد مقاومتی است,

خسرو زاده در گفتگوی خود با خبرنگار سپاس اظهار داشت: با استفاده از طرح های اقتصاد مقاومتی موفق شده ام یک اشتغال پایدار برای خود و دیگر خانم ها ایجاد کنم که تسهیلات بسیج سازندگی در این میان بسیار موثر بوده است.

,

, ,

وی با بیان اینکه هیچ ارگان دیگری از طرح بسته بندی خرما حمایت مناسبی نداشته است، افزود: تنها سپاه پاسداران و بسیج سازندگی با تسهیلات اقتصاد مقاومتی خود ما را در اجرای این طرح همراهی کرده اند.

,

خانم خسروزاده گفت: تسهیلات300 میلیون ریالی بسیج سازندگی در راستای اجرای این طرح بسیار یاری گر ما بوده که در همین راستا توانستم برای 7 نفر از خانم های شهر بوشهر اشتغال پایداری ایجاد کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه