اخبار داغ

انجمن مصدومین شیمیایی سردشت مخالفت با تحریم های دارویی را در سازمان جهانی فریاد می زند

انجمن مصدومین شیمیایی سردشت مخالفت با تحریم های دارویی را در سازمان جهانی فریاد می زند
رییس انجمن دفاع از حقوق مصدومین شیمیایی سردشت گفت: این انجمن برای عدم همراهی سایر کشورها با تحریم های ظالمانه دارویی آمریکا علیه مردم کشورمان به سازمان های مردم نهاد عضو سازمان جهانیOPCW فشار می آورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا رحیم کریمی واحد شب سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، افزود: سازمان های مردم نهاد عضو سازمان جهانی OPCW با نفوذ بر دولتمردان و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بر افکار عمومی کشورهای متبوعشان مانع از همراهی تحریم های دارویی ظالمانه آمریکا علیه مردم کشورمان می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

رییس انجمن دفاع از حقوق مصدومین شیمیایی سردشت با اشاره به اینکه تحریم های دارویی مشکلات مصدومان شیمیایی کشورمان را چند برابر می کند، گفت: ۳۱ سال گذشته سردشت مورد اصابت بمب های شیمیایی و به تبع مصدومیت بیشتر شهروندان آن شد که با این تحریم ها بر دردها و آلام آنها افزوده خواهد شد.

,

وی تصریح کرد: امروز انجمن دفاع از حقوق مصدومین شیمیایی سردشت به مدت ۲۰ دقیقه در نشست با سازمان های مردم نهاد عضو سازمان جهانی OPCW سخنرانی می کند.

,

کریمی واحد اظهار کرد: در این نشست دو موضوع وضعیت زنان قربانی سلاح های شیمیایی و میکروبی سردشت و همچنین تحریم های ظالمانه دارویی آمریکا علیه مردم کشورمان توسط انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت ارائه می شود.

,

بر اساس گزارش بُلفَت، انجمن دفاع از حقوق مصدومین شیمیایی سردشت با ۵۰۰ عضو فعال در سال ۱۳۸۰ تاسیس و مدت ۱۵ سال است که در اجلاس سالانه سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی OPCW حضور دارد و توانسته در این اجلاس دو کرسی را به خود اختصاص دهد.

,

در هفتم تیر ۱۳۶۶ رژیم بعثی عراق با استفاده از بمب های شیمیایی چهار نقطه پر ازدحام شهر مرزی سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفته و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

,

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و مشکلات منفی بسیاری به وجود آورد و این شهر اولین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته ای هیروشیما نامیده شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه