اخبار داغ

میدل ایست مانیتور تحلیل کرد:

موج تغییر نزدیک است؛ اسرائیل جنگ را در 2 جبهه باخته است/ دست و پا زدن رژیم صهیونیستی در برزخ جنبش ضد اسرائیلی

موج تغییر نزدیک است؛ اسرائیل جنگ را در 2 جبهه باخته است/ دست و پا زدن رژیم صهیونیستی در برزخ جنبش ضد اسرائیلی
موفقیت جنبش "بایکوت، سلب مشروعیت، تحریم (BDS)"، مقاومت مردمی و مدنی بر اساس تعامل، بحث های باز و انتخاب های دموکراتیک بر مبنای قوانین بین المللی و بشردوستانه را به شکست تلاش های رژیم اشغالگر نسبت می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ middleeastmonitor در یادداشتی تحلیلی با بیان اینکه رژیم اشغالگر قدس در دو جبهه جنگ شکست می خورد، نوشت: عملیات نظامی صهیونیست ها در نوار غزه در تاریخ 12 نوامبر، شکست تل آویو در استفاده از ارتش خود به عنوان ابزاری برای دستیابی به امتیازات سیاسی فلسطینی را ترسیم می کند.


شکست رژیم صهیونیستی در دو جبهه جنگ/ رهبران رژیم اشغالگر در وضعیت متزلزل و پر مخاطره ای قرار دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, middleeastmonitor,
,
,
, شکست رژیم صهیونیستی در دو جبهه جنگ/ رهبران رژیم اشغالگر در وضعیت متزلزل و پر مخاطره ای قرار دارند.,
 
,
اکنون که مقاومت خلق فلسطین از طریق افزایش چشمگیر و موفقیت رو به رشد جنبش "بایکوت، سلب مشروعیت، تحریم (BDS)" جهانی شده، رژیم صهیونیستی در دو جبهه جنگ بسیار سخت مبارزه می کند.
,
 
,
پس از حمله به غزه، فلسطینی ها با حمله موشکی به مرز جنوبی صهیونیست ها و یک عملیات دقیق برای هدف قرار دادن اتوبوس ارتش اسرائیل، پاسخ دادند. جشن فلسطینی ها برای بیرون راندن ارتش صهیونیستی از سرزمین تحت محاصره اشان، نظم سیاسی شکننده ی رژیم اشغالگر که تحت مدیریت بنیامین نتانیاهو است را به سرعت از بین برد.
,
 
,
دو روز پس از حمله اسرائیل به غزه، آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل، در اعتراض به سرسپردگی نتانیاهو در برابر مقاومت فلسطین، استعفا داد. رهبران رژیم اشغالگر در وضعیت متزلزل و پر مخاطره ای قرار دارند. خشونت بی حد و حصر در نتیجه ی محکومیت بین المللی و واکنش فلسطینی ها که جسورانه تر و استراتژیکی تر است، پیش می آید.
,
,

جنگ اسرائیل علیه جنبش جهانی "بایکوت، سلب مشروعیت، تحریم" مطمئنا یک جنگ از دست رفته و ناکام است. رژیم صهیونیستی در مواجهه با بسیج مبتنی بر جامعه مدنی ضعیف است. علیرغم آسیب پذیری زندگی فلسطینی های تحت اشغال صهیونیست ها، فرو نشاندن انتفاضه، قیام مردمی سال 1987، توسط دولت اسرائیل و ارتش، 7 سال به طول انجامیده است. حتی هیئت منصفه هم هنوز بر سر خاتمه ی مناسب قیام مردمی مانده است.

,
 
,
البته باید پذیرفت که انتفاضه جهانی دچار سرکوب یا حتی محتوای بسیار سخت تری است. با این حال، هنگامی که رژیم صهیونیستی شروع به درک خطر رو به رشد BDS که به طور رسمی توسط جامعه مدنی فلسطین در سال 2005 راه اندازی شد، کرد با همان الگوی بیش از حد و قابل پیش بینی چون؛ دستگیری، خشونت، راه اندازی سیلی از قوانین که اختلاف عقیده در کشور را غیرقانونی تلقی می کرد، ایجاد کمپین بین المللی ارعاب و تحریم فعالان و سازمان ها پاسخ داد.
,
 
,
این رویکرد، گذشته از توجه بیشتر به BDS و همبستگی بین المللی، به طور جزئی محقق شد. با این حال، جنگ اشغالگران بر سرِ این جنبش هنگامی جدی شد که دولت نتانیاهو حدود 72 میلیون دلار را به شکست دادن کمپین مدنی اختصاص داد.
,
 
,
تل آویو با استفاده از دولت آمریکا که همیشه تمایل به ارتقاء تاکتیک های ضد جنبش "بایکوت، سلب مشروعیت، تحریم" دارد، اطمینان حاصل می کند که تلاش های ضد BDS اش در آمریکا یک شروع امیدبخش است. با این حال، اسرائیل اخیرا شروع به تشکیل مؤلفه ی اروپایی گسترده تری از استراتژی جهانی خود کرده است.
,
 
,
طی کنفرانسی دو روزه در بروکسل در اوایل ماه جاری، مقامات رژیم اشغالگر قدس و حامیان اروپایی آنها مبارزات گسترده اروپایی خود را علیه BDS راه اندازی کردند. این کنفرانس توسط سازمان یهودیان اروپا (EJA) و گروه امور عمومی اروپا اسرائیل (EIPA) سازمان دهی و به طور کامل از جانب دولت اسرائیل پشتیبانی شد و زعف الکین، وزیر امور بیت المقدس و حفاظت از محیط زیست را برجسته کرد.
,
 
,
به بهانه ای معمول در مورد خطر ضد یهودی در اروپا، شرکت کنندگان این کنفرانس عمدا نژادپرستی و هر انتقادی از صهیونیست ها، اشغال نظامی و استعمار سرزمین فلسطین را درهم آمیختند. کنفرانس سالانه سازمان یهودیان اروپا موجب شده که رژیم غاصب اصطلاح ضد یهودیت را به طور کامل تغییر دهد، چرا که طی پیش نویسی اعضای آتی پارلمان اروپا را عرضه داشته و خواستار امضاء آنها پیش از رقابت در انتخابات ماه مه شده است. کسانی که امضاء را نپذیرند و یا بدتر، آن را انکار کنند، احتمالا خود را در اتهامات نژادپرستی و ضد یهودیت می یابند.
,
 
,
با این حال این قطعا اولین کنفرانس در نوع خودش نبود. هیجان ضد BDS که رژیم صهیونیستی را در سال های اخیر نابود کرده، چندین کنفرانس پر ازدحام و آتشین در هتل های لوکس، جایی که مقامات اسرائیلی آشکارا فعالان BDS مانند عمر برغوثی را تهدید کردند، برگزار کرد. یک مقام ارشد اسرائیلی طی کنفرانس سال 2016 در بیت المقدس به برغوثی به خاطر نقشش در سازماندهی جنبش هشدار داد.
,
 
,
در ماه مارس سال 2017 نمایندگان پارلمان اسرائیل (کِنِست) با تصویب ممنوعیت سفر ضد BDS به وزیر کشور اجازه دادند تا مجوز ورود به سرزمین اشغالی را برای هر تبعه خارجی که آگاهانه خواستار تحریم دولت غاصب اسرائیل است، لغو کند. از زمان به اجرا درآمدن این ممنوعیت تاکنون، بسیاری از حامیان BDS بازداشت، تبعید و از ورود به کشور منع شده اند.
,
 
,
در حالی که رژیم اشغالگر قدس توانایی خود را برای همراه کردن سیاستمداران آمریکایی و اروپایی با منافع خود به جهت حمایت از این موضوع اثبات کرده است، اما هیچ مدرکی مبنی بر فرونشاندن و یا تضعیف جنبش BDS وجود ندارد. در مقابل، استراتژی اشغالگران خشم بسیاری از فعالان، گروه های جامعه مدنی و حقوق مدنی که از تلاش این رژیم برای براندازی آزادی بیان در کشورهای غربی خشمگین هستند را برانگیخته است.
,
 
,
اخیرا، دانشگاه لیدز در انگلستان به بسیاری از دانشگاه های دیگر در سراسر جهان به از بین بردن اسرائیل پیوسته است. جریان در حال دگرگونی است.
,
 
,
دهه های ناکام تعلیم و تربیت صهیونیست، نه تنها افکار عمومی را درباره مبارزه فلسطین برای آزادی و حقوق بشر به طور وسیعی دگرگون نکرد، بلکه حتی در حفظ احساس طرفداران رژیم اشغالگر قدس در میان یهودیان جوان، به ویژه در آمریکا، شکست خورد. هر استراتژی اسرائیلی برای طرفداران BDS، فرصتی برای افزایش آگاهی از حقوق فلسطینیان و تجهیز جامعه مدنی در سراسر جهان علیه اشغال و نژادپرستی رژیم صهیونیستی ارائه می دهد.
,
 
,
موفقیت جنبش "بایکوت، سلب مشروعیت، تحریم (BDS)"، مقاومت مردمی و مدنی بر اساس تعامل، بحث های باز و انتخاب های دموکراتیک بر مبنای قوانین بین المللی و بشردوستانه را به شکست تلاش های رژیم اشغالگر نسبت می دهد.
,
 
,
صندوق جنگ اسرائیل در نهایت خشک خواهد شد و هیچ پولی نمی تواند رژیم آپارتاید نژادپرست را نجات دهد. نیازی به گفتن نیست که 72 میلیون دلار نه به نفع جریان آپارتاید اسرائیل تبدیل خواهد شد و نه روند تاریخ را تغییر می دهد.
,
 
,
 
,
معصومه میرحسینی - تیتریک
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه