اخبار داغ

یک دلیل روشن دیگر بر اختناق در جمهوری آذربایجان؛

پایان مسئولیت بیست ساله به دلیل تهدید ضمنی امینت کشور/ فضاحت رئیس دانشگاه دولتی باکو در مادرید

پایان مسئولیت بیست ساله به دلیل تهدید ضمنی امینت کشور/ فضاحت رئیس دانشگاه دولتی باکو در مادرید
رئیس دانشگاه دولتی باکو نه به دلیل قاچاق و تقلب در فروش مشروبات الکلی و نه به جهت مشاجره با یکی از نمایندگان مجلس ملی از کار برکنار شده است.دلیل اصلی این برکناری گفتن جملاتی از طرف محرم اف در تهدید دولت این کشور می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، در روزهای گذشته یک عزل توسط رئیس جمهوری آذربایجان رخ داد که از جهات مختلفی مورد توجه رسانه‌‌های این کشور قرار گرفت و از طرف رسانه‌‌‌های مخالف نیز به عنوان یک دلیل روشن بر اختناق حاکم قلمداد شد که در قالب ترس از یک مست لایعقل نمود پیدا کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

الهام علی اف طی حکمی آبل محرم اف رئیس دانشگاه دولتی باکو را که طی بیست ساله گذشته در این مسئولیت بوده است، برکنار کرد.

,

آنچه از چرایی این برکناری در رسانه‌‌‌های این کشور منتشر شده به این قرار است که رئیس دانشگاه دولتی باکو به دلیل سوء استفاده از مصونیت دیپلماتیک در سفر به اسپانیا در همراهی شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده، قریب به دو تُن مشروبات الکلی را به اسپانیا حمل کرده و بعد از بسته بندی درآن کشور با برندهای معروف اروپایی، مجددا برای سرو در رستوران‌‌های متعلق به خودش به باکو آورده است. این مساله هم در زمان رفت و هم برگشت باعث تاخیر در پرواز هیئت آذربایجانی شده است.

,

موضوع وقتی بیشتر مورد توجه رسانه‌‌‌های قرار گرفته است که اولا فرزند رئیس دانشگاه دولتی باکو، سفیر جمهوری آذربایجان در کشور اسپانیا می‌‌باشد و طبق اسنادی که منتشر شده است آنار محرم اف با سوءاستفاده از مصونیت دیپلماتیک خود، وارد تجارت‌‌های غیرقانونی دیگری هم شده است. همچنین مستی شدید آبل محرم اف رئیس دانشگاه دولتی باکو در یکی از رستوران‌‌‌های شهر مادرید، منجر به درگیری وی با یکی از نمایندگان مجلس ملی آذربایجان شده و نهایتا با دخالت پلیس قضیه فیصله پیدا کرده است.

,

رسانه‌‌های غرب‌گرای آذربایجانی از موضوع آبل محرم اف به "پایان فضاحت بار" یادآوری کرده و حتی برخی از کارشناسان سیاسی هم مصاحبه کرده و مدعی شده‌‌‌‌اند با این همه فضاحت، باید فرزند محرم اف نیز از اسپانیا فراخوانده شود.

,

ولی نکته‌‌‌ی مهم در این مساله این است که رئیس دانشگاه دولتی باکو نه به دلیل قاچاق و تقلب در فروش مشروبات الکلی و نه به جهت مشاجره یا یکی از نمایندگان مجلس ملی از کار برکنار شده است. دلیل اصلی این برکناری، گفتن جملاتی از  طرف محرم اف در زمان مستی می‌‌باشد که گفته است: من رئیس دانشگاه دولتی باکو هستم که یک مکان عادی نیست. یک موسسه علمی است که در آنجا هزاران دانشجو و صدها روشنفکر جمع شده‌‌اند. اگر من بخواهم، می‌‌توانم با قدرت آنها در زمان کوتاهی ثبات کشور را برهم بزنم.

,

همین جملات کافی بود تا به ادعای رسانه‌‌های آذربایجانی، حکومت بیست ساله ی محرم اف در دانشگاه دولتی به پایان برسد.

,

از این دست عزل و انتصابات در جمهوری آذربایجان بسیار مشاهده می‌‌شود. افرادی بوده‌‌اند که بعضا حتی شاید صلاحیت‌‌های لازم برای تصدی یک پست را در طول سال‌های متمادی نداشته‌اند ولی به دلیل یک ارتباط فامیلی در پست خود ابقاء می‌شدند و فردی هم شاید علیرغم داشتن صلاحیت به خاطر یک مساله‌ی سیاسی عزل شده است. نکته‌‌ی مهم ولی در این بین این است که هر کس در هر پست و مقامی در جمهوری آذربایجان تا زمانی می‌‌تواند به بقای ریاستش امیدوار باشد که تهدید و توهینی از طرف وی متوجه حاکمیت نشود. در غیر این صورت می‌‌تواند مثل خبرگزاری آپا کلا برچیده شود و یا مثل این رئیس دانشگاه از کار برکنار گردد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه