اخبار داغ

مدیرکل اوقاف استان قزوین:

شهر بیدستان براساس مستندات موجود وقف است/ مخالفان مدارک ارائه دهند

شهر بیدستان براساس مستندات موجود وقف است/ مخالفان مدارک ارائه دهند
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: امروز همه مدارک و مستندات و دلایل و احکام دلالت بر این دارد که بیدستان وقف است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ برخی از مردم بیدستان بر این باورند که بر اساس اسناد موجود که از سالیان گذشته در دست دارند کل شهر بیدستان وقفی نیست؛ لذا پیرو گلایه‌ برخی مسئولان شهری و مردم بیدستان در مورد طرح وقف کل زمین‌های بیدستان، موضوع را از طریق اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین پیگیری کرده‌ایم. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


حجت الاسلام مصطفی مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: بیدستان به نگاه مدارک ما و به حکم دادگاه و حکم دیوان عالی و کمیسیون ماده ۲ موقوفه است. 

وی افزود: با این وجود برخی تلاش می‌کنند که بگویند بیدستان وقفی نیست، اما بنده در جمع مردم بیدستان نیز حضور یافته و عنوان کردم که امروز همه مدارک و مستندات و دلایل و احکام دلالت بر این دارد که بیدستان وقف است. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: چنانچه کسی که مدعی‌ وقف نبودن بیدستان است؛ مدارکی دال بر وقفی نبودن این شهر آورده و در دادگاه ثالث ثابت کرد ما نیز می‌پذیریم؛ چراکه ما با کسی جدلی نداریم؛ اما امروز براساس مستندات و مدارک موجود می‌گوییم که بیدستان وقف است. 

وی عنوان کرد: یکی از وظایف ما در مورد مواردی که وقف شده این است که حق و حقوق موقوفه را از متصرف و مستاجر دریافت کنیم؛ حال برخی از گذشته تا به امروز با این نگاه که بیدستان وقف نیست، کمتر تمکین کردند. 

مجیدی اضافه کرد: اما بهترین مجوز در طول تاریخ سازمان اوقاف، برای بیدستان گرفته شده که از متصرفین قبل از سال 63 به یک مدل و متصرفین پیش از سال 75 هم به نوعی دیگر و متصرفین قبل از سال 84 و امروز هم به شیوه‌ای بوده است. 

وی بیان کرد: اما مدل‌هایی که در این مجوز برای بیدستان صادر شده در کل دوران تصرف یعنی اجاره سال‌هایی که متصرف بوده و پرداخت نکردند با پذیره تملک اعیان، یک رقم بسیار جزیی است. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: این مجوز را در بیدستان اطلاع رسانی کرده و حتی همراه با فرماندار شهرستان البرز در جمع مردم بیدستان حضور یافته و با آنها سخن گفته و به سوالات آنها پاسخ دادیم. 

وی اضافه کرد: خوشبختانه پس از اقدامی که انجام شد حضور مردم برای تمکین به مقررات وقفی رونق گرفته و اکنون در حال صادر کردن مجوز برای کسانی هستیم که مراجعه کرده و مجوز تملک اعیان درخواست کردند. 

مجیدی در پایان گفت: ما هیچ مشکلی با بیدستان نداریم؛ حال اگر کسانی ادعایی مبنی بر وقفی نبودن بیدستان دارند و مدارکی دال بر این موضوع دارند می‌توانند در دادگاه ثالث ثابت کنند که اینجا وقف نیست. 
انتهای پیام/

,
,  صبح قزوین,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه