اخبار داغ

عدم تمدید بیمه شخص ثالث چه تبعاتی به همراه دارد؟

عدم تمدید بیمه شخص ثالث چه تبعاتی به همراه دارد؟
بیمه‌ی شخص ثالث یکی از بیمه‌های مربوط به دارندگان خودرو است که در صورتی که شما با خودروی خود به فرد یا اتومبیل دیگری خسارت مالی و یا جانی وارد کنید شرکت بیمه‌گر آن را جبران خواهد کرد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛بیمه‌ی شخص ثالث یکی از بیمه‌های مربوط به دارندگان خودرو است که در صورتی که شما با خودروی خود به فرد یا اتومبیل دیگری خسارت مالی و یا جانی وارد کنید شرکت بیمه‌گر آن را جبران خواهد کرد. قانون خرید بیمه شخص ثالث را برای تمامی اتومبیل‌ها اجباری کرده است. اگر به هر دلیلی بیمه شخص ثالث اتومبیل خود را تمدید نکنید با مخاطراتی جدی روبه‌رو خواهید شد. مهم‌ترین مسائلی که در این صورت می‌تواند گریبانگیر شما باشد در زمان‌های بروز حادثه خود را نشان می‌دهد. در این موارد شما شخصا ملزم به جبران تمامی خسارت‌ها خواهید بود. این خسارت‌ها می‌توانند ناشی از هزینه تعمیرات اتومبیلی باشد که با آن تصادف کرده‌اید و یا در موارد پیچیده‌تر شامل پرداخت دیه نیز بشود. تاخیر در تمدید این بیمه نیز جریمه ای به همراه دارد که در هنگامی که مجددا اقدام به خرید بیمه کنید باید آن را بپردازید. مساله دیگر این است که پلیس راهنمایی و رانندگی در صورت مواجهه با خودرویی که فاقد بیمه شخص ثالث است، آن را متوقف کرده و تا زمان خرید بیمه آن را به پارکینگ منتقل می‌کند. در این صورت شما علاوه بر پرداخت هزینه خرید بیمه اتومبیل باید هزینه جریمه دیرکرد و پارکینگ را نیز بپردازید. باید بدانید خرید و فروش خودروهای فاقد این بیمه نیز امکان پذیر نبوده و تنها در صورت خرید بیمه شخص ثالث اجازه معامله به شما داده خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
تغییرات جدید قوانین بیمه شخص ثالث چیست؟
, تغییرات جدید قوانین بیمه شخص ثالث چیست؟,
 
,
قوانین مربوط به بیمه شخص ثالث در سال 97 تغییراتی داشته است. به عنوان نمونه در صورتی که حادثه در اثر عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی رخ داده باشد بخشی از خسارت ها باید توسط راننده خودروی متخلف پرداخت شود. از دیگر تغییرات این قانون بحث تخفیف هزینه صدور بیمه‌نامه است. در سال‌های گذشته در صورتی که شما یک بار از کوپن بیمه شخص ثالث خود استفاده می‌کردید تمام تخفیف هایتان از بین می‌رفت، در صورتی که اکنون این اتفاق به صورت چند مرحله‌ای رخ می‌دهد. به عنوان مثال در اولین حادثه بیست درصد و در هر حادثه دوم صرفا سی درصد تخفیف ها از بین خواهد رفت. در قانون جدید به ازای هر سال بدون حادثه نیز 5 درصد به تخفیف شما افزوده خواهد شد، در صورتی که در گذشته این مقدار ده درصد بود.
,
 
,
بیمه شخص ثالث کدام شرکت بهتر است؟
, بیمه شخص ثالث کدام شرکت بهتر است؟,
 
,
با توجه به این‌که خرید این بیمه اجباری است و قوانین مربوط به آن از سوی بیمه مرکزی ابلاغ می‌شود تفاوت چندانی در هزینه بیمه و قوانین آن در بین شرکت‌های مختلف بیمه وجود ندارد. حق بیمه‌ای که شما پرداخت می‌کنید متناسب با قیمت اولیه اتومبیل و کاربری آن است، تخفیف بیمه اتومبیل شما نیز متناسب با سال‌هایی که بدون حادثه گذرانده‌اید در تمامی شرکت‌ها کمابیش یکسان است. سقف میزان خسارتی که از سوی شرکت‌های مختلف بیمه در هر نوعی از حادثه جبران می‌شود نیز با توجه به دستورالعملی که بیمه مرکزی ابلاغ می‌کند تفاوتی با هم ندارد. تنها عاملی که می‌تواند در تصمیم شما تاثیرگذار باشد کیفیت خدمات و شیوه ارتباط با مشتریان است. بعضی از شرکت‌های بیمه پاسخگویی بهتری نسبت به سایرین دارند. یکی از راه‌های شناخت این شرکت‌ها پرس و جو از دوستان و آشنایان است، اما روش جدیدتر بررسی نظرات و بازخورد‌های کاربران در فضای مجازی است.
,
 
,
چگونه خودروی خود را آنلاین بیمه کنیم؟
, چگونه خودروی خود را آنلاین بیمه کنیم؟,
 
,
در گذشته مالکان اتومبیل باید برای خرید بیمه شخص ثالث به نمایندگی‌های شرکت های بیمه مراجعه می‌کردند. همین لزوم مراجعه حضوری باعث می‌شد که گاهی این کار با تاخیر صورت بگیرد. اما اکنون در کنار مراجعه حضوری، امکان خرید آنلاین بیمه اتومبیل نیز فراهم شده است. با توجه به عواقبی که در صورت عدم خرید بیمه برای شما ایجاد خواهد شد بهتر است حتی یک روز نیز در خرید بیمه شخص ثالث تاخیر به خرج ندهید . با توجه به امکان خرید اینترنتی این کار با سهولت بیشتری صورت خواهد گرفت و تنها کافی است به یک سایت معتبر فروش اینترنتی بیمه مانند سایت بیمه بازار مراجعه کرده و با مشاهده لیست قیمت و مقایسه شرکت‌های بیمه‌گر، بیمه مورد نظر خودروی خود را بصورت آنلاین خریداری کنید. ارسال بیمه در بیمه بازار بصورت رایگان است و می‌توانید سایر خدمات بیمه ای خود را نظیر صدور آنلاین دفترچه بیمه تامین اجتماعی و خرید بیمه های بدنه، آتش سوزی، عمر و موبایل را نیز از طریق این سامانه انجام دهید.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه