اخبار داغ

ساخت ۶ هزار فضای آموزشی ، پرورشی و ورزشی در کشور

ساخت ۶ هزار فضای آموزشی ، پرورشی و ورزشی در کشور
معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در حال حاضر ۶ هزار فضای آموزشی، ورزشی و پرورشی در کشور در دست ساخت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات فضاهای آموزشی شهرستان چالدران که با حضور کارشناسان فنی و مهندسی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور و استان در محل فرمانداری ترتیب یافته بود با اعلام این خبر اظهار داشت: عملیات اجرایی این طرحها امسال از محل اعتبارات دولتی، خیرین و مشارکتی نهاد های حمایتی در سطح کشور آغاز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

داریوش ور ناصری با بیان اینکه برای اجرای این طرحها ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه می شود افزود :بر اساس پیش بینی های به عمل آمده ۴۰ درصد از این فضاهای آموزشی در طول سال آینده به اتمام خواهند رسید.

,

وی گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد از فضاهای آموزشی در کشور به تعداد ۳۲ هزار واحد آموزشی نزدیک به ۱۵۰ هزار کلاس درس نیازمند مقاوم سازی و بهسازی می باشد که پیش بینی شده در طول۱۰ سال آینده مشکل فضاهای آموزشی در کشور بر طرف شود .

,

اکبر صمیمی معاون نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پروش استان نیز در این جلسه با اعلام اینکه شهرستان چالدران در سطح استان از لحاظ سواددر رتبه ۱۶ قرار گرفته است ،افزود :شهرستان چالدران با داشتن ۵ هزار ۲۹۱ نفر بی سواد در گروه سنی ۱۰ الی ۴۹ ساله میزان با سوادی در این شهرستان ۸۱/۸ هشتاد و یک و هشت دهم درصد می باشد.

,

فرماندار شهرستان چالدران نیز در این جلسه با اعلام اینکه در حال حاضر ۷ باب مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان در دست ساخت می باشد افزود: برای ساخت این مدارس از محل اعتبارات دولتی ، خیرین و نهاد های حمایتی بنیاد علوی و برکت بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود.

,

حسین زاده با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ مدرسه کانکسی و ۱۰ باب مدرسه تخریبی در مناطق روستایی این شهرستان موجود می باشد افزود :در جهت ساماندهی فضاهای آموزشی در مناطق روستایی این شهرستان نیازمند حمایت بیشتر دولت و خیرین می باشد . در ادامه این جلسه مجوز احداث ۱ باب مدرسه شبانه روزی و تامین وسایل گرمایشی مدارس روستایی در این شهرستان صادر شد.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه