اخبار داغ

فرماندار سردشت:

قوانین حوزه بهداشت و درمان نیازمند بازنگری است

قوانین حوزه بهداشت و درمان نیازمند بازنگری است
فرماندار و رییس مجمع سلامت سردشت در نخستین مجمع سلامت این شهرستان گفت: حوزه بهداشت و درمان به علت نگاه پزشک سالارانه به آن نیازمند بازنگری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ازاروم نیوز، نژاد جهانی امروز در نخستین مجمع سلامت سردشت، افزود: غیر از پزشکان اشخاص دیگری در سایر بخش ها می توانند مدیران خوبی برای این حوزه باشند و در این راستا دولت باید نگاه ویژه ای به بدنه فنی و بهداشتی داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

فرماندار سردشت با بیان اینکه شاخص جمعیتی برای تخصیص بودجه معیار مناسبی نیست گفت: تحلیل شاخص ها برای توسعه شهرستانها معیار مناسبی نبوده و باید در این خصوص به میزان پراکندگی، دسترسی به مراکز جمعیتی، توزیع امکانات و غیره توجه ویژه ای شود تا شهرستان ها بر اساس یک خط عادلانه و انعطاف پذیر سنجیده شوند.

,

وی با اشاره به اینکه دستیابی به شاخص های توسعه با تغییر در رفتارهای فردی اجتماع حاصل می شود، گفت: فراتر از نقش دولت در زمینه توسعه شاخص ها نوعی عارضه جدی در نقش های فردی وجود دارد که نیازمند آموزه های مبتنی بر توسعه رفتارهای فردی است.

,

جهانی از اخذ مجوزهای لازم برای ساخت ۲مرکز جامع سلامت در روستاهای “قلعه رش” و “مارغان” سردشت خبر داد و گفت: تلاش های دولت برای محرومیت زدایی با وجود مشکلاتی که وجود داشته تداوم دارد.

,

وی در رابطه با نگاه خیرین و سرمایه گذاران به حوزه بهداشت و درمان گفت: حوزه درمان از بخش هایی است که علیرغم داشتن منافع مادی برای فعالان در این حوزه خلاها و کمبودهای دولت در سایر مناطق را جبران می کند.

,

رییس مجمع سلامت سردشت یکی از چالش های سرمایه گذاران در حوزه بهداشت و درمان را نداشتن مهارتهای پزشکی عنوان کرد و افزود: تجربه های ارزنده ای در این خصوص وجود دارد که برای موفقیت باید از مشاورین پزشکی کمک بگیرند.

,

امام جمعه سردشت نیز اظهار کرد: دین مبین اسلام امنیت و سلامتی را از بزرگترین نعمتهای فراموش شده معرفی می کند که وجود آنها مرهون جانفشانی های نیروهای امنیتی و فعالان در عرصه سلامت است.

,

ماموستا محمد واوی تصریح کرد: هیچکدام از شریعت های آسمانی و مکاتب به اندازه اسلام به حوزه بهداشت توجه نکرده و بشر قرون جدید هم با وجود انواع تکنولوژیها و برنامه ریزی های مدون برای بهداشت و سلامتی موفق نبوده است که علت آن عدم ضمانت های اجرایی است که هر روز بلایی خانمانسوز و دردی لاعلاج به لیست بیماریها اضافه می شود.

,

وی اضافه کرد: توصیه های دینی چنانچه در زندگی مردم جاری و ساری شود سبب کم رنگ شدن بیماریها و سلامتی جسمی و روانی مردم خواهد شد.

,

آقاپور نماینده دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی هم در این مجمع گفت: شاخص های فضای بیمارستانی استانی از ۸ دهم ارتقا داشته و از متوسط کشوری بالاتر رفته است که رفع نیازهای شهرستان ها مطالبه گری ها باید به صورت سلسله مراتبی شهرستانی منعکس شود.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت هم در این مجمع گفت: پیشگیری و مبارزه با بیماریهای غیرقابل کنترل با واکسیناسیون یکی از اولویتهای بهداشتی در سطح منطقه بوده است اما هم اکنون با ارتقای وضعیت بهداشتی و درمانی شهرستان خوشبختانه موردی از مرگ و میر در این رابطه وجود ندارد.

,

عباس اسماعیل ثانی علت های اصلی مرگ و میر در شهرستان را بیماریهای قلبی و عروقی، تومور و سرطان ها، و حوادث و سوانح جاده ای عنوان کرد و افزود: برای کنترل و پایش بخشی از آنها نیازمند اجرای برنامه های بهداشتی، غربالگری، آگاهی و توانمندی خانوارها و مشارکت سایر ادارات و سازمان های مردم نهاد و ارگانها هستیم.

,

وی به شرح وظایف مجمع سلامت شهرستان پرداخت و بیان کرد: تهیه سیمای شهرستان، بررسی اولویت ها و تعیین گفتمان، خانه های مشارکت مردمی، و تعریف کانون سلامت محلات از مهم ترین وظایف این مجمع هستند.

,

در میانه برنامه بیانیه مجمع سلامت سردشت قرائت شد که بر “عملی کردن هرچه بهتر گفتمان اصلی مجمع سلامت استان مبنی بر سلامت برای همه، همه برای سلامت و لزوم همکاری هر چه بهتر دستگاه های اجرایی، سازمان های مردم نهاد، وخیرین با شبکه بهداشت و درمان جهت ارتقای بستر سلامت آحاد جامعه” تاکید کرده است.

,

دف نوازی و مولودی خوانی و همچنین اهدای تندیس یادبود سلامت به خیرین و اصحاب رسانه فعال در عرصه بهداشت و سلامت شهرستان از جمله برنامه های دیگر این مراسم بود.

,

بر اساس گزارش بُلفَت، مجمع سلامت کشور در سال ۱۳۹۵ تشکیل و شعبه آن در سردشت هم در آبان سال ۱۳۹۷ شروع به کار کرد.

,

مجمع سلامت شهرستان با استفاده از ظرفیت دستگاه های اداری موثر بر امر سلامت، تشکل های غیر دولتی، بخش عمومی، شخصیت های متخصص، خیرین امر سلامت و به عنوان شرکای سلامت تشکیل می شود.

,

این مجمع هر ساله یکبار در سطح شهرستان سردشت تشکیل و با رای اعضا هیئت رییسه و بازرسان انتخاب می شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه