اخبار داغ

گفتگو با مسئول گروه جهادی افسران ولایت:

حرکت های جهادی دانشجویان بسیجی الگوی مدیران کشور است

حرکت های جهادی دانشجویان بسیجی الگوی مدیران کشور است
امید داریم این گروه های جهادی در سرار استان همه گیر شود . خیلی از دانشجویانی که برای اولین بار با ما همراه می شوند مشتاق به ادامه این کار هستند و با وجود اشتغال و تشکیل خانواده همچنان در برنامه های جهادی شرکت می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس ، تجربه موفق اردوهای جهادی که مورد تأیید رهبر انقلاب و مسئولان دلسوز نظام نیز هست، هر ساله در اوقات تعطیلی دروس دانشگاهی و حوزوی چه در ایام تعطیلات عید نوروز و چه در ایام تعطیلات تابستان موجب هجرت بخش قابل توجهی از جوانان از شهر و دیار خود و حرکت به سمت مناطق محروم برای خدمت رسانی به این مناطق در قالب اقدامات عمرانی، فرهنگی، بهداشتی و آموزشی می‌شود و یک نیروی کارآمد اجتماعی را همانند جهاد سازندگی رقم می‌زند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس ,

رهبر معظم انقلاب در دیدار با جوانان جهادگر، اردوهای جهادی را همطراز با جهاد سازندگی اوایل انقلاب دانسته و  تآکید کردند:"یک روز نیازِ حرکت دفاعى در درون جامعه بود، یک روز نیازِ حرکت دفاعى در مرزهاى کشور بود، یک روز نیازِ به علم و دانش است، یک روز نیازِ به تحکیم عقاید و ایمانهاست، یک روز نیازِ به خدمتگزارى است... شما سفیران کار و تلاش خواهید شد. وقتى شما در یک محیطى حاضر میشوید؛ در کویر، در کوهستان، در نقاط دور از دسترس، در میان مردم محروم مشغول کار میشوید، جوانى که در آنجاست، از شما الهام میگیرد و شما میشوید سفیر تلاش و کار و خدمت و جهاد و مجاهدت."

,

, ,

گروه جهادی افسران ولایت بسیج دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی بوشهر که سالهاست با دغدغه دانشجویان این دانشگاه در مناطق محروم و صعب العبور مشغول خدمت رسانی به مردم محروم شده است و خدمات فراوانی داشته اند که آوازه این گروه جهادی زبانزد دانشگاهیان استان بوشهر و مسئولان استان شده است.

,

بمناسبت هفته بسیج گفت و گویی با آقای حجت پارمان مسئول گروه جهادی افسران ولایت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهرتوسط خبرنگار دانشجو نیوز صورت گرفت.

,

گروه جهادی افسران ولایت از چه سالی شکل گرفت؟

, گروه جهادی افسران ولایت از چه سالی شکل گرفت؟ ,

با عرض تبریک هفته بسیج خدمت همه بسیجیان استان بوشهر. ایده اولیه تشکیل گروه جهادی از سال 1392همزمان با فعالیت در بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی شکل گرفت. ابتدا با تعدادی از دانشجویان منطقه محروم هدف را انتخاب می کردیم و سپس شناسایی مشکلات توسط این گروه انجام می گرفت. در تجربه اول به توانایی های خودمان و نیاز مناطق محروم به خدمات رسانی را متوجه شدیم و این فعالیت ها ادامه پیدا کرد تا به صورت فعلی فعالیت گروه درآمده است.

,

, ,

هدف شما از تشکیل گروه های جهادی چیست؟

, هدف شما از تشکیل گروه های جهادی چیست؟,

هدف ما خدمت به مردم است و این خدمت رسانی را با اعتقادمان انجام می دهیم. امید داریم این گروه های جهادی در سرار استان همه گیر شود . خیلی از دانشجویانی که برای اولین بار با ما همراه می شوند مشتاق به ادامه این کار هستند و با وجود اشتغال و تشکیل خانواده همچنان در برنامه های جهادی شرکت می کنند.این خدمت رسانی را مقدمه ای برای ظهور میدانیم و عمل به فرمان ولی مان در خدمت رسانی به مردم محروم و مبارزه در عرصه جنگ اقتصادی که نیاز فعلی کشور و تاکید امام خامنه ای هم هست.

,

, ,

در چه حوزه هایی و چه مناطقی خدمات رسانی می کنید؟

, در چه حوزه هایی و چه مناطقی خدمات رسانی می کنید؟,

با توجه به ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی که آموزش همراه با مهارت است و با توجه به مهارت های متنوعی که در دانشگاه آموزش داده می شود گستره فعالیت های گروه جهادی متنوع تر شد.

,

فعالیت و خدمات گروه جهادی طی این سالیان با توجه به بررسی های دقیق علمی صورت گرفته است و موفقیت زیادی داشته ایم. خدمات به صورت ساخت و ساز، آموزش های فرهنگی ، آسیب های اجتماعی ، حوزه اشتغال زایی و کارآفرینی و هرآنچه مشکلات مردم منطقه بوده است.

,

در طول این پنج سال سه منطقه محروم را منطقه هدف قرار دادیم . هر منطقه شامل چندین روستا بوده است که بالغ بر چهل روستا را خدمات رسانی کرده ایم . ساخت و تعمیرات حدود بیست مسکن ، ساخت پارک ، مسجد ، خانه عالم ، زمین ورزشی ، خدمات درمانی ، فعالیت های فرهنگی و ... بوده است.

,

, ,

در حال حاضر در چه منطقه ای فعالیت می کنید؟

, در حال حاضر در چه منطقه ای فعالیت می کنید؟,

در حال حاضر در بخش بوشکان فعالیت داریم . بررسی رفع مشکلات روستای شاه پسرمرد توسط اعضای گروه جهادی انجام گرفته است. در دیگر روستا ها هم پیگیر رفع مشکلات جاده ای ، خط تلفن ، آب ، مسکن ، کشاورزی ، ایجاد سد ، اشتغال و ... هستیم.

,

چه حوزه ای از خدمات در مناطق محروم بیشتر نیاز بوده است؟

, چه حوزه ای از خدمات در مناطق محروم بیشتر نیاز بوده است؟,

مسئله اشتغال روستاییان در مناطق محروم بسیار حس می شود که منجر به آسیب های اجتماعی و مهاجرت از روستا به شهر می شود. در همین راستا مشغول ایجاد اشتغال روستاییان با ایجاد بازارچه در چند روستای محروم کوهستانی هستیم. پرورش دام سبک از دیگر کارهایی است که در دست اقدام برای روستاییان است.

,

, ,

در روند اردوهای جهادی مسئولان همکاری میکنند؟

, در روند اردوهای جهادی مسئولان همکاری میکنند؟,

ما پس از بررسی مشکلات منطقه هدف ، ابتدا توانایی های خودمان و مردم منطقه را مدنظر قرار می دهیم و سپس به سراغ مسئولین می رویم. در همین راستا جلسات متعددی با معاون استاندار و استاندار و فرماندار و بخشدار و شهردار و دیگر مسئولان منطقه فعالیت داریم و این منجر به همکاری و رفع مشکلات می شود.

,

, ,

همکاری و ارتباط مردم با شما چگونه بوده است؟

, همکاری و ارتباط مردم با شما چگونه بوده است؟,

ارتباط مردم با اعضای گروه جهادی صمیمانه است و پس از پایان ماموریت جهادی ارتباط ما با مردم منطقه حفظ شده و پیگیر رفع مشکلات آن ها هستیم که این ناشی از اعتماد مردم منطقه به ما و ظرفیت بسیج در رفع جهادی مشکلات مردم است.

,

طرح پنجشنبه جمعه های جهادی از آذرماه اجرا خواهیم کرد . در هر منطقه ای که فعالیت داشته ایم توانسته ایم گروه های جهادی توسط جوانان همان روستا و منطقه شکل دهیم که خودشان با استفاده از ظرفیت های خودشان پیگیر رفع مشکلاتشان باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه