اخبار داغ

به همت گروه جهادی بسیج دامپزشکی؛

واکسیناسیون رایگان دام در پارس آباد + عکس

واکسیناسیون رایگان دام در پارس آباد + عکس
به مناسبت هفته بسیج، گروه جهادی بسیج دامپزشکی شهرستان پارس آباد به منظور خدمت رسانی به دامداران اقدام به واکسیناسیون رایگان دام و طیور کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما،همزمان با هفته بسیج، طرح واکسیناسیون رایگان دام و طیور توسط گروه جهادی بسیج دامپزشکی شهرستان پارس آباد آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان پارس آباد در این خصوص اظهار داشت: این طرح به مناسبت هفته بسیج و با همکاری بسیج سازندگی و اداره دامپزشکی شهرستان پارس آباد در قالب طرح جهادی و خدمات رسانی به دامداران و عشایر زحمتکش اجرا می شود.

,

جابر غائبی با بیان اینکه در این طرح دام های سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) در مناطق پر خطر (روستاها و قشلاقاتی که دارای تراکم بالای دامی دارند) واکسیناسیون می شود، افزود: با اجرای این طرح حدود 200 هزار راس دام سبک در شهرستان پارس آباد به صورت رایگان واکسینه خواهند شد.

,

وی افزود: طرح واکسیناسیون دام سبک که از روستای قوشاقشلاق شروع شده، در طول هفته بسیج و بعد از آن ادامه داشته و تا آخرین راس از دام در شهرستان پارس آباد ادامه خواهد داشت.

,

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان پارس آباد اضافه کرد: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) جز بیماری واگیردار و ویروسی در بین گوسفند و بز می باشد که از علایم مشهود آن، می توان به زخم های دهانی، مشکلات گوارشی (اسهال) و پنومونی (درگیری دستگاه تنفسی) اشاره کرد.

,

فرمانده سپاه ناحیه پارس آباد نیز در بازدید از این طرح گفت: این طرح به مناسبت هفته بسیج و مشارکت بسیج سازندگی و اداره دامپزشکی شهرستان در قالب اردوی جهادی و خدمت رسانی به دامداران منطقه انجام می شود.

,

سرهنگ حسن نوری تصریح کرد: با توجه به اینکه شمار زیادی از مردم منطقه به کار دامداری مشغول هستند با انجام این چنین برنامه هایی می توان کمک شایانی به مردم منطقه کرد چرا که این خدمات سبب حفظ سلامت دام ها و در نهایت جلوگیری از ضرر و زیان دامداران خواهد شد.

,

///

, ///,

////

, ////,

////

, ////,

////

, ////,

///

, ///,

///

, ///,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه