اخبار داغ

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور:

احداث زیستگاه حیات وحش در جنوب شرقی دریاچه ارومیه/ نسل یوزپلنگ ایرانی در معرض خطر قرار دارد

احداث زیستگاه حیات وحش در جنوب شرقی دریاچه ارومیه/ نسل یوزپلنگ ایرانی در معرض خطر قرار دارد
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور از احداث ۱۰۵ هزار هکتار زیستگاه حیات وحش در جنوب شرقی دریاجه ارومیه با همکاری ستاد احیای این دریاچه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، عیسی کلانتری در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه سفر به شهرستان میاندوآب در جریان سفر استانی رئیس جمهور، اظهار کرد: ۱۰۵ هزار هکتار زیستگاه حیات وحش در جنوب شرقی دریاجه ارومیه با همکاری ستاد احیای این دریاچه احیا می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با اشاره به اینکه مراحل حصارکشی ایجاد این زیستگاه شروع شده است، افزود: به منظور حمایت از حیات وحش و حفظ گونه های جانوری در آذربایجان غربی زیستگاه حیات وحش هم اکنون در حال احداث بوده و مراحل حصارکشی آن شروع شده است.

,

وی گفت: در این زیستگاه حیات وحش، گونه های در حال انقراض از جمله میش مرغ در آن نگهداری و حفاظت خواهند شد.

,

کلانتری هم چنین در پاسخ به سوال دیگری از تلاش برای جلوگیری از انقراض نسل یوزپلنگ خبر داد و تصریح کرد: نسل یوزپلنگ به شدت در معرض خطر بوده و تلاش می کنیم تا از طریق موسسه رویان و با تکثیر DNA و جنین آن، این گونه جانوری را از خطر انقراض نجات دهیم.

,

گفتنی است معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور در شورای اداری شهرستان میاندوآب نیز از رهایی دریاچه ارومیه از مرحله خشک شدن کامل خبر داد و گفت: با ورود آب شیرین به بستر دریاچه ارومیه، عمق آن بین ۶ تا ۲۸ سانتی متر افزایش یافته و از پلایا یا دریاچه خشک نجات یافته است.

,

وی افزود: در ۳/۵ سال گذشته ۳۶ هزار میلیارد ریال برای احیای دریاچه ارومیه هزینه شده که از این مبلغ ۱۴ هزار ریال آن برای ایجاد سد و تونل زاب به طول ۳۶ کیلومتر بوده تا از این طریق ۶۵۰ میلیون متر مکعب آب سالانه وارد دریاچه شود.

,

کلانتری هم چنین اظهار کرد: ۱/۵ سال از برنامه احیای دریاچه ارومیه عقب هستیم و افق احیای دریاچه ارومیه و رسیدن به تراز اکولوژیک تعیین شده از سال ۱۴۰۴ به ۱۴۰۶ رسیده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه