اخبار داغ

رئیس بسیج سازندگی استان یزد خبر داد

افتتاح 40 پروژه عمرانی به مناسب چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در یزد

افتتاح 40 پروژه عمرانی به مناسب چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در یزد
رئیس بسیج سازندگی استان یزد اظهار داشت: 40 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی با مشارکت جهادگران بسیجیان افتتاح خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمحمد میرقانعی در گفتگو با یزدرسا، با اشاره به عملکرد سازمان بسیج سازندگی استان یزد اظهار داشت: امسال هزار و 264 دانشجوی استان شامل 848 پسر و 416 دختر در قالب 48 دوره اردوی جهادی به مناطق و روستاهای داخل و خارج استان اعزام و به ارائه خدمات مختلف فرهنگی، آموزشی و علمی، عمرانی، بهداشتی و ... پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: همچنین دو هزار و 600 نفر در قالب 235 گروز جهادی به اردوهای جهادی هفت روزه در شهرستان محلات اعزام شدند و با شناسایی هایی که توسط حوزه های مقاومت بسیج و سایر دستگاه های مرتبط انجام شده بود به ارائه خدمات حمایتی، عمرای و آبادانی، منابع طبیعی و کشاورزی، فرهنگی و ... پرداخته اند.

,

میرقانعی در خصوص خدمات عمرانی و آبادانی گروه های جهادی گفت: بالغ بر 75 پروژه عمرانی با مشارکت جهادگران بسیجی توسط بسیج سازندگی استان در دست اجرا است که از این تعداد 40 پروژه به مناسبت چهل سالگی انقلاب افتتاح خواهد شد.

,

وی اضهار داشت: فعالیت های عمرانی انجام شده توسط گروه های جهادیشامل اجرای کانال آبرسانی، لایروبی قنات، تعمیر مسجد و حسینه، تعمیر و مرمت خانه عالم و ... است که مجموعاً  پنج میلیارد و 782 میلیون ریال برای انجام آن ها هزینه شده است.

,

میرقانعی با اشاره به خدمت رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه توسط بسیج سازندگی استان یزد گفت: چهار هزار و 100 عدد پتو، 70 هزار لیتر سوخت و 250 عدد وسیله گرمایشی در قالب اسکان اضطراری به زلزله زدگان اهدا شد و همچنین جهادگران استان یزد 84 سکو احداث و 104 کانکس  را تکمیل و به زلزله زدگان تحویل دادند.

,

وی با اشاره به بخشی از خدمات ارائه شده به زلزله زدگان ادامه داد: بالغ بر 596 نفر جهادگر نیز در قالب 28 گروه جهادی با کارکرد سه هزار و 650 نفر – روز از تمام اقشار دانشجو، دانش آموز، طلبه، هیئت های مذهبی و نیروهای مختصص برای ارائه خدمات به زلزله زدگان کوهبنان اعزام شدند که موفق به ساخت 32 سکو واستقرار 32 کانکس در این منطقه شدند.

,

رئیس بسیج سازندگی استان یزد  با اشاره به خدمات بهداشتی درمانی به روستاها و مناطق محروم اذعان داشت: هزار و 82 نفر در قالب 312 تیم عمومی و تخصصی بهداشتی درمانی به روستاها و مناطق محروم اعزام شدند که علاوه بر ارائه خدماتی از قبیل ویزیت عمومی وتخصصی، اورتوپدی، مامایی، تزریقات و .... دو میلیارد و 267 میلیون و 780 هزار ریال دارو و تجهیزات رایگان نیز در این مناطق توزیع شد.

,

میرقانعی با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در عرصه های اقتصادی مقاومتی گفت: بسیج سازندگی استان یزد در راستای اشتغال زایی و اقتصاد مقومتی با هماهنگی و همکاری سازمان فنی و حرفه ای اقدام به برگزاری 125 دوره کلاس های فنی و حرفه ای در رشته های مختلف با حضور دو هزار و 859 نفر شرکت کننده کرده است.

,

وی بیان این که نزدیک به دو هزار نفر از مشاوره های شغلی سازمان بسیج سازندگی استفاده کرده ا ند اظهار داشت: با کمک ها و تسهیلات سازمان بسیج سازندگی استان یزد 10 واحد  تولیدی شامل پرورش دام سبک و سنگین، کشت زعفران، محصولات گلخانه ای، صنایع دستی و ... ایجاد ور اه اندازی شده اند که مجموعا برای 400 نفر اشتغاد ایجاد کرده است.

,

میرقانعی با اشاره به خدمات و کمک های سازمان بسیج سازندگی به قطب های صنایع تبدیلی در استان گفت: هر کدام از شهرستان های استان به عنوان یک قطب صنایع تبدیلی تعیین شدند و در این راستا به تاسیس و راه اندازی 124 کارگاه صنایع تبدلی در زمینه های مختلف کمک شده که مجموعاً باعث اشتغال زایی 204 نفر در استان شده است.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه