اخبار داغ

کارآفرینی دو بانوی بسیجی بیجاری با پخت شیرینی های خانگی

کارآفرینی دو بانوی بسیجی بیجاری با پخت شیرینی های خانگی
آمنه تیمارچی و شیدا علی حسینی دو بانوی بسیجی عضو پایگاه حضرت معصومه (س) 57 ساله و 53 ساله هستند که با درست کردن حلوا سوهانی به رونق اقتصادی خانواده کمک می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، زنان در سراسر جهان نقش بسیار مهم و تعیین کننده‌ای در اداره امور خانواده و جامعه دارند و برای تسریع روند تغییر و تحقق توسعه پایدار، می‌توانند مسئولیت بسیار جدی و مهمی را بر عهده بگیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و در پشت جبهه ها در زمان هشت سال جنگ تحمیلی بر کسی پوشیده نیست، چه بسیار زنانی که در دوران دفاع مقدس با تلاش شبانه روزی و تهیه مربا، بسته بندی آجیل، بافتن شال و کلاه گرم نقش موثری در امداد و کمک به رزمندگان داشتند.

,

 

,

با گذشت 40 سال از طول عمر با برکت نظام هستند زنانی که هنوز روحیه دوران جنگ در آنها تبلور می کند و دوشادوش مردان خود برای چرخیدن موتور اقتصاد خانواده کمک می کنند.

,

 

,

شهرستان بیجار علاوه بر فرش آهنین که دست بافت پنجه بانوان هنرمندی است که بر چله قالی نقش می نگارند، دارای سوغاتی های دیگری مانند نان شیرمال و حلوا سوهانی است که کام هر رهگذری را شیرین می کند.

,

 

,

در این گزارش به معرفی دو نفر از بانوان بسیجی که با همت خود کام شرکت کنندگان در برنامه های مختلف بسیج را شیرین می کنند پرداخته ایم.

,

 

,

, ,

 

,

آمنه تیمارچی و شیدا علی حسینی دو بانوی بسیجی  عضو پایگاه حضرت معصومه (س) 57 ساله و 53 ساله هستند که با درست کردن حلوا سوهانی به رونق اقتصادی خانواده کمک می کنند.

,

 

,

آمنه تیمارچی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: از همان ابتدای زندگیم علاقه بسیار زیادی به انجام کارهای سنتی مانند بافت قالی و درست کردن سوغات های محلی داشتم و حلوا سوهانی نیز یکی از شیرینی ها و سوغات های معروف بیجار است که چند سالی است اقدام به پخت آن می نمائیم.

,

 

,

وی با بیان اینکه حلوا سوهانی از شیرینی های مغذی است که دارای محتویات مفید است ، افزود: هر سال نزدیک به 500 کیلو از شیرینی پخت و به فروش می رسانم.

,

 

,

این بانوی بسیجی تصریح کرد: متاسفانه زندگی های پر زرق و برق امروزی موجب فراموشی بسیاری از سنت های قدیمی در این شهرستان شده است و احیای سنت های قدیمی نقش موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

,

 

,

, ,

 

,

شیدا علی حسینی نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با تهیه این شیرینی خوشمزه و فروش آن کمکی برای چرخیدن اقتصاد خانواده هستم.

,

 

,

وی با لبخندی که بر لبانش بود، اظهار داشت: از همان دوران کودکی طاقت بیکاری را نداشتم و بیکاری را یک نوع مریضی تلقی میکردم و تا قبل از ازدواج هم همیشه در حال بافت فرش بودم.

,

 

,

خانم علی حسینی ادامه داد: متاسفانه دختران امروز به بهانه درس خواندن و سرگرمی های روزمره علاقه ای به سنت های قدیمی ندارند و این یک نوع معضل است.

,

 

,

این بانوی کار آفرین بسیجی که فعل خواستن را با پشتکار صرف کرده در خصوص طرز تهیه این شیرینی خوشمزه گفت: آرد یمنی(جوانه گندم)،آرد محلی،شکر،زنجبیل،جوز هندی.زعفران،روغن،هل و دارچین محتویات اصلی این شیرینی خوشمزه دیار گروس را تشکیل می دهند.

,

 

,

وی تصریح کرد: بعد از آماده کردن خمیر حدود 9 ساعت باید بر روی حرارت ملایم جهت پخت نهایی قرار بگیرد و بعد از سرد شدن در قالب های گرد و لقمه ای شکل داده می شود.

,

 

,

, ,

 

,

وی تاکید کرد: در حال حاضر بیشتر جوانان ما از بیکاری شکایت دارند ، اما ترویج همین سوغات های محلی و اختصاص چند کارگاه در سطح شهر به این امر رونق خوبی به اقتصاد شهرستان می بخشد.

,

 

,

بانوان ایران زمین ذوق و سلیقه ویژه ای در عرصه های صنایع دستی و کارهای دستی دارند و اگر با اندک حمایت مسئولان همراه شوند این خودباروی را در بطن جامعه هم می توانند در راستای تولید، ایجاد اشتغال و کسب درآمد و در نهایت پویایی اقتصادی اجرایی کنند.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه