اخبار داغ

ارزان‌فروشی عجیب یک کارخانه دولتی+جزئیات

ارزان‌فروشی عجیب یک کارخانه دولتی+جزئیات
۵ درصد از ارزش شرکت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی دشت مغان با اقساط ۹ ساله و با احتساب یک سال تنفس واگذار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل غلامی، معاون اسبق ارزشگذاری سازمان خصوصی سازی با انتقاد از فرایند واگذاری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و کشت و صنعت دشت مغان گفت: در دوره دولت احمدی نژاد به یاد ندارم سازمان خصوصی سازی حتی یکی از شرکت‌های واگذار شده را به ۵ درصد ثمن معامله فروخته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
*نتیجه این شیوه واگذاری شرکت ها چیزی جز اعتراضات مردمی نیست
, *نتیجه این شیوه واگذاری شرکت ها چیزی جز اعتراضات مردمی نیست,
 
,
وی با بیان اینکه به دلیل شرایط خاص کمتر سرمایه گذاری حاضر به تخصیص سرمایه در بنگاه‌های قابل واگذاری می‌کند عنوان کرد:در دولت روحانی علاوه بر شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، مجتمع کشت و صنعت مغان نیز با حدود ۵ درصد ثمن معامله واگذار شده است.
,
 
,
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: وقتی ۵ درصد از ارزش شرکت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی دشت مغان و یا ۲۱۸ میلیارد تومانی کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با اقساط ۹ ساله و ۷ ساله و با احتساب یک سال تنفس واگذار می‌شود تبعات اجتماعی آن چیزی جز شورش‌ها و اعتصاب‌های کارگری و اعتراض‌های پی در پی مردم به اقدام‌هایی که به ناهنجاری‌ها دامن زده نخواهد بود.
,
 
,
وی بر لزوم دقت در گزارش کارشناسی ارزش‌گذاری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و مستندات سود و زیان سنواتی اعلام شده در آن برای مشخص شدن روند عملکرد مدیریت پس از واگذاری تاکید کرد و گفت: به عنوان کسی که مجموعه‌های کشت و صنعت نیشکر کارون و یا امیر کبیر را کارشناسی و ارزشگذاری کرده و به عنوان کسی که قرار بود مدیریت مالی کشت و صنعت دشت مغان را بر عهده بگیرم به خوبی واقف بر دلیل اعتراض‌های پراکنده پیرامون فرایند واگذاری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در خوزستان و همینطور کشت و صنعت دشت مغان هستم.
,
 
,
این کارشناس رسمی دادگستری با انتقاد از رویکرد دولت‌های مختلف نسبت به خصوصی سازی در کشور گفت: متاسفانه در دولت کارگزاران یا اصلاح طلبان و اصولگرایان و هر دولت دیگری که بر روی کار آمده، قدردان زحماتی که برای سرپا نگاه داشتن یک شرکت یا بنگاه اقتصادی کشیده می‌شود نبوده و همواره به دنبال کسب منافع گروهی و یا حزبی خود هستند.
,
 
,
وی ادامه داد: مجتمع کشت و صنعت دشت مغان در حالی ابتدای انقلاب به ۸۸ هزار هکتار زمین زیر کشت اطلاق می‌شد که در این مجموعه کارخانه‌های متعددی شامل،پنیر سازی،قند و شکر،خط تولید کنسانتره میوه،دامداری و حتی خانه و مستغلات بزرگی وجود دارد و معلوم نیست چگونه پس از ۴ دهه به ۴۴ هکتار کاهش یافته است.
,
 
,
غلامی افزود: درباره مجموعه بی نظیر کشاورزی و دامداری که از سد رود ارس دشت مغان سیراب می‌شود و در زمین خوردن آن از اول انقلاب تا کنون، هیچ دلیلی به جز سوء مدیریت وجود ندارد. در همه دولت‌ها انگیزه تصاحب شرکت‌های این چنینی وجود داشته که مفت فروشی و استخدام نیروهای غیرموثر و بی فایده مورد نظر خود را دنبال کرده‌اند و در نهایت گناه خود را گردن سازمان خصوصی سازی انداخته‌اند.
,
 
,
*خریداران اغلب شرکت های واگذار شده با هدف کار موثر و ارزش افزوده، سهام نخریده اند
, *خریداران اغلب شرکت های واگذار شده با هدف کار موثر و ارزش افزوده، سهام نخریده اند,
 
,
این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه خریداران اغلب شرکت‌های واگذار شده از جمله شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با هدف کار مؤثر و ارزش افزوده حاضر به خرید سهام نشده‌اند، افزود: هم اکنون آگهی عرضه شرکت خدمات کشاورزی نیز از سوی سازمان خصوصی سازی منتشر شده در حالی که این دارایی چیزی نیست به جز انگیزه تملک ساختمان‌ها و زمین‌های آن که برای بساز و فروش‌های خود دنبال می‌کنند.
,
 
,
به گفته وی، شرکت‌های دولتی آنچنان با تورم نیروی انسانی مواجه هستند که اولین قدم برای واگذاری این شرکت‌ها اصلاح ساختار آن‌ها است.
,
 
,
غلامی به تجربه خود در واگذاری مجتمع گوشت زیاران اشاره کرد و گفت: پیش از واگذاری این شرکت اقدام به بازخرید ۱۲۰ نفر از پرسنل این شرکت زیانده کردم تا اینکه هم اکنون این شرکت با برند سیمرغ و با دستیابی به سود توانسته در بورس تهران پذیرش شود.
,
 
,
وی تصریح کرد: وقتی شرکتی با تورم نیروی انسانی به بخش خصوصی واگذار می‌شود نتیجه ای جز مستأصل شدن مالکان جدید و سنگینی هزینه‌های سربار و عمومی را در پی نخواهد داشت.
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه