اخبار داغ

مسکو تحریم‌های جدید آمریکا را محکوم کرد

مسکو تحریم‌های جدید آمریکا را محکوم کرد
وزارت امورخارجه روسیه تحریم‌های جدید آمریکا علیه چند فرد و نهاد ایرانی و روس به بهانه انتقال نفت به سوریه را محکوم و آن را حمایت از تروریسم توصیف کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایسنا به نوشته روزنامه فایننشال تایمز، وزارت امورخارجه روسیه روز چهارشنبه (امروز) در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه چند نهاد و فرد ایرانی و روس یک بیانیه منتشر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
در این بیانیه آمده است: تلاش‌ها برای تلاش برای مجرمانه دانستن کمک به تامین نفت سوریه که نیروهای مسلح آن هشت سال است که در حال جنگ با تروریسم هستند، همچون حمایت از گروه‌های تروریستی است.
,
 
,
وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه مدعی شد که ایران و روسیه از طریق یک شبکه پیچیده بین‌المللی میلیون‌ها بشکه نفت به سوریه منتقل کرده‌اند و به همین دلیل چند نهاد و فرد ایرانی و روسی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.
,
 
,
استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در این باره مدعی شد: این اقدام علیه نهادها و افراد ایرانی و روسی انجام گرفته است که در قالب یک طرح پیچیده  به تقویت بشار اسد (رئیس جمهور سوریه) و فعالیت‌های مخرب ایران پرداخته‌اند.
,
 
,
منوچین در ادامه ادعاهای خود گفت که مقامات بانک مرکزی ایران همچنان به بهره‌برداری از نظام مالی بین‌المللی ادامه می‌دهند و در این طرح نیز از نام یک نهاد ایرانی استفاده کرده‌اند که حوزه فعالیت آن تهیه کالاهای بشردوستانه عنوان شده است درحالیکه کار آن تسهیل نقل و انتقالات پولی در حمایت از این طرح فروش نفت بوده است.
,
 
,
دو مقام بانک مرکزی و یک نهاد ایرانی که گفته می شود شرکتی مرتبط با دارو و پزشکی است، ازجمله نام‌هایی هستند که در این فهرست جدید هدف تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند. واشنگتن مدعی است که این نهاد ایرانی بارها در این طرح به انتقال پول‌های غیرقانونی کمک کرده است.
,
 
,
همچنین ادعا می‌شود که روسیه امکان انتقال نفت را فراهم کرده و عاملان این طرح شیوه‌های گوناگونی را برای فروش و جابه‌جایی درآمد حاصله به‌کار برده‌اند.
,
 
,
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز تحریم‌های تازه خزانه‌داری آمریکا علیه چند شرکت و فرد خارجی و ایرانی را محکوم کرد.
,
 
,
وی با محکومیت این تحریم‌ها علیه چند شرکت و فرد خارجی و ایرانی ازجمله معاون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به بهانه‌های واهی اظهار داشت: این تحریم‌های بی‌حاصل، بی منطق و ناکارآمد علیه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی قطعا به نتایج دلخواه طراحان و مجریان آن نخواهد انجامید و دیر یا زود بر بی ثمری آنچه می اندیشند آگاه خواهند شد.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه