اخبار داغ

اقتصاد مقاومتی و چرخ هایی که زندگی را می چرخاند/ اشتغالزایی 30 زن سرپرست خانوار در بروجرد با حمایت بسیج سازندگی

اقتصاد مقاومتی و چرخ هایی که زندگی را می چرخاند/ اشتغالزایی 30 زن سرپرست خانوار در بروجرد با حمایت بسیج سازندگی
با راه اندازی کارگاه خیاطی چرخ زندگی 30 زن سرپرست خانوار در بروجرد با حمایت بسیج سازندگی می چرخد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از سفیر افلاک  بیکاری امروز مهمترین مشکل در جامعه است به طوری که بسیاری از افراد از نبود شغل مناسب و نبود درآمدها گلایه دارند و همیشه به دنبال راهی برای ایجاد اشتغال و کسب درآمد هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک ,

 

,

اما در این میان ایجاد کارگاه های کوچک زودبازده می تواند بسیار موثر باشد، کارگاه هایی که نیاز به سرمایه زیادی ندارند و می توان با ایجاد این کارگاه ها علاوه بر تولید در راستای اشتغالزایی نیز بسیار موثر بود.

,

 

,

یکی از این کارگاه های تولیدی در بروجرد، کارگاه خیاطی است که توسط بسیج سازندگی ایجاد شده و هم اکنون 30 نفر از بانوان سرپرست خانوار در این کارگاه مشغول خیاطی هستند و چرخ زندگی آنها با همین چرخ ها می چرخد.

,

 کارگاه

, کارگاه,

 

,

به مناسبت هفته بسیج به سراغ این کارگاه رفتیم تا گزارشی از آنها تهیه کنیم، این کارگاه خیاطی که نام آن "ریحانه" است در مدرسه ای قدیمی فعالیت خود را آغاز کرده است، از پله های این کارگاه که بالا می روی صدای چرخ هایی را می شنوی که هر کدام توسط یکی از بانوان سرپرست خانوار می چرخد.

,

 

,

وارد کارگاه که می شوی یک محیط بسیار مناسب برای فعالیت و اشتغال این بانوان در نظر گرفته شده که از صبح تا ظهر مشغول به کار هستند، در این کارگاه لباس های مختلف تولیدی تهیه و پس از بسته بندی وارد بازار می شوند.

,

 کارگاه

, کارگاه,

 

,

یکی از بانوان شاغل در این کارگاه گفت: چهار ماه است که در این کارگاه مشغول به کار هستم، هر روز صبح تا ظهر کار می کنم و  خدا رو شاکرم که می توانم خرج و مخارج زندگی را تامین کنم.

,

 

,

وی که نخواست نامش عنوانش شود افزود: دو فرزند پسر دارم که در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل هستم و همه تلاش خود را می کنم تا بتوانم فرزندانم را به جایی برسانم.

,

 

,

به گفته وی بسیج سازندگی از تیرماه این کارگاه را راه اندازی کردند و روز اول که من وارد کارگاه شدم آنچنان خیاطی بلد نبودم اما آموزش هایی به ما دادند و هم اکنون مشغول خیاطی هستیم.

,

 کارگاه

, کارگاه,

 

,

این بانوی بروجردی تصریح کرد: با ایجاد این چنین کارگاه هایی در سطح شهر برای زنان سرپرست خانوار، قطعا این بانوان می توانند زندگی خود را به خوبی اداره کنند.

,

 

,

"گودرزی " مسئول کارگاه خیاطی در این راستا گفت: این کارگاه با 400 میلیون تومان هزینه راه اندازی شده و هم اکنون 30 نفر از زنان بی سرپرست و بدسرپرست در این کارگاه مشغول به کار هستند.

,

 

,

وی اضافه کرد: بانوانی که وارد این کارگاه شده اند ابتدا آموزش های لازم به آنها ارائه شده و بعد هر کدام در بخش های این کارگاه مانند قسمت برش و دوخت و اتوکشی مشغول به کار هستند.

,

 کارگاه

, کارگاه,

 

,

به گفته وی در حال حاضر 30 نفر به صورت مستقیم و بیش از 100 نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند و در صورت توسعه این کارگاه می توان به صورت مستقیم اشتغالزایی برای 100 نفر را فراهم کرد.

,

 

,

گودرزی اظهار داشت: در این مکان امکان توسعه کارگاه وجود دارد و با خرید چرخ های خیاطی بیشتر می توان تعداد بیشتری از زنان سرپرست خانوار در این  کارگاه مشغول به کار شوند.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه