اخبار داغ

گزارش معادلات انتخاب کلیددار شمس‌العماره؛

ضرر آقای عمرانی از انشقاق اصلاح‌طلبان/ استاندار خاتمی درپی انتخاب استاندار!

ضرر آقای عمرانی از انشقاق اصلاح‌طلبان/ استاندار خاتمی درپی انتخاب استاندار!
سرپرست فعلی استانداری آذربایجان‌شرقی همچنان به جایگزینی خدابخش امیدوار است و این اتفاق وقتی رخ می‌دهد که سرمست برابر اصلاح‌طلبان ریشه‌ای و مجمع نمایندگان استان بایستد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، آذربایجان‌شرقی بی‌والیست و درحال حاضر با حکم وزارت کشور معاون عمرانی استانداری، سرپرستی دستگاه‌های اجرایی را عهده‌دار شده است تا کارها روی زمین نماند. جواد رحمتی که طی ماه‌های اخیر از زنجان به تبریز پرواز کرد و جایگزین محمدصادق پورمهدی شد، حال در لیست گزینه‌های جایگزینی مجید خدابخش قرار گرفته است و نگاه او به سمت میز رئیس سابق خود می‌چرخد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

با اینکه جواد رحمتی بدش نمی‌آید حکم سرپرستی به حکم ریاست بر استانداری آذربایجان‌شرقی تبدیل شود اما او در این کارزار رقبایی دارد که مسیر سعادت را برایش سخت می‌کنند و عملاً رایزنی‌ها برای جلب نظر نمایندگان استان به سرانجام نرسیده است.

,

شاید اگر اصلاح‌طلبان برای انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی اشتراک نظر داشتند، پرنده همای سعادت نیز بر دوش سرپرست فعلی استانداری آذربایجان‌شرقی می‌نشست اما به‌جز حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت سایر شاخه‌های اصلاحات چندان تمایلی به والی‌گری رحمتی در آذربایجان‌شرقی ندارند.

,

در این میان علی‌رغم تاییدیه و تکذیبه‌ها از جواد جهانگیرزاده به‌عنوان یکی از گزینه‌های استانداری یاد می‌شود و با عدم رغبت و تمایل اکثریت نمایندگان به استانداری علیرضا منادی، حال طیف لاریجانی درصدد انتخاب نماینده سابق ارومیه و سفیر فعلی ایران در باکو برآمده‌اند و در این راستا با وزارت کشور رایزنی می‌کنند.

,

, ,

رحمتی و جهانگیرزاده رقیب دیگری نیز پیش روی خود می‌بینند که از حمایت اکثریت اصلاح‌طلبان برخوردار است. سبحان‌اللهی از سیاسیون نام‌دار اصلاح‌طلب و استاندار آذربایجان‌شرقی در دولت دوم خاتمی تمام تلاش خود را برای اقناع وزارت کشور و مجمع نمایندگان استان به انتخاب محمدرضا پورمحمدی، رئیس سابق دانشگاه تبریز به کار بسته و بعید نیست این تلاش‌ها نتیجه دهد.

,

پورمحمدی که شخصیتی معتدل را در طول سال‌های اخیر از خود به نمایش گذاشته و از حواشی سیاسی به‌دور مانده است، نظرِ برخی نمایندگان اصولگرا من‌جمله ضیاءا.. اعزازی را نیز به خود جلب کرده و شانس انتصاب به‌عنوان استاندار آذربایجان‌شرقی را دارد.

,

از طرفی اگر بهرام سرمست سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور منصوب نمی‌شد و فرصت انتصاب او به‌عنوان معاون سیاسی این وزارتخانه از دست می‌رفت، اصلاح‌طلبان بر روی استانداری‌اش به اتفاق‌نظر دست می‌یافتند اما بعید است سرمست وزارت کشور را رها کند و به تبریز بازگردد.

,

سرمست با بازنشستگی اجباری اسماعیل جبارزاده، سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور معرفی شده است و قطعاً یکی از چهره‌های تاثیرگذار در انتخاب جایگزین خدابخش خواهد بود.

,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه