اخبار داغ

محوطه امامزاده ای که پارکینگ شده است/طرح توسعه امامزاده جعفر(ع) بروجرد 13 ساله شد

محوطه امامزاده ای که پارکینگ شده است/طرح توسعه امامزاده جعفر(ع) بروجرد 13 ساله شد
با گذشت 13 سال هنوز طرح توسعه امامزاده جعفر(ع) بروجرد انجام نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از سفیر افلاک طرح توسعه امامزاده جعفر(ع) بروجرد سالهاست که هنوز عملیاتی نشده و با گذشت 13 سال این طرح در جلساتی عنوان می شود و در نهایت اقدامی اساسی صورت نمی گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

امامزاده جعفر(ع) بروجرد یکی از بناهای تاریخی و زیبای این شهر است که در ایام مختالف سال گردشگران و مسافران زیادی از این بنا بازدید می کنند و در اطراف این حرم گورستانی است و محوطه ای خالی که چند سالی است این محوطه خالی به پارکینگی برای خودروها تبدیل شده است.

,

 

,

امروز با حضور مدیران استانی، امام جمعه و فرماندار جلسه ای تشکیل شد تا بار دیگر موضوعات پیگیری و اقدامی برای توسعه صورت گیرد.

,

 

,

"رضا آریایی" فرماندار بروجرد در این جلسه گفت: بروجرد دارای آثار تاریخی بسیار زیبایی است که 54 هزار نفر در بافت فرسوده زندگی می کنند و 280 هکتار بافت تاریخی در این  بافت فرسوده قرار دارد.

,

 

,

وی اضافه کرد: با اعتبارات قطره چکانی اقدام اساسی صورت نمی گیرد و این محوطه امامزاده نیاز به ساماندهی دارد به طوری که این محل امروز پارکینگ خودروها تبدیل شده و در کجای دنیا این چنین مکانی به پارکینک تبدیل می شود؟

,

 

,

به گفته وی متاسفانه وضعیت سرویس های بهداشتی در مسجد امام(ره) بسیار نامناسب است و نیاز است برای رفع این مشکلات اقدامی صورت گیرد الته در سال 85 بعد از زلزله حدود سه میلیارد تومان اعتبار برای مرمت مسجد امام(ره) جامع و امامزاده جعفر هزینه شد اما نیاز است که اقدامات در این راستا بیشتر شود.

,

 

,

فرماندار اظهار داشت: در بروجرد مشکلی که وجود دار این است که بافت تاریخی در بافت فرسوده ادغام شده و تفکیک آن را سخت کرده است و مردم در این میان نتوانسته اند بازسازی واحدها را انجام دهند.

,

مسجد امام(ره) احیا شود

,

در ادامه حجت الاسلام سید علی حسینی امام جمعه بروجرد گفت: امامزاده جعفر(ع) یکی از محل های بسیار خوب این شهر است که باید به خوبی از آن استفاده کرد و از محوطه این امامزاده می توان بهره برد.

,

 

,

وی اضافه کرد: با توجه به این که نماز جمعه در مسجد امام(ره) برگزار می شود نیاز است که این مسجد احیا شود و در بخش های مختلف که مشکلی رخ داده این مشکلات رفع شود و مرمت لازم صورت گیرد.

,

 

,

24 میلیارد تومان برای طرح توسعه و ساماندهی امامزاده نیاز است

,

در ادامه "صارمی" سرپرست شهرداری بروجرد افزود: فضای این امامزاده 31 هزار و 719 متر است که 14 هزار متر از آن فضای موجود است که از این میزان 6102 متر توسط شهرداری تملک شده اما هزینه مورد نیاز برای مابقی تملک ها 11 میلیارد و 317 میلیون تومان است.

,

 

,

به گفته وی همچنین هزینه لازم برای احداث بنا 12 میلیارد و 362 میلیون تومان است و در مجموع 24 میلیارد تومان برای اجرای طرح توسعه و برنامه های این امامزاده نیاز است.

,

 

,

"قاسمی" مدیر کل میراث فرهنگی لرستان گفت: بعد از ثبت آثار تاریخی اقدامات لازم برای مرمت صورت می گیرد اما برای اجرای طرح توسعه نیاز است که از طریق درآمدهای امامزاده و یا دیگر منابع استفاده شود.

,

معاون حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه بروجرد افزود: 10 میلیارد تومان برای توسعه امامزاده جعفر(ع) نیاز است در صورتی که سالانه درامد این امامزاده حدود 50 میلیون تومان است که از این مبلغ 40 درصد در جهت کارهای عمرانی هزینه می شود.

,

 

,

به هر حال ضروری است تا این طرح و برنامه هر چه سریعتر صورت گیرد و طرح توسعه امامزاده به زودی رخ دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه