اخبار داغ

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی خبر داد

احداث 8 سد خاکی در مناطق مرزی/ 270 نفر از بسیجیان بومی مناطق مرزی برای حفظ امنیت پایدار جذب شدند

احداث 8 سد خاکی در مناطق مرزی/ 270 نفر از بسیجیان بومی مناطق مرزی برای حفظ امنیت پایدار جذب شدند
فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی گفت: در راستای مقابله با خشکسالی تاکنون 8 سد خاکی در مناطق مرزی برای جمع‌آوری آب‌های روان و استفاده در بخش کشاورزی ساخته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سردار حسن رجب‌زاده فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: بسیج در سال ۵۸ به فرمان امام راحل بنیان گذاری شد و آن زمان اثر گذاری آن تا این حد قابل لمس نبود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
 
,
وی با اشاره به این‌که بسیج در جبهه‌های مقاومت چه اقتصادی و چه نظامی نقش خود را بیش از پیش نشان می دهد، افزود: تفکر بسیجی امروز در دنیا نقش آفرینی می کند.
,
 
,
فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی گفت: امروز در تقویم روزشمار بسیج به عنوان بسیج و محرومیت زدایی نام گذاری شده است و قرارگاه در همین زمینه فعالیت هایی را انجام می دهد.
,
 
,
رجب‌زاده تصریح کرد: ماموریت قرارگاه شهید ناصری در مرزهای شرقی و خراسان جنوبی برقراری امنیت پایدار و مردم یاری و محرومیت زدایی است.
,
 
,
وی افزود: تاکنون در راستای محرومیت‌زدایی بیش از 25 هزار بسته معیشتی، 23 هزار بسته تحصیلی و 170 راس گوسفند بین مردم مناطق محروم توزیع شده است.
,
 
,
فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی به اقدامات انجام شده  در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: طی یک سال گذشته در یکی از بیمارستان‌های شهر اسدیه با هماهنگی‌هایی که با شبکه‌های درمانی خراسان جنوبی انجام شده بود 150 متخصص، پزشک و پیراپزشک به مدت یک هفته خدمات درمانی به مردم ارائه دادند.
,
 
,
رجب‌زاده به برگزاری همایش‌های وحدت بین علمای اهل سنت و تشیع اشاره کرد و یادآور شد: اجلاسیه شهدای اهل سنت نیز توسط این قرارگاه برگزار شد.
,
 
,
وی با بیان این‌که در حوزه زیرساخت‌‌ها نیز کارهای خوبی انجام شده است، افزود: چندین خانه عالم و مسکن برای مددجویان کمیته امداد در مناطق محروم ساخته شده است.
,
 
,
فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی با اشاره به این‌که در عرصه مقابله با خشکسالی به همراهی منابع طبیعی طرح‌هایی در خصوص آبخیزداری انجام شده است، گفت: تاکنون 8 سد خاکی در مناطق محروم برای جمع‌آوری آب‌های روان و استفاده در بخش کشاورزی ساخته شده است.
,
 
,
رجب‌زاده با بیان این‌که در بحث آبرسانی به روستاها و ترمیم شبکه‌های آبرسانی اقدامات خوبی انجام شده است، تصریح کرد: تاکنون بیش از 50 سرویس بهداشتی و حمام در روستاهای مرزی ساخته شده است.
,
 
,
وی افزود: گروه‌های جهادی از سراسر کشور و استان در مناطق محروم حضور پیدا کرده و خدمات بهداشتی و درمانی ارائه دادند.
,
 
,
فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی گفت: دشمن متوجه شده در عرصه نظامی شکست خورده و تمام توان خود را در عرصه فرهنگی گذاشته است.
,
 
,
رجب‌زاده تصریح کرد: امروز دشمن در کشور افغانستان مدارسی را ایجاد کرده و کمک‌های معیشتی را بین مردم آنجا توزیع می‌کند و از لحاظ فرهنگی نیز تفکرات وهابی را برمردم آن کشور القا می‌کند و ما باید در مرزهای کشور حضور داشته باشیم.
,
 
,
وی با بیان این‌که پیش‌بَرَندگی انقلاب برکسی پوشیده نیست، افزود: با توجه به هم‌مرز بودن کشور ما با افغانستان، دشمن سعی دارد بین مردم ما رسوخ پیدا کند اما مرزنشینان خراسان جنوبی مردمی فهیم و همراه انقلاب هستند و اقداماتی که انجام می‌شود در همین مناطق مرزی است.
,
 
,
فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی با بیان این‌که اگر قرار است امنیت پایدار باشد توسعه نیز باید ادامه داشته باشد، گفت: با همراهی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط جلساتی برگزار شده است و نیازسنجی و اولویت‌بندی شده تا موازی کاری انجام نشود.
,
 
,
رجب‌زاده خاطرنشان کرد: در راستای توانمندسازی مردم مناطق مرزی به این‌ نتیجه رسیدیم در حوزه آبرسانی اقداماتی را انجام دهیم تا در حوزه اشتغال و کشاورزی کمک شایانی به مردم شود.
,
 
,
وی با اشاره به این‌که یک سری اقدامات دیپلماتیک، نظامی و اشراف اطلاعاتی در رابطه با مسائل امنیتی انجام شده است، افزود: در حال حاضر یک امنیت پایدار وجود دارد و تلاش می‌شود که مردم در مرزها ماندگار و مرزها حفظ شود.
,
 
,
فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی با بیان‌این‌که قرارگاه شهید ناصری از ابتدای سال 96 در خراسان جنوبی مستقر شده است، گفت: این قرارگاه در 4 شهرستان مرزی زیرکوه، درمیان، سربیشه و نهبندان طرح‌های محرومیت‌زدایی و امنیتی را دنبال می‌کند.
,
 
,
رجب‌زاده یادآور شد: 270 نفر از بسیجیان بومی منطقه در قالب 4 گروهان رزمی بسیج برای حفظ امنیت پایدار جذب شده‌اند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه